2021-07-24, 18:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Utan någon koll på vad alternativen kan ha varit, så får det ses som ett okej #55 val tycker jag.

Han kommer inte vara aktuell för Capitals under ett antal år, så tiden får utvisa egentligen.
Men jag gillar stora backar, och en av hans styrkor är ju tydligen att lägga långa puckar. Det kan bli ett bra, stabilt tillägg i backuppsättningen framöver.

Ja, jag tänker så också. Stor back som är högerskytt, känns som ett bra val bara på det.
Citera
2021-07-24, 18:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ja, jag tänker så också. Stor back som är högerskytt, känns som ett bra val bara på det.
Ja just det! Högerskytt var han också, det är också en fördel som du säger.

Jag är nöjd med valet.
Citera
2021-07-24, 18:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Måste kännas speciellt att bli vad med ett pick som ett lag bytte till sig, genom att byta upp. Det är inte bara "dom ville ha mig mer än killarna bakom", utan, "dom offrade ett val till eftersom dom verkligen ville ha mig".
Citera
2021-07-24, 20:35
Medlem
EastClintfoods avatar
Har andra draften redan skett? Kolla in på eliteprospect och det står:

Senast redigerad av EastClintfood 2021-07-24 kl. 20:37.
Citera
2021-07-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Har andra draften redan skett? Kolla in på eliteprospect och det står:

Just när man trodde att Schweiz och Tyskland fått in foten i hockeyvätlen - skjuter blankt i draften.
...
Jag undrar verkligen om Schweiz och Tyskland. Hockeyvärlden är fortfarande för liten.
Citera
2021-07-24, 22:40
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Just när man trodde att Schweiz och Tyskland fått in foten i hockeyvätlen - skjuter blankt i draften.
...
Jag undrar verkligen om Schweiz och Tyskland. Hockeyvärlden är fortfarande för liten.

Oj, verkar stämma det. Väntade på att få se en till draft live, missat helt totalt..

Heh jag kan icke gnälla, ser att Carolina som jag håller en extra öga för har draftat än fler finnar.

Det känns bra!
Senast redigerad av EastClintfood 2021-07-24 kl. 22:44.
Citera
2021-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Min slutgiltiga version, gjort några ändringar och ja Cossa går i andrarundan

Version 2.0 – första rundan

Glömde Lysell Tack 400Ben.

nästan spikade top fem. Nog inte många som prickat top 10
Citera
2021-07-24, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leading
nästan spikade top fem. Nog inte många som prickat top 10

Gillar verkligen Guenther, Hughes och Johnson. Därav att de var topp 5 för mig. Blev inte många rätt därefter
Citera
2021-07-25, 00:32
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Det kan vara på grund av längden. Cossa är enorm. Storlek spelar roll för målvakter.

Jag hade köpt det om Wallstedt var 180cm. Nu är han 191cm och Cossa är 197cm, ingen gigantisk skillnad då jag räknar bägge som stora målvakter.
Citera
2021-07-25, 00:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag hade köpt det om Wallstedt var 180cm. Nu är han 191cm och Cossa är 197cm, ingen gigantisk skillnad då jag räknar bägge som stora målvakter.

Båda är stora men 6 cm extra gör rätt mycket. Ta Vasi som exempel, han är typ omöjligt att göra mål på annat än ovanför axlarna när han står på knä. Att då ta bort några cm av den luckan, det gör stor skillnad.
Citera
2021-07-25, 00:37
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Båda är stora men 6 cm extra gör rätt mycket. Ta Vasi som exempel, han är typ omöjligt att göra mål på annat än ovanför axlarna när han står på knä. Att då ta bort några cm av den luckan, det gör stor skillnad.

Vasi är 193cm och de 2cm skillnad det är mot Wallstedt kan mycket väl vara benen som är 2cm längre och då blir det kanske inte ens någon skillnad om bägge står på knä. Som jag sade innan, hade Wallstedt varit 180cm hade jag köpt det men nu är han 191cm.
Citera
2021-07-25, 00:39
Medlem
Citat:

När man är så sgor som Vasi så blir jag nästan lite anti, och undrar istället hur han kan släppa förbi puckar.

Känns lite som om något måste till för att målvaktsspel ska handla om att göra räddningar igen, istället för att se till att utrsutningen med all överdimensionerade underskydd ska komma ivägen.
Senast redigerad av leading 2021-07-25 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in