2017-11-06, 10:54
Medlem
Tjena!

Har under den senaste tiden snöat in på att köpa ett nytt skärp. Är j*vligt sugen på ett av dolce & gabbana men i nuläget är det inte aktuellt att hosta upp 4K för ett skärp.

Kollade runt lite på redan använda skärp eller re-sell liknande för en billigare peng, hittade då detta: https://m.ebay.co.uk/itm/D-G-Auth-leather-Belt-/322855737474

Dock känns priset för bra trots att det är använt (ser inte heller ut att ha några skador eller liknande).
Men är inte speciellt kunnig angående ebay eller liknande sidor så tänkte om någon mer insatt kunde hjälpa mig Den feedbacken säljaren har fått är däremot bara positiv.

Vad tror ni? Är det ett kap eller anus? Annars vad är era erfarenheter av sidor som eBay med mera?

Mvh
Citera
2017-11-06, 11:05
Medlem
Zer0Shits avatar
Anus. Och fult som stryk.
Citera
2017-11-06, 11:13
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpwillep
Tjena!

Har under den senaste tiden snöat in på att köpa ett nytt skärp. Är j*vligt sugen på ett av dolce & gabbana men i nuläget är det inte aktuellt att hosta upp 4K för ett skärp.

Kollade runt lite på redan använda skärp eller re-sell liknande för en billigare peng, hittade då detta: https://m.ebay.co.uk/itm/D-G-Auth-leather-Belt-/322855737474

Dock känns priset för bra trots att det är använt (ser inte heller ut att ha några skador eller liknande).
Men är inte speciellt kunnig angående ebay eller liknande sidor så tänkte om någon mer insatt kunde hjälpa mig Den feedbacken säljaren har fått är däremot bara positiv.

Vad tror ni? Är det ett kap eller anus? Annars vad är era erfarenheter av sidor som eBay med mera?

Mvh

Känns äkta. Begär fler bilder. Säljaren kommer svara. Gå efter recensioner, denna har endast 10 sälj men 10/10 på dessa så jag ser inget negativt.
Citera
2017-11-06, 11:36
Medlem
Detta skärp som du länkar till kan du strunta i. Säljaren skickar inte till Sverige.
Citera
2017-11-06, 13:26
Medlem
Trolltestets avatar
Med tanke på att de exklusivt utesluter Sverige som mottagarland så blir man ju lite fundersam.

Enda anledningen jag kan se till det är för att svenska tullen både beslagtar och åtalar för plagiatinförsel och att säljaren därmed inte vill riskera att få skit för det.
Citera
2017-11-06, 13:30
Medlem
DarkOceans avatar
Anus
Citera
2017-11-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Med tanke på att de exklusivt utesluter Sverige som mottagarland så blir man ju lite fundersam.

Enda anledningen jag kan se till det är för att svenska tullen både beslagtar och åtalar för plagiatinförsel och att säljaren därmed inte vill riskera att få skit för det.

Aha hade ingen koll på det men tack för din research och ni andra som hjälpt
Citera
2017-11-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Anus. Och fult som stryk.

Såpass fult?

Vad är din smak? Något du skulle kunna rekommendera?
Citera
2017-11-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Anus

Vet du något skärp som inte är anus, skulle du isåfall vilja tipsa om det?
Citera
2017-11-06, 15:15
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpwillep
Vet du något skärp som inte är anus, skulle du isåfall vilja tipsa om det?

Ett skärp är ju en del av dina kläder, att rekommendera ett skärp utan att veta vad du har för kläder är ju dömt att misslyckas. Men generellt sett kan man säga att skärp ska vara enkla och stilrena, skärpet du länkar i din trådstart är någonting småstadsbor använder när dom går på krogen, gärna tillsammans med ett par fula jeans och en svart skjorta.
Inget fel i det om det är looken du letar efter dock, men personligen tycker jag bältet du vill köpa är hemskt.
Citera
2017-11-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ett skärp är ju en del av dina kläder, att rekommendera ett skärp utan att veta vad du har för kläder är ju dömt att misslyckas. Men generellt sett kan man säga att skärp ska vara enkla och stilrena, skärpet du länkar i din trådstart är någonting småstadsbor använder när dom går på krogen, gärna tillsammans med ett par fula jeans och en svart skjorta.
Inget fel i det om det är looken du letar efter dock, men personligen tycker jag bältet du vill köpa är hemskt.

Ja precis, vill väll ha något svart/brunt som passar till det mesta. Så som du beskriver vill jag inte framstå i alla fall haha
Citera
2017-12-02, 21:41
Medlem
Fejk.

Aldrig handlat med just Dolce men googlar du deras skärp ser du linjära punkter som inte stämmer med din länk. Sedan ser skinnet väldigt billigt ut och lappen på baksidan är väldigt bögig. "3d authentification" har funnits i 10+ år så det är det minsta du ska gå på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in