Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
I synnerhet när det gäller ideella föreningar."[/i] Du tog upp ordet olaglig - inte jag.
Du citerade mig och kom med ursäktande bortförklaringar gällande Dans "olagligheter" i gråzonen.
Ditt argument var att andra nationalister myglar, så då kan DFS (som är en förening...) mygla med, och Dan + styrelse kan plocka ut mer än hälften av intänkterna själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
En av de stora skillnaden mellan dig och mig är att jag är faktiskt ödmjuk nog att erkänna a) jag vet inte allt, jag antar och att därmed b) vissa vet bättre än jag och det är helt okej, vissa kunskapsområden får andra ha.
Du är allt annat än ödmjuk.
Mitt kunskapsområde är företagande, ekonomi och viss juridik.
Allt, precis allt med DFS och SveGot osar berdägeri och plundring.
Stadgarna, ospeccade konsultarvoden, skenbyten, fakturor till styrelseledamöternas egna bolag för inköp av media och annat ospeccificerat.
Som om inte Dan Erikssons digra historik av allt från bluff-tandblekning från baltikum till domän-porr-utpressarverksamet är nog med röda flaggor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Min tid är bäst spenderad till hem och familj än spekulera vilken utrustning de har haft
Jag spenderar också min tid med fru och barn, vad har det med saken att göra?
Hela upplägget med utrustningen och endast själva tanken att en nystartad ideell förening skall betala skaparens(och ordförandens) privata flytt säger precis allt.
Återigen drar du din lans för din älskade bedragare som skall rädda landet åt dig. För 100 kr i månaden...
Trots att du just förklarat att du inte alls är insatt.
Jag och andra med mig har däremot länkat till Dans tidgare exponerade bedrägerier, kommit med uträkningar gällande intäkter - utgifter för att uppskatta hur mycket Dan etc. tar själva.
Pekat ut tidgare kraschade projekt där man sålt luft.
Det skiter ni i som vanligt. Dan skall rädda Sverige. En schnizel i taget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Jag har försökt vara så lugn och sansad jag har kunnat och det är tråkigt (ja, jag finner det ärligt talat tråkigt) att du ska uppfatta det att jag har taggarna utåt.
Vilket skitsnack. Du började med halmgubbar om att jag var en trogen, skattebetalande Svensson som surnar till om någon blåser staten på skatt.
Du gick stenhårt på mig för att jag poängterade Dans fulspel då han i skymundan transfererar DFSs pengar till sin privatekonomi via bulvanbolag.
Så lung och sansad var du i din första repsons till mig..kliv ner från din höga häst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Men det säger nog sitt att jag kan ha bra diskussioner med de flesta på denna sida/tråd, men inte med dig.
Nej, för man kan ju inte ha hätska diskussioner med helt olika åsikter i er lilla DFS-åsiktskorridor.
Alla utanför er Molynuex-iska "in group" är kommunister, troll och judar.
Ha du dina lugna, fina och sansade diskussioner med övriga DFS-NPCs. Ni kan diskutera materialval av era framtida statyer eller val av gardiner i rucklet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Som en välmenad tips: om du verkligen vill ha en sansad diskussion så behöver du själv bidra till det.
Vilket patetiskt försök till härksartekning.
Det fungerar liksom inte när man går in med inställningen "Jag kan egentligen ingenting om detta" och "jag är inte insatt"...
Jag hade länge en sansad diskution med lilla hobbiten NPC-Conrad, som jag träffat ett par gånger.
Detta är flera år sedan. Du är välkommen att kika i min posthistorik.
Det gick att prata med honom i alla fall, trots att han har IQ-fiskmås och det skall han ha cred för.
Sen när allt skit om bajs-Hanna, pedofil.se och hans ETC-artikel där han älskar att bo med invandrare och socialfall kom ut....ja då gick han under jorden och sa att jag "åt bajs".
Idag är han precis som du en av Dan Erikssons NPCs.
Det är folk som ni som gör så att Dan kan fortsätta att sko sig på vanliga knegare, år efter år.
Det tycker jag är jäkligt tråkigt, Dan är som en målsökande misil som söker upp desperata, korkade människor som vill väl. Lova dom lite statyer och skit och sedan är de hooked.
Ni är som fåret som försvarar vargen som precis skall käka upp honom.