2017-11-07, 19:12
Medlem
Brukar handla märkeskläder men känner nu att det börjar blir för mycket pengar som går åt på kläder. Önskar därför motta tips på märken som ni anser är prisvärda. Gärna märken som tillverkar kläder av klassisk stil med en smal passform (ej skinny fit). Vill helst inte lägga mer än 700-800 kr på ett par jeans/chinos eller någon tröja.

Stort tack på förhand!
Citera
2017-11-07, 19:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Just när det gäller jeans tycker jag att Dressmann har ett bra och prisvärt utbud. Märkesjeans är väl det mest överprisade man kan köpa annars.

Kombinera gärna med märkeskläder i övrigt.
Citera
2017-11-07, 20:55
Medlem
Kolla in Cos ! Finns också på nätet ! Grym kvalitet,merinoull i många plagg vilket gör att de håller en evighet .Skippa dressman
Citera
2017-11-07, 21:17
Medlem
A tips på någon bra kavaj?
Citera
2017-11-07, 21:34
Medlem
Kan ingenting om kavajer men köp en i ull ! Min man köpte en kostym från Tiger i ull för typ 8 år sedan och den ser banne mig ny ut ! En i syntet drar till sig ludd och smuts ,pendlar man i vikt är det dock för mycket pengar att lägga ut ,det förstår jag
Citera
2017-11-07, 23:19
Medlem
lakritcs avatar
Man får ett par utmärkta jeans på H&M för 150 kr när de har rea för halva priset. Tröjor av merinoull som har någorlunda bra passform får man nog vara beredd att lägga åtminstone c:a 500 kr för.
Citera
2017-11-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Just när det gäller jeans tycker jag att Dressmann har ett bra och prisvärt utbud. Märkesjeans är väl det mest överprisade man kan köpa annars.

Kombinera gärna med märkeskläder i övrigt.
Tack för svar. Passformen på Dressman jeans är för rakt skuren för mig. Föredrar smala jeans med avsmalnande ben. Håller dock med att man inte märker någon större kvalitetsskillnad på jeans

Citat:
Ursprungligen postat av Rapphonan
Kolla in Cos ! Finns också på nätet ! Grym kvalitet,merinoull i många plagg vilket gör att de håller en evighet .Skippa dressman
Tack för tipset. Jag ska försöka ta mig till deras fysiska butik och prova deras utbud.

Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
A tips på någon bra kavaj?
Boozt.com har regelbundet 50% rabatt (ibland mer) på kavajer från Boss, Tiger, Lindeberg osv. De har även mycket rabatt på billigare märken. Rekommenderar starkt

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man får ett par utmärkta jeans på H&M för 150 kr när de har rea för halva priset. Tröjor av merinoull som har någorlunda bra passform får man nog vara beredd att lägga åtminstone c:a 500 kr för.
Håller jeansen? Visst, de kostar 150 kr men om jag behöver slänga dem inom ett år så avstår jag nog från köp
Citera
2017-11-08, 19:36
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Escobar
Håller jeansen? Visst, de kostar 150 kr men om jag behöver slänga dem inom ett år så avstår jag nog från köp
Prisklass spelar sällan roll. Det är ofta tyget som avgör så välj något relativt tjockt. Har haft två st Wrangler för 1000 kr som gått upp i skrevet inom ett år. Hade inte hänt med ett tyngre par. Håller mig uteslutande till sådana numera då det annars känns ekonomiskt ohållbart.
Senast redigerad av lakritc 2017-11-08 kl. 19:41.
Citera
2017-11-08, 19:44
Avstängd
jeans/chinos eller någon tröja har ju inget med klassisk still att göra, gå på myrorna om du inte har råd med nya kläder
Citera
2017-11-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
jeans/chinos eller någon tröja har ju inget med klassisk still att göra, gå på myrorna om du inte har råd med nya kläder
Läser du en gång till så kanske du förstår att jag önskar tips på byxor/tröja som faller in under klassisk stil. Ska du komma med dryga kommentarer kan du lika bra låta bli att svara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in