2018-11-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Jag gillar DFS, jag gillar Eriksson och Söderman. Jag tror att deras hjärtan är på rätt ställe och att de vill väl. Inte för ett ögonblick så tror jag att de är in it for the money, däremot så anser jag att det är hälsosamt att vara ifrågasättande och granskande när det gäller föreningars ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att Danneman denna gång lyckats riva så här mycket päls av fårskocken får man allt ge honom - det är han bra på.

Dan Eriksson sitter i detta nu redo att sjösätta nästa projekt - DFS kommer mjölkas tills sista droppen var så säkra. Att det finns människor som inte kan ta till sig fakta eller vill bli lurade får man någonstans på vägen försöka acceptera.

Att han är bra på det kan ha den lilla fördelen att verksamheten kan fortsätta.

Nu vet jag inte hur exakt gammal Dan är men han bör han uppnått den ålder där man kan erkänna för sig själv vilka karaktärsbrister man har men det skadar nödvändigtvis inte att påminnas om dem emellanåt också.

Jag tror att det är så att en sådan som Danneman, driftig och över medelintelligens inom "rörelsen", lätt får för sig att han är bättre än vad han är både vad gäller det praktiska med ekonomin och det intellektuella. Lätt gjort med tanke på umgånget under lång tid kanske. Specifikt nuvarande om Pastorn ursäktar. Och finns det någon annan i verksamheten som har kompetens eller ork att ha någon koll på siffrorna? Tveksamt.

Låt oss se om Dan hittat sig själv till slut. Insett sina begränsningar (även de intellektuella vad gäller politiken) och kan dra nytta av sina färdigheter på rätt sätt. Det hela hänger på det tror jag.
Citera
2018-11-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
I synnerhet när det gäller ideella föreningar."[/i] Du tog upp ordet olaglig - inte jag.
Du citerade mig och kom med ursäktande bortförklaringar gällande Dans "olagligheter" i gråzonen.
Ditt argument var att andra nationalister myglar, så då kan DFS (som är en förening...) mygla med, och Dan + styrelse kan plocka ut mer än hälften av intänkterna själva.
Citat:
En av de stora skillnaden mellan dig och mig är att jag är faktiskt ödmjuk nog att erkänna a) jag vet inte allt, jag antar och att därmed b) vissa vet bättre än jag och det är helt okej, vissa kunskapsområden får andra ha.
Du är allt annat än ödmjuk.
Mitt kunskapsområde är företagande, ekonomi och viss juridik.
Allt, precis allt med DFS och SveGot osar berdägeri och plundring.
Stadgarna, ospeccade konsultarvoden, skenbyten, fakturor till styrelseledamöternas egna bolag för inköp av media och annat ospeccificerat.

Som om inte Dan Erikssons digra historik av allt från bluff-tandblekning från baltikum till domän-porr-utpressarverksamet är nog med röda flaggor.

Citat:
Min tid är bäst spenderad till hem och familj än spekulera vilken utrustning de har haft
Jag spenderar också min tid med fru och barn, vad har det med saken att göra?

Hela upplägget med utrustningen och endast själva tanken att en nystartad ideell förening skall betala skaparens(och ordförandens) privata flytt säger precis allt.
Återigen drar du din lans för din älskade bedragare som skall rädda landet åt dig. För 100 kr i månaden...
Trots att du just förklarat att du inte alls är insatt.

Jag och andra med mig har däremot länkat till Dans tidgare exponerade bedrägerier, kommit med uträkningar gällande intäkter - utgifter för att uppskatta hur mycket Dan etc. tar själva.
Pekat ut tidgare kraschade projekt där man sålt luft.

Det skiter ni i som vanligt. Dan skall rädda Sverige. En schnizel i taget.
Citat:
Jag har försökt vara så lugn och sansad jag har kunnat och det är tråkigt (ja, jag finner det ärligt talat tråkigt) att du ska uppfatta det att jag har taggarna utåt.
Vilket skitsnack. Du började med halmgubbar om att jag var en trogen, skattebetalande Svensson som surnar till om någon blåser staten på skatt.
Du gick stenhårt på mig för att jag poängterade Dans fulspel då han i skymundan transfererar DFSs pengar till sin privatekonomi via bulvanbolag.

Så lung och sansad var du i din första repsons till mig..kliv ner från din höga häst.
Citat:
Men det säger nog sitt att jag kan ha bra diskussioner med de flesta på denna sida/tråd, men inte med dig.
Nej, för man kan ju inte ha hätska diskussioner med helt olika åsikter i er lilla DFS-åsiktskorridor.
Alla utanför er Molynuex-iska "in group" är kommunister, troll och judar.
Ha du dina lugna, fina och sansade diskussioner med övriga DFS-NPCs. Ni kan diskutera materialval av era framtida statyer eller val av gardiner i rucklet!
Citat:
Som en välmenad tips: om du verkligen vill ha en sansad diskussion så behöver du själv bidra till det.
Vilket patetiskt försök till härksartekning.
Det fungerar liksom inte när man går in med inställningen "Jag kan egentligen ingenting om detta" och "jag är inte insatt"...

Jag hade länge en sansad diskution med lilla hobbiten NPC-Conrad, som jag träffat ett par gånger.
Detta är flera år sedan. Du är välkommen att kika i min posthistorik.

Det gick att prata med honom i alla fall, trots att han har IQ-fiskmås och det skall han ha cred för.
Sen när allt skit om bajs-Hanna, pedofil.se och hans ETC-artikel där han älskar att bo med invandrare och socialfall kom ut....ja då gick han under jorden och sa att jag "åt bajs".

Idag är han precis som du en av Dan Erikssons NPCs.
Det är folk som ni som gör så att Dan kan fortsätta att sko sig på vanliga knegare, år efter år.
Det tycker jag är jäkligt tråkigt, Dan är som en målsökande misil som söker upp desperata, korkade människor som vill väl. Lova dom lite statyer och skit och sedan är de hooked.

Ni är som fåret som försvarar vargen som precis skall käka upp honom.
Citera
2018-11-19, 22:40
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Faktum är att Dan & Co åstadkommit något, de har fyllt ett tomrum i den nationella rörelsen och det ska de ha credd för. Visst, saker blir sällan så bra som man visualiserar det, huset kunde ha varit finare, men om allt går i lås så kommer den svenska nationella rörelsen ha sin egen fastighet på väldigt många år och det kommer antagligen vara den mest diversifierade verksamheten i huset sedan Carlströmska stiftelsens hus för runt 80 år sedan, tidigare byggnader har sedan 90-talet endast fungerat som konsertlokal och utrymme att supa sig kanonfulla på. Rom byggdes inte på en dag och det här är ett första steg. Ror DFS iland att få ordning på fastigheten utan att den bränns ner och har återkommande events där så är det en stor självförtroendeboost för alla nationella i hela Sverige. Kanske kommer sedan några andra i en annan del av Sverige att starta ett hus de med? Inte för att jag tror det, den nationella rörelsen består av väldigt många följare men väldigt få ledare...men hoppas kan man ju!
Det är där trovärdigheten spelar in. Vissa pekar på att Dan och Magnus har bytt namn, ändrat koncept, lagt ner och startat upp saker i oändlighet.

Jag har donerat från Motgifts-starten, har alltid fått något av värde tillbaka. För mig finner jag även en trygghet i att det jobbar någon på heltid för att säkra mitt fosterland. Att kunna ha någon timme av svenskvänlig-radio (hoppas de börjar med inringning igen) under arbetet är ett rejält vit-piller.

Det hade kanske känts tryggare om det var militären eller kungahuset som planerade och kämpade för mitt folks intressen. Men de har övergett oss, detta projekt är verkligen byggt från grunden.

Jag rekommenderar verkligen Dans Självbiografi på Svegot.se

Sen kan man tycka vad man vill om att hysa tillit för andra människor. Men ifall man ska lyckas bygga en rörelse måste det finnas tillit. Motgift - levererade och presterade. Motgift var en av rötterna som har gett näring till DFS.

DFS - levererar och presterar. Nu börjar vi se lite grönt, men det är långt kvar innan stammen hårdnat.
Cringe*
Citera
2018-11-19, 22:56
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Att han är bra på det kan ha den lilla fördelen att verksamheten kan fortsätta.

Nu vet jag inte hur exakt gammal Dan är men han bör han uppnått den ålder där man kan erkänna för sig själv vilka karaktärsbrister man har men det skadar nödvändigtvis inte att påminnas om dem emellanåt också.

Jag tror att det är så att en sådan som Danneman, driftig och över medelintelligens inom "rörelsen", lätt får för sig att han är bättre än vad han är både vad gäller det praktiska med ekonomin och det intellektuella. Lätt gjort med tanke på umgånget under lång tid kanske. Specifikt nuvarande om Pastorn ursäktar. Och finns det någon annan i verksamheten som har kompetens eller ork att ha någon koll på siffrorna? Tveksamt.

Låt oss se om Dan hittat sig själv till slut. Insett sina begränsningar (även de intellektuella vad gäller politiken) och kan dra nytta av sina färdigheter på rätt sätt. Det hela hänger på det tror jag.

Som idé är det inget märkvärdigt i sig med en förening likt DFS. Det är själva upplägget här som skaver och det skaver inte så lite heller, utan att i detalj peka på vad som tidigare i tråden finns att läsa om just detta samt Dans tidigare erkänt illa ansedda parasiterande historia. Ja det finns en hel del som inte kommit tråden till del men det som finns här i tråden borde mer än väl räcka till för att spräcka även den mest naiva och aningslösa drömmande romantiker om en framtida fungerande förening och svenskarnas hus, med just detta upplägg med tillhörande stadgar.

Vilka är incitamenten - vilka behov efterfrågas?
Frånsett resta statyer - oljemålningar - plaketter i guld, silver och brons, hjältegloria och frihetshjältestatus med DFS-certifiering....etc etc

Det är bara varmluft och retorik så länge pengar fortsätter strömma in. Sakerna växer här inte fram som något naturligt och organiskt utan Dan styr med järnhand och kontrollerar pengaflöden som distribueras vidare med honom själv som förmånstagare.

Ingen big deal för en handfull arbetande vänner köpa loss en billigare kåk för att switcha om till DFS-hus om intresse och behov finns. Varför i hela friden överhuvudtaget ge lejonparten av det allmännas medel i föreningen till Danneman själv som skrattar hela vägen till banken?

Detta kommer så klart även den med mest medvetandegrumling till sist också upptäcka. Dessa artificiella "behov" av ett svenskarnas hus är skapade av Danneman himself och gynnar ingen annan än just honom själv.

Dan Erikssons intellektuella höjd är visst det konsiderabel och inget han heller är sen att utnyttja i dessa sammanhang och syften. Alla Dans tidigare projekt har en gemensam nämnare - de kan alla sättas under kolumnen icke nu levande.
Citera
2018-11-19, 23:00
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag och andra med mig har däremot länkat till Dans tidgare exponerade bedrägerier, kommit med uträkningar gällande intäkter
Jävla hjältar ni är, kan du inte komprimera allt till en PDF-fil. Cirkel-diagram och handskrivna papper över era uträkningar

Har en känsla över att kassörens och revisorns redovisning är lite mer omfattande^^
Citat:
Dan skall rädda Sverige. En schnizel i taget.
Jag ser inget annat alternativ för tillfället, men har du något så får du gärna dela med dig. Schnitzlar är btw mättande!
Citat:
Lova dom lite statyer och skit och sedan är de hooked.
Både statyer och skit, det känns som en konstig blandning. (Inte träffat någon än som tog det bokstavligt, men vore en ganska rolig konversation. "Dan, jag blev utlovad en staty av mig själv, var fan är den!")
Citat:
Ni är som fåret som försvarar vargen som precis skall käka upp honom.
Ska vi käka upp Dan?
Citera
2018-11-19, 23:51
Medlem
ArthurMorgans avatar
Jag hade nog varit mindre kritisk om de hade köpt det där flyktingslottet. En rejäl pampig stenkåk och sedan långsiktigt arbete att renovera. Det är en kittlande tanke att rörelsen förfogar över en sådan fastighet, i princip ett slott. Nu bidde det en gammal sunkig fabrikslokal. Dock, om Danne och Mange inte nallat alltför mycket i kassan så har man just nu pengar till ett till Svenskarnas Hus. Jag inser att renoveringen kostar men samtidigt tickar det in 120 000 i månaden. Vem vet, Dan kanske har en plan att så snart det första SH är färdigställt så börjar planerna för att öppna det andra? Jag tvivlar på det, tyvärr tror jag nog att man hoppas att några andra ska inspireras och öppna ett SH på sina egna orter men visst är det en intressant tanke?

Och det finns otroligt mycket värde i att rörelsen har fastigheter, oavsett om det är en gammal fabrikslokal i Älgarås eller en fastighet i centrala Stockholm. Det är precis som gatunärvaro, det betyder egentligen inte så mycket vad gäller politisk framsteg men det betyder väldigt mycket för rörelsens självförtroende. Sedan finns det en rad trevliga bieffekter, man behöver inte leta efter lokaler att hyra för events och faktiskt så kan betrodda nationalister som råkat illa ut få tillfällig bostad i något av SH.

Som någon skrev, tiden är nog inne för den här idén. Vi kan ha synpunkter och spekulationer rörande DFS hantering av ekonomin, vi kan tycka att Conrad är en sparris med underliga böjelser men det spelar ingen roll. Dan är något på spåren här och ingen annan än Dan/Magnus (och Conrad?) har fattat det här eller i vart fall har ingen haft initiativförmågan.

DFS kommer verkligen inte enkom att rädda Sverige men jag har svårt att se att de pengar som just nu skänks av rörelsens folk skulle kunna gå till ett bättre projekt. Visst, det hade kunnat gå till ett liknande projekt med mer skickligt folk men var är de skickliga människorna? Om rörelsen ska kunna växa så krävs det nog egna samlingslokaler och sociala centra, Dan och Magnus har tagit första spadtaget och jag hoppas verkligen inte att SH i Älgarås blir det sista!
Citera
2018-11-20, 00:56
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Vem vet, Dan kanske har en plan att så snart det första SH är färdigställt så börjar planerna för att öppna det andra?

Jag gissar på att det ganska snart efter att huset i Älgarås är igång så kommer främst stockholmarna driva på för ett nytt hus på bekvämare avstånd, exempelvis någonstans i Södermanland. Kanske blir detta en något mindre lokal med tanke på att medieproduktion och administration sannolikt ska ske i första huset. Frågan är om inte Motståndsrörelsen hänger på och gör ett nytt försök efter fadäsen med nykteristlokalen och vi får en fin liten nazisthustriangel i Mellansverige.
Idag nämndes medlemsantalet "1300" och igår angavs medlemstillströmningen till "5-10 per dag". Dan har med andra ord en del att göra på dagarna.
Citera
2018-11-20, 01:15
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Jag gissar på att det ganska snart efter att huset i Älgarås är igång så kommer främst stockholmarna driva på för ett nytt hus på bekvämare avstånd, exempelvis någonstans i Södermanland. Kanske blir detta en något mindre lokal med tanke på att medieproduktion och administration sannolikt ska ske i första huset. Frågan är om inte Motståndsrörelsen hänger på och gör ett nytt försök efter fadäsen med nykteristlokalen och vi får en fin liten nazisthustriangel i Mellansverige.
Idag nämndes medlemsantalet "1300" och igår angavs medlemstillströmningen till "5-10 per dag". Dan har med andra ord en del att göra på dagarna.
Det kan alltså finnas en tanke med att ha kvar i runda slängar 550 000 i kassan när huset köptes. Jag vet inte hur mycket de tagit ut i arvoden och för reparationer men det tickar ju in 120 000kr/mån så att om huset är klart inom fyra-sex månader så är det en smal sak att köpa ett till hus för 450 000kr och köra vidare.

Ja, det här kan få en synergi-effekt, helt klart. Dock finns det en övre gräns, det handlar inte bara om underlag av nationalister i ett område, det handlar om kompetens och ork också. Många är inkompetenta och lata. Sådana som Dan och Pastorn växer inte på träd och det finns gränsen för hur många hus de kan engagera sig i.

Lyckas DFS skapa ett till hus inom 12 månader är det bara hatten av. Det visar att svenskar kan crowdfunda i etniska syften. Det blir ju en synergieffekt, där ett SH dyker upp så kommer nationalister i närheten att teckna medlemskap. Dan nämnde i en podd att när det blev känt var huset låg så började det ramla in medlemsansökningar från länet och angränsande län till Älgarås.

