Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 00:58
  #1
Medlem
T.ex om man har hår lika långt som här http://prntscr.com/h6p99y
och man väljer t.ex dra lugget/håret åt vänster eller höger sida, spelar det någon roll för utseendet (både hår och ansiktet) eller kvittar det vilket håll man drar håret åt?

T.ex om man står framför spegeln och drar håret åt höger sida, lär folk se det som att man har håret åt vänster sida, för spegeln är ju omvänd, så man har aldrig håret riktigt som det ser ut i spegