Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 17:58
  #1
Medlem
Osthuss avatar
Vi ska starta en bokcirkel och behöver lite tips på böcker. Vi tänker oss att vi ska läsa politiska/filosofiska böcker/artiklar som gärna är politiskt inkorrekta och lite "extrema" utifrån det socialliberala tankesättet från hela det politiska spektrat. Jag behöver tips på bra sådana böcker som inte för långa eller för komplicerade/tråkiga att läsa.

Vilka böcker är bra att läsa då? Varför?
Citera
2017-11-06, 18:11
  #2
Medlem
Finisterres avatar
The Art of the Deal av Donald J. Trump.
Innehåller mycket tänkvärt, som man kan ta till sig om man vill komma långt.


alt. förslag: My New Order - A Collection of Speeches by Adolph Hitler
Kan inte rekommendera den, men säkert politiskt inkorrekt. Ryktet på "nätet" säger att Donald J. Trump läste denna bok innan han själv började ta över världen.
__________________
Senast redigerad av Finisterre 2017-11-06 kl. 18:18.
Citera
2017-11-06, 22:13
  #3
Medlem
Moramannens avatar
"Det kommunistiska manifestet" är kanske ett gränsfall vad gäller inkorrekthet, men ganska kort, lättläst och lätt att diskutera kring. Det är väl den enda kontroversiella bok jag själv läst. Jag vet inte hur långa "Häxhammaren" och "Sions vises protokoll" är, men de kanske kan funka?
Citera
2017-11-06, 23:31
  #4
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
"Det kommunistiska manifestet" är kanske ett gränsfall vad gäller inkorrekthet, men ganska kort, lättläst och lätt att diskutera kring. Det är väl den enda kontroversiella bok jag själv läst. Jag vet inte hur långa "Häxhammaren" och "Sions vises protokoll" är, men de kanske kan funka?

Tack för tips. Kommunistiska manifestet hade kanske funkat.

Vad är de andra för böcker?

Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
The Art of the Deal av Donald J. Trump.
Innehåller mycket tänkvärt, som man kan ta till sig om man vill komma långt.

alt. förslag: My New Order - A Collection of Speeches by Adolph Hitler
Kan inte rekommendera den, men säkert politiskt inkorrekt. Ryktet på "nätet" säger att Donald J. Trump läste denna bok innan han själv började ta över världen.

Tack för tipsen. Trumps bok verkar vara en biografi/självhjälpsbok, inte riktigt den typ jag letar efter. Hitler ska väl vara en ganska dålig författare?
Citera
2017-11-06, 23:47
  #5
Medlem
Otto Weiningers Geschlecht und Charakter (1903) eller kanske Turners dagböcker (1978) av Andrew Macdonald (William Luther Pierce)? Ride the Tiger (1961) av Julius Evola? Archeofuturism (2010) av Guillaume Faye månne?
Citera
2017-11-06, 23:48
  #6
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Tack för tips. Kommunistiska manifestet hade kanske funkat.

Vad är de andra för böcker?

Tack för tipsen. Trumps bok verkar vara en biografi/självhjälpsbok, inte riktigt den typ jag letar efter. Hitler ska väl vara en ganska dålig författare?
Häxhammaren är en slags handbok i häxjakt, författad av två tyska munkar på 1500-talet. Användes som tortyrmanual under häxprocesserna i Europa. Genomgående väldigt kvinnofientlig.

Sions vises protokoll är fejkade protokoll från ett påstått judiskt stormöte gällande världsherravälde, skapat av ryska hemliga polisen under tidigt 1900-tal (kan vara 1800-talet, tsartiden var det i fall). Enligt nazisterna var de inte alls falska, och nynazister av idag kör på samma linje och räknar verket som ett äkta bevis på en global judisk sammansvärjning.

Jag ska inte lägga ord i Finisterres mun, men jag gissar att Trumps bok är en för den moderna affärsvärlden anpassad version av Sun Tzus "The Art of War" (Sun Tzu är visserligen intressant men inte alls kontroversiell, så till den här cirkeln ska du nog undvika den).

Mein Kampf har jag hört ska vara tradig att läsa, men det kan säkert vara annorlunda med hans tal.

Lenin, Mao m.fl. rödingar skrev ju också böcker.
Citera
2017-11-08, 12:05
  #7
Medlem
Finisterres avatar
De heligas läger av Jean Raspail är ett litet mer skönlitterärt förslag. Den handlar om hur Reinfeld och Löfvén förstör världen med sin katastrofala massinvandring. Det sjuka är att boken skrevs för 40 år sedan men allting i den stämmer. Politiskt inkorrekt alltså, men sakligt mycket korrekt.

Finns här på engelska, man kan skriva ut sin egen bok:
http://jrbooksonline.com/PDFs/Camp_of_the_Saints.pdf


Underkastelse av Michel Houllebecq är sådär lagom inkorrekt. Kort, så ni kanske inte kan göra så många träffar på enbart den, men ni får en aktuell bok; dramatiseras nu på Göteborgs stadsteater.
__________________
Senast redigerad av Finisterre 2017-11-08 kl. 12:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback