2017-11-06, 12:03
Medlem
För den som någonsin funderat på att slå sig in i Fintech finns det nu möjlighet att lära sig direkt ifrån Swedbanks egna öppna API'er. Tack vare bland annat PSD2 direktivet i EU måste banker öppna upp fler möjligheter för externa parter att få delvis tillgång till system.

läs mer på Swedbanks hemsida.

Jag tycker att det verkar lovande! Swedbank har gått ut med att tjänsten är helt ny och fortfarande kommer att utvecklas och uppdateras löpande!

Tankar? Åsikter?
Citera
2017-11-06, 12:24
Medlem
Protons avatar
Egna projekt --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2017-11-07, 19:56
Medlem
Har läst om detta tidigare ja men aldrig hittat något public API.

Har du några bra idéer du tänker förverkliga? Måste såklart inte skriva ut här men om du har något att dela med.

Var själv mest intresserad av vilka möjligheter och begränsningar det ger och vad man kan vänta sig ska dyka upp i framtiden.
Citera
2017-11-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
Har läst om detta tidigare ja men aldrig hittat något public API.

Har du några bra idéer du tänker förverkliga? Måste såklart inte skriva ut här men om du har något att dela med.

Var själv mest intresserad av vilka möjligheter och begränsningar det ger och vad man kan vänta sig ska dyka upp i framtiden.

I slutändan kanske du kan bygga något som banken inte hunnit eller kan eller bryr sig om? En snygg widget? Ett bättre snabbsaldo? Bättre Utgiftskollen? Budgettavla? Visa utgifter i kalenderform? Allt beror på vad man får tillgång till och vad man vill/kan göra med det. Transaktion på kontot ger notis. Inbetalning från Försäkringskassan spelar en ringsignal.

Jag hoppas att någon fyndig jäkel gör ett coolt interface till min Raspberry Pi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in