Vem vet, om några år kanske det finns en Svenskarnas Bank? Redan idag finns mindre etniska och islamiska banker i Sverige (juridiskt sett är de inte banker dock men de har ungefär samma typ av verksamheter).
Senast redigerad av ArthurMorgan 2018-11-20 kl. 01:41.
Citera
2018-11-20, 06:20
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Det kan alltså finnas en tanke med att ha kvar i runda slängar 550 000 i kassan när huset köptes. Jag vet inte hur mycket de tagit ut i arvoden och för reparationer men det tickar ju in 120 000kr/mån så att om huset är klart inom fyra-sex månader så är det en smal sak att köpa ett till hus för 450 000kr och köra vidare.

Ja, det här kan få en synergi-effekt, helt klart. Dock finns det en övre gräns, det handlar inte bara om underlag av nationalister i ett område, det handlar om kompetens och ork också. Många är inkompetenta och lata. Sådana som Dan och Pastorn växer inte på träd och det finns gränsen för hur många hus de kan engagera sig i.

Lyckas DFS skapa ett till hus inom 12 månader är det bara hatten av. Det visar att svenskar kan crowdfunda i etniska syften. Det blir ju en synergieffekt, där ett SH dyker upp så kommer nationalister i närheten att teckna medlemskap. Dan nämnde i en podd att när det blev känt var huset låg så började det ramla in medlemsansökningar från länet och angränsande län till Älgarås.

Vem vet, om några år kanske det finns en Svenskarnas Bank? Redan idag finns mindre etniska och islamiska banker i Sverige (juridiskt sett är de inte banker dock men de har ungefär samma typ av verksamheter).

Bra och sakligt inlägg i en annars så pessimistisk tråd. Tror tanken är att ett nytt DFShus ska öppnas inom 3 år. Men finns det medlemmar inom föreningen som är villiga och hittar ett projekt kan det startas tidigare. Jag är lite kluven till att det ska snabbas på att öppna upp fler hus. Utan det bästa är nog om de försöker marknadsföra huset i Älgarås och verkligen försöka bygga det optimalt. Lyckas de bygga något extraordinärt på dessa 900 kvm så kommer det väcka folks intressen.
Citera
2018-11-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
På Det fria Sveriges hemsida står det att en spännande hemlig gäst kommer att dyka upp på julbordet i Göteborg den 1 december. Vem tror ni det kan vara?

Kiwi eller Hannah Warg
Citera
2018-11-20, 10:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Vilka är incitamenten - vilka behov efterfrågas?
Frånsett resta statyer - oljemålningar - plaketter i guld, silver och brons, hjältegloria och frihetshjältestatus med DFS-certifiering....etc etc

Ej att förglömma de olika "exklusiva" färgerna på medlemskorten. Började med guld för de första och sen blåa.

Skynda dig nu att bli medlem för att säkra ett GULT EXKLUSIVT medlemskort! De ges bara ut till nästkommande 1000 medlemmar!*

*Finns ju inget värde alls i detta men vem vet? I framtiden kan kanske gula medlemmar bekosta sin staty med en avbetalningsplan till förmånlig ränta.
Citera
2018-11-20, 11:14
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ej att förglömma de olika "exklusiva" färgerna på medlemskorten. Började med guld för de första och sen blåa.

Skynda dig nu att bli medlem för att säkra ett GULT EXKLUSIVT medlemskort! De ges bara ut till nästkommande 1000 medlemmar!*

*Finns ju inget värde alls i detta men vem vet? I framtiden kan kanske gula medlemmar bekosta sin staty med en avbetalningsplan till förmånlig ränta.
Du ser det så men det är en vanlig marknadsföringsstrategi. Varför tror du folk betalar extra för vissa klädmärken? Det hade varit konstigt om Dan inte tog till den taktiken ärligt talat. Sedan är jag tveksam till utfallet av den, jag tror att den här "kundgruppen" nog inte bryr sig om sådant men vad spelar det för roll om Dan vill pröva.

Du tar det som intäkt för geschäft och girighet från Dans sida men jag menar att man kan inte dra någon slutsats alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in