2017-11-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown08
Du har inte mycket erfarenhet av acetonperoxid right? smäller en aning mer....
lufttätt? 1/100 gram? badkar?farligt?
Citera
2017-11-07, 21:22
Medlem
Ostkupas avatar
Ingen som har registreringsnumret på bilen?
Citera
2017-11-07, 21:24
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Närmaste Ica är Ica gärdet, 100m ifrån där bilen stod.
Det är mer än 100 m (typ 5-10 minuters promenad) och man kan inte hämta paket där.

Måste vara Ica i Värtahamnen (jag bor i närheten och det är dit alla mina paket kommer), fast det är en konstig parkering i så fall.
Senast redigerad av hoboken 2017-11-07 kl. 21:29.
Citera
2017-11-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vem öppnar ett paket man precis öppnat i en bil? Naturligtvis är det något man verkligen vill kolla så det stämmer på. Skulle tippa på drogrelaterat.

Ketchup alltså? Får mig att tänka på ketchup och bakpulver. Det bygger upp ett tryck i en ketchupflaska. Men det ska ju tydligen ha smällt så..

Personligen öppnar jag alla paket/kartonger jag hämtar/köpt i bilen redan på parkeringen där jag hämtat ut det, mest eftersom jag är överjävligt nyfiken och otålig. Kanske inte packar upp t.ex en TV eller bokhyll, men i princip alla mindre paket slits upp i bilen. Vill inte tro att jag är ensam om det.. hoppas jag..
Citera
2017-11-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Det är mer än 100 m (typ 5-10 minuters promenad) och man kan inte hämta paket där.

Måste vara Ica i Värtahamnen (jag bor i närheten och det är dit alla mina paket kommer), fast det är en konstig parkering i så fall.

Artikeln i AB påstår att utlämningsstället är en tobaksaffär. Se länk tidigare i tråden.
Citera
2017-11-07, 21:44
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Personligen öppnar jag alla paket/kartonger jag hämtar/köpt i bilen redan på parkeringen där jag hämtat ut det, mest eftersom jag är överjävligt nyfiken och otålig. Kanske inte packar upp t.ex en TV eller bokhyll, men i princip alla mindre paket slits upp i bilen. Vill inte tro att jag är ensam om det.. hoppas jag..

Där ser man. Jag brukar njuta av väntan. Fast det kanske är vanligare än man tror att folk sliter upp i bilen.

Jag minns att jag gjorde det en gång. På ett sånt där vaderat kuvert från posten. Drog lite snett och isoleringen flög över hela bilen, haha
Citera
2017-11-07, 21:44
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar

Nej du är inte ensam om det!
Citera
2017-11-07, 21:49
Medlem
SibirienKalles avatar
Jag bör ha kört förbi, på andra sidan järnvägsspåren, just när det smällde. Jag stod där i kö en stund, och 10 minuter senare mötte jag polis och brandkår som körde på rätt bra.

Jag hörde då ingen smäll och såg inget ljussken. Och då är det ändå fri sikt över järnvägsspåret. Kan inte ha varit nån stor smäll.

Och av Expressens foton att döma så har bilen inga skador alls.

Konstigt.
Citera
2017-11-08, 02:04
Medlem
Kuypers avatar
Nån potentiell terrorist som beställt kemikalier?
Citera
2017-11-08, 06:36
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Någon måste veta mer om de inblandade.
Låter för mig som antingen ett lite överdrivet skämt eller en varning.
Citera
2017-11-08, 07:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Någon måste veta mer om de inblandade.
Låter för mig som antingen ett lite överdrivet skämt eller en varning.

Min tanke med.
Citera
2017-11-08, 08:50
Medlem
Herregud vad alla spekulerar och håller på!

Det verkar ha hänt runt Tegeluddsvägen 31-ish. Där finns Friskis & svettis, en outletbutik och lite andra småbutiker. På bilderna i Expressen så har man spärrat av några hundra meter längre fram i höjd med bron som går över järnvägen bort till ICA Kvantum Värtan och även Tallinkpiren där många båtar ligger. I området där finns även Mekonomen och ett antal däckverkstäder till, bl a Vianor.

De ICA som finns på Gärdet är Ica Gärdet, Sthlms kanske dyraste livsmedelsbutik, samt Ica Kvantum Värtan som ligger några hundra meter från Tegeluddsvägen.

Gärdet är en lugn stadsdel, har knappast varit gangsterskjutningar där även om något fall säkert förekommit. Det som har hänt några ggr senaste tiotalet åren är rån mot butiker, då verkar förövarna ofta ha kommit med färjan på lördag eller söndag morgon!
Senast redigerad av Everglot 2017-11-08 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in