2006-01-15, 22:19
Medlem
dilates avatar
Kan man träna om man går på penicilin? (tar pga av halsfluss)
Citera
2006-01-15, 22:32
Medlem
Givetvis kan man träna men det är nog inte att rekommendera.
Åtminstone inte om du är i början av eller mitt uppe i penicillinkuren.
Däremot skulle jag inte dra mig för att träna de 1-2 sista dagarna om allt känns bra.
Citera
2006-01-15, 23:03
Medlem
dilates avatar
Okej, började för 3 dagar sen, har träning imorgon.
tror jag hoppar över den då för säkerhets skull.

Tack för svaret!
Citera
2006-01-15, 23:07
Medlem
sceptics avatar
Man ska aldrig träna med en infektion i kroppen. Man kan få ärrbildning på hjärtat (i värsta fall) och det vill du garanterat inte ha.
Citera
2006-01-15, 23:15
Medlem
KnäHunDeNs avatar
...Dessutom så ger du viruset en chans att sprida sig i kroppen, vilket kan motverka penicillinkuren. Så ett gott råd är definitivt att avstå.
Citera
2006-01-25, 01:23
Medlem
Harry Bombers avatar
Om man har klamydia då? Då knaprar man ju pencilin. Påverkar ju knappast träningen.
Citera
2006-01-25, 11:35
Medlem
sceptics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
...Dessutom så ger du viruset en chans att sprida sig i kroppen, vilket kan motverka penicillinkuren. Så ett gott råd är definitivt att avstå.

Liten rättelse: man ger bakterien chans att spridas i kroppen. Penicillin (och all annan antibiotika) fungerar bara mot bakterier, mot virus är det verkningslöst (även om överbeskyddande föräldrar skaffar penicillin till sina förkylda barn, och därmed bara ökar barnets risk att eventuella bakterier blir resistenta)

Sen ska man givetvis inte träna om man har en virusinfektion heller.
Citera
2006-01-25, 14:48
Medlem
likeithards avatar
Jag äter antibiotika året runt mot hårsäcksinflamation, bör jag inte träna alls?
Citera
2006-01-25, 20:22
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sceptic
Liten rättelse: man ger bakterien chans att spridas i kroppen. Penicillin (och all annan antibiotika) fungerar bara mot bakterier, mot virus är det verkningslöst (även om överbeskyddande föräldrar skaffar penicillin till sina förkylda barn, och därmed bara ökar barnets risk att eventuella bakterier blir resistenta)

Sen ska man givetvis inte träna om man har en virusinfektion heller.

Tack för rättelsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in