2017-11-09, 01:02
Medlem
Saltkatts avatar
Han menar förstås att det är fritt fram för lokala SD-töntar att stödja moderata nedskärningar ute i kommunerna, varken mer eller mindre än så.
Citera
2017-11-09, 01:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Moderaterna borde ge SD en riktig käftsmäll och sätta den uppmärksamhetssökande sprithoran på plats, i alla fall i Riksdagshuset. Moderaterna borde också göra klart för väljarna att SD är skojare.
M spottar mer eller mindre på SD idag, så vad skulle förändringen bestå utav?

Folk måste förstå.
M har även sedan Uffe tillträdde gjort fullständigt klart att det blir inget som helst samarbete på något sätt mellan M och SD.
En röst på M är en röst på fortsatt massinvandring. (M vill ha 30.000+ anhöriginv dvs x3).
Ovanpå detta så vill M endast regera med alliansen.
Alliansen består även utav C samt L (och KD kanske) som massivt vill öka invandringen. I Cs fall =öppna gränser.
Så en röst på M så alliansen erhåller majoritet blir efter valet 2018 en större invandring än vi har idag.
Vill du ha M-politik? Rösta SD så de blir så stora att om M någonsin vill regera igen så blir det med SD.
M tål inte 4 år till som en låtsasopposition.
Men denna idag "omöjliga" koalition kan vi bara tvinga fram vid valurnorna.
Med ett SD på 27 och M på 20 så får de egen majoritet i riksdagen.
Då får vi det välbehövliga stoppet på asylinvandringen som Sverige skriker efter.
Citera
2017-11-09, 02:34
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Anledningen till varför M+SD på kommunnivå är ok tror jag är för att kommunen har förhållandevis liten makt att besluta över migration.

Att förhandla med SD på risknivå är nog längre bort, om inte uteslutet.
Exakt så är det.

Med andra ord, 'samarbete med SD är ok på kommunal nivå'. Där kan sjuklöverns makt över den heliga kossan (invandringen) inte påverkas.

UK och övriga partier är verkligen perverst besatta över att äga denna fråga.
Senast redigerad av Rufos 2017-11-09 kl. 02:36.
Citera
2017-11-09, 02:54
Medlem
Det är väl fritt för M att rösta på SDs förslag när de vill och vara ett stödparti.
Citera
2017-11-09, 06:27
Medlem
8711s avatar
Njae, lögnaren, bedragaren och hycklaren Kristersson säger också i intervjun i aftonbladet att:

Citat:
"Men om det skulle handla om M och SD efter nästa val?

– Jag är allmänt sett mycket varsam med att utdela nationella bannor om vad man får och inte får göra ute i landet. Men jag har väldigt svårt att se framför mig en situation där M ska regera med SD eller V för den delen på lokal nivå."

Alltså ger han dubbla signaler och står återigen och hycklar för att nöja alla parter han är pressad av för stunden. Det kommer inte fungera i längden såklart. Bara en idiot skulle säga att det är väldigt svårt att se en sådan situation, i var och varannan kommun finns den möjligheten att ett samarbete med SD skulle göra att man kunde ta makten i alla dessa kommuner. Frågan är snarare om SD ens vill samarbeta med dessa dårar i M som det partiet håller på och med den usla politiken som M bedriver.
Senast redigerad av 8711 2017-11-09 kl. 06:29.
Citera
2017-11-09, 07:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är väl fritt för M att rösta på SDs förslag när de vill och vara ett stödparti.

Ja, i många kommuner över landet och särskilt i Södra Sverige kommer Sverigedemokraterna att vara klart största parti och betydligt större än M. Frågan är knappast om M kan samarbeta med Sverigedemokraterna i dessa kommuner som Kristersson ger sken av, frågan är snarare hur stora Sverigedemokraterna kan bli i dessa kommuner där man blir som störst och hur lite M får att säga till om gällande kommunpolitiken där Sverigedemokraterna blir det klart största partiet.
Citera
2017-11-09, 07:35
Medlem
Jag är inte SD eller M , men jag upplever det som underligt att det skulle gå bra att samarbeta på kommunal nivå men inte i riksdagen,

Kanske han inte vill "skaka" alliansen , jag tror inte det hänger samman med invandringen faktiskt.
Citera
2017-11-09, 07:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag är inte SD eller M , men jag upplever det som underligt att det skulle gå bra att samarbeta på kommunal nivå men inte i riksdagen,

Kanske han inte vill "skaka" alliansen , jag tror inte det hänger samman med invandringen faktiskt.

