2019-03-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Om du är representativ för DFS så vill inte jag vara med där, det verkar vara en dryg och elitistisk organisation.

Bra du låter som någon som skulle starta bråk för små skitsaker och gnälla. Hugga kniven i ryggen på en efter minsta dispyt.
Citera
2019-03-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Haha!
Fan vad du sitter och gissar.

Gissar? Jag var med på det digitala mötet tidigare. Där DFS redovisade hur mycket det fanns i föreningskassan och husfonden. Och de senaste 3 månaderna har det samlats in 150 843 kronor. Alltså 50k per månad. Efter VARJE månad ställs insamlingen på noll och föreningen har som mål att samla in 50 000 per månad. Vilken man lyckats med hittils. Med 1000+ medlemmar så drar man in runt 100 000 per månad. Beroende på hur många betalande pensionärer man har. Vid senaste mötet sålde man över 100 biljetter, 300 kronor per skalle. Vilket blir 30 000 kronor. Kanske det dubbla då jag inte har koll på hur många platser det fanns till invigningen. Så du har "rätt" jag räknade helt fel och lite lågt.
Håll dig till någon tråd där du har något att tillföra ditt låg iq kryp.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-03-30 kl. 00:46.
Citera
2019-03-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Vem har sagt att alla andra medlemar har det fett ställt? Jag har det inte..
Jag har dock råd med medlems avgiften, gå på något arrangemang och donera någon hundralapp i månaden. "Jag är student, jag vill ha rabatt". Så du har inte råd med en hundralapp i månaden? Dra den om rödluvan och vargen också

Slår vad om att du lever ett större "lyxliv" än vad jag gör, sådana som dig är fan patetiska och jag hoppas inte du blir medlem. Sd har fortfarande statliga bidrag och deras syfte är att ha så många medlemmar som möjligt, DFS funkar inte riktigt så. "Om fler betalar mindre så blir det mycket pengar", det går bra för dig i skolan eller? Man vill ju verkligen ha in folk som dig som prioriterar sitt netflix högre och pizza bakad utav en svettig turk, än att lägga en hundralapp på sitt folks framtid istället

Jag tycker du skall börja med att bli medlem i Sd i så fall, det passar nog dig bättre.

Ja 30 000 medlemmar som delar på ett sketet litet hus hade varit riktigt pinsamt. När man med 30 000 fullt betalande medlemmar hade kunnat bygga en liten stad.
Citera
2019-03-30, 00:39
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Gissar? jag var med på det digitala mötet tidigare. Där DFS redovisade hur mycket det fanns i föreningskassan och husfonden. Och de senaste 3 månaderna har det samlats in 150 843 kronor. Alltså 50k per månad. EFTER VARJE månad ställs insamlingen på noll och föreningen har som mål att samla in 50 000 per månad. Vilken man lyckats med hittils. Med 1000+ medlemmar så drar man in runt 100 000 per månad. Beroende på hur många betalande pensionärer man har. Vid senaste mötet sålde man över 100 biljetter, 300 kronor per skalle. Vilket blir 30 000 kronor. Kanske det dubbla då jag inte har koll på hur många platser det fanns till invigningen. Så du har "rätt" jag räknade helt fel och lite lågt.

Bra redigerat.
Vad gör ni då, för att bevara Sverige svenskt?
Citera
2019-03-30, 00:58
Bannlyst
Citat:
Om du är representativ för DFS så vill inte jag vara med där, det verkar vara en dryg och elitistisk organisation.

"Elitistisk organisation", för att man stör sig på folk som inte vill bidra utan bara klaga

Det är du som är dryg och framstår som en jude. Du är inte beredd att offra en sketen hundralapp i månaden, samtidigt som andra offrar och har offrat betydligt mycket mer och då inte bara ekonomiskt. Kan du berätta för mig varför man skulle vilja ha med sådana som dig? Som uppenbarligen inte är beredda att lägga en hundralapp i månaden för något "större" än dig själv?

Existensminimum ligger på cirka 4,000kr i månaden, och du påstår att du inte råd att lägga en hundralapp utav dessa på ditt folks framtid. Nej, jag vill inte veta av folk som dig och hoppas inte att DFS lockar till sig sådana människor heller, och nej jag representerar inte DFS. Men om jag lyckats skrämma bort dig så är jag bara glad över det, du vill uppenbarligen bara ha och själv inte bidra med något.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-30 kl. 01:14.
Citera
2019-03-30, 01:35
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
"Elitistisk organisation", för att man stör sig på folk som inte vill bidra utan bara klaga

Det är du som är dryg och framstår som en jude. Du är inte beredd att offra en sketen hundralapp i månaden, samtidigt som andra offrar och har offrat betydligt mycket mer och då inte bara ekonomiskt. Kan du berätta för mig varför man skulle vilja ha med sådana som dig? Som uppenbarligen inte är beredda att lägga en hundralapp i månaden för något "större" än dig själv?

Existensminimum ligger på cirka 4,000kr i månaden, och du påstår att du inte råd att lägga en hundralapp utav dessa på ditt folks framtid. Nej, jag vill inte veta av folk som dig och hoppas inte att DFS lockar till sig sådana människor heller, och nej jag representerar inte DFS. Men om jag lyckats skrämma bort dig så är jag bara glad över det, du vill uppenbarligen bara ha och själv inte bidra med något.

Du har inte offrat ett skit, sitter bara och drygar dig vid datorn och skadar DFS med varje efterblivet inlägg du gör.
Citera
2019-03-30, 03:21
Bannlyst
Citat:
Du har inte offrat ett skit, sitter bara och drygar dig vid datorn och skadar DFS med varje efterblivet inlägg du gör.

Och vad vet du om mig? Sluta projicera din pajas. Hur skadar jag DFS? Igenom att skrämma iväg soja pojkar och snåla judar som inte kan avvara en hundralapp för att deras netflix är viktigare, personer som man med största sannolikhet ändå inte är intresserade utav att ha som medlemmar?

Du är bra efterbliven om någon, en kränkt liten snöflinga som blir arg när man påtalar din dumhet och snålhet
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-30 kl. 03:35.
Citera
2019-03-30, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Gissar? Jag var med på det digitala mötet tidigare. Där DFS redovisade hur mycket det fanns i föreningskassan och husfonden. Och de senaste 3 månaderna har det samlats in 150 843 kronor. Alltså 50k per månad. Efter VARJE månad ställs insamlingen på noll och föreningen har som mål att samla in 50 000 per månad. Vilken man lyckats med hittils. Med 1000+ medlemmar så drar man in runt 100 000 per månad. Beroende på hur många betalande pensionärer man har. Vid senaste mötet sålde man över 100 biljetter, 300 kronor per skalle. Vilket blir 30 000 kronor. Kanske det dubbla då jag inte har koll på hur många platser det fanns till invigningen. Så du har "rätt" jag räknade helt fel och lite lågt.

Jadu, min herre med högre IQ än alla, kan trösta dig med att du precis ägnade energi och tid i onödan. Det var nämligen alla påhopp du slängde ur dig jag syftade på och dina ”förmodligen”-påståenden om Magnus husägande. Men det flög tydligen över ditt huvud, å du store.
Citera
2019-03-30, 09:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Jadu, min herre med högre IQ än alla, kan trösta dig med att du precis ägnade energi och tid i onödan. Det var nämligen alla påhopp du slängde ur dig jag syftade på och dina ”förmodligen”-påståenden om Magnus husägande. Men det flög tydligen över ditt huvud, å du store.

Fast du ville väl ge sken utav att föreningen skulle köpa Magnus ett hus, vad bygger du den teorin på?
Citera
2019-03-30, 10:00
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Och vad vet du om mig? Sluta projicera din pajas. Hur skadar jag DFS? Igenom att skrämma iväg soja pojkar och snåla judar som inte kan avvara en hundralapp för att deras netflix är viktigare, personer som man med största sannolikhet ändå inte är intresserade utav att ha som medlemmar?

Du är bra efterbliven om någon, en kränkt liten snöflinga som blir arg när man påtalar din dumhet och snålhet
Tack den en gång för att du så tydligt visar vilket bedrövligt klientel som samlar sig i Älgarås. Humankapital noll. Det gör säkert mångas beslut betydligt lättare om dom skulle fundera på att gå med i DFS. Vad man än tycker om projektet i stort samt den handel och vandel de som startat det hela tidigare visat prov på så är det alltså sådana som dig man riskerar att komma i samspråk med vid besök och diverse tillställningar. En sammanslutning med sådana omedvetet aktivt destruktiva medlemmar som du får ju en kattuggande somaliaförening att framstå som eliten av Mensa.
Citera
2019-03-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Vad gör ni då, för att bevara Sverige svenskt?
De har bl.a. hjälpt utomlands boende svenskar att flytta tillbaks till Sverige med hjälp av generösa ekonomiska välkomstpaket. Dessutom stöttar de den stolta svenska traditionen av entreprenörskap genom att sälja böcker från Logik förlag och The Golden Ones proteinpulver i butiken.
Citera
2019-03-30, 11:21
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
De har bl.a. hjälpt utomlands boende svenskar att flytta tillbaks till Sverige med hjälp av generösa ekonomiska välkomstpaket. Dessutom stöttar de den stolta svenska traditionen av entreprenörskap genom att sälja böcker från Logik förlag och The Golden Ones proteinpulver i butiken.

Källa på det fetade? Hur ansöker man om dessa så kallade välkomstpaket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in