2017-11-06, 22:36
Medlem
Tänkte höra med de som vet något kring detta. Det är så att jag detta år ej jobbat i Sverige, vilket betyder givetvis att jag ej kan få ett lån beviljat. Men jag planerar att nästa år jobba i Sverige, och om jag då skaffar mig ett jobb med fast tjänst, har jag då möjlighet till att få ett lån beviljat? Eller det går inte pg.a att jag inte hade någon inkomst 2017?

Orkar inte att jag annars måste vänta till nästa år igen, skitkul liksom..

Någon som vet om det eventuellt skulle gå att få ett lån iaf? Jag menar man har ju jobb och fast inkomst..
Citera
2017-11-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariikan92
Tänkte höra med de som vet något kring detta. Det är så att jag detta år ej jobbat i Sverige, vilket betyder givetvis att jag ej kan få ett lån beviljat. Men jag planerar att nästa år jobba i Sverige, och om jag då skaffar mig ett jobb med fast tjänst, har jag då möjlighet till att få ett lån beviljat? Eller det går inte pg.a att jag inte hade någon inkomst 2017?

Orkar inte att jag annars måste vänta till nästa år igen, skitkul liksom..

Någon som vet om det eventuellt skulle gå att få ett lån iaf? Jag menar man har ju jobb och fast inkomst..

Har du en FAST/TILLSVIDARE anställning och inte någon provanställningsform osv. så ska det inte vara några problem att få lån beviljat om du kan visa upp lönespecar. Men sen kan du ju inte komma springandes 3 dagar efter du blivit anställd såklart....
Citera
2017-11-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Har du en FAST/TILLSVIDARE anställning och inte någon provanställningsform osv. så ska det inte vara några problem att få lån beviljat om du kan visa upp lönespecar. Men sen kan du ju inte komma springandes 3 dagar efter du blivit anställd såklart....

Nej så klart inte, det måste ju ha gått några månader. Men det konstiga är att jag fick höra från en långivare att eftersom jag inte hade skattat i Sverige förra året samt att jag ej haft en deklarerad inkomst, kunde jag inte få ett lån beviljat? Då stämmer ju inte detta? För som du säger, lyckas man få fast tjänst nästa år och man jobbat ett tag, bör man ju kunna få ta ett lån..(?)
Citera
2017-11-07, 01:27
Medlem
Citat:
Nej så klart inte, det måste ju ha gått några månader. Men det konstiga är att jag fick höra från en långivare att eftersom jag inte hade skattat i Sverige förra året samt att jag ej haft en deklarerad inkomst, kunde jag inte få ett lån beviljat? Då stämmer ju inte detta? För som du säger, lyckas man få fast tjänst nästa år och man jobbat ett tag, bör man ju kunna få ta ett lån..(?)

Ingen långivare är den andra lik. Alla har olika krav, men går gör det. Gäller bara att hitta rätt, vart du ska vända dig mer exakt kan jag dock inte säga.
Citera
2017-11-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Ingen långivare är den andra lik. Alla har olika krav, men går gör det. Gäller bara att hitta rätt, vart du ska vända dig mer exakt kan jag dock inte säga.

Jovisst det är väl klart det. Men tur att det ska gå iallafall, då blev jag inte lika nere inför det kommande året längre haha . Nej jag får leta runt när tiden väl är inne. Tack för hjälpen kring upplysningen iallafall
Citera
2017-11-07, 09:43
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Det stämmer inte. Men gissningsvis pratade du med en vanlig kundtjänst, och dom har ett manus dom håller sig till. Pratar du med en riktig bankman så ska du se att det inte är några problem. Jag visade upp min inkomst från Irland, samt mitt nya anställningsavtal i Sverige, när jag skulle låna utan att ha jobbat i mer än några månader och det funkade fint
Citera
2017-11-07, 10:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Hur mycket du vill låna 3000 eller 3000000?
Vad skall du ha pengarna till och har du någon säkerhet eller någon som kan gå i borgen?
Har du någon långvarig kontakt med en bank sedan tidigare lån, sparande eller lönekonto?

Borde inte vara några problem om du påbörjat ett fast jobb och kan visa anställningsbevis och löneutdrag och har ett fläckfritt förflutet tycker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in