Han vet såklart att M är ganska små i många kommuner och i flera delar av landet, medan Sverigedemokraterna är gigantiskt stora i framförallt södra Sverige. Ska M få minsta inflytande och möjlighet att bedriva politik gäller det att ligga i för att få vara med i båten.

Rimliga siffror i många skånska kommuner är:

SD 35%.
M under 10%.

Vem är det egentligen som behöver komma krypandes för att försöka få igenom sin politik i denna framtid?
Citera
2017-11-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Han vet såklart att M är ganska små i många kommuner och i flera delar av landet, medan Sverigedemokraterna är gigantiskt stora i framförallt södra Sverige. Ska M få minsta inflytande och möjlighet att bedriva politik gäller det att ligga i för att få vara med i båten.

Rimliga siffror i många skånska kommuner är:

SD 35%.
M under 10%.

Vem är det egentligen som behöver komma krypandes för att försöka få igenom sin politik i denna framtid?

När det gäller södra Sverige så är det M som kommer att behöva SD mer än att SD skulle behöva M. Detta vet så klart UK så därför är numera samarbete mellan de båda partierna tillåtet.

Snacka om beröringsskräck med SD. Förekommer inte i något annat land till den grad som i Sverige.

I skånska kommuner kommer flera att kunna bli SD styrda efter valet och i ännu flera kommuner kommer partiet att vara näst störst.
Citera
2017-11-09, 23:44
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson skriver om Kristerssons falska och hycklande budskap:

Citat:
I ett Facebookinlägg som Ulf Kristersson skrev igår gällande kommunerna, uttryckte han bland annat följande:

”(…) Jag har därför respekt för de kommuner som har landat i slutsatsen att de måste bilda lokala majoriteter med Socialdemokraterna istället. Däremot har jag naturligtvis varken sagt eller menar att några allianspartier ska förhandla sig fram till makten med Sd”.

Det här rimmar väldigt illa med hans kritik mot Decemberöverenskommelsen, om kritiken verkligen är genuin? Hans vurm för Socialdemokraterna är tyvärr också ett tecken på att han ser väldigt lättvindigt på de konservativa krafter som finns kvar i Moderaterna, där många av dem är öppna för att samarbeta med oss istället.

Sverige behöver förändring på riktigt, inte en ny form av Decemberöverenskommelse.

/Jimmie

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/10155970563321108
Citera
2017-11-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, i många kommuner över landet och särskilt i Södra Sverige kommer Sverigedemokraterna att vara klart största parti och betydligt större än M. Frågan är knappast om M kan samarbeta med Sverigedemokraterna i dessa kommuner som Kristersson ger sken av, frågan är snarare hur stora Sverigedemokraterna kan bli i dessa kommuner där man blir som störst och hur lite M får att säga till om gällande kommunpolitiken där Sverigedemokraterna blir det klart största partiet.

Ju större SD blir i kommunerna och ju mindre M blir desto bättre.

I kommuner i framför allt i södra Sverige kommer SD att bli mycket stora. Tom Sd styrda kommuner och i ännu flera där de kommer att vara näst största parti.
Citera
2017-11-10, 17:07
Medlem
Returpappers avatar
Kristersson optimerar med otydlighet, en gammal väl fungerande politisk taktik. Låt alla tolka det själva så blir det det man vill ha, inte det man får. En förutsättning är att de hoppas och tror på den nye ledaren.

På riksnivå är alliansen mindre än de rödgröna även efter valet och då kommer han ju anklaga Sd för uteblivet stöd om det inte ger honom förutsättningslöst sina röster.

I kommunerna kan det bli Sd och M där båda är mycket stora just i Skåne Men det kan lika gärna blir V, S, Mp och C samt L. C har redan bytt sida lokalt i många fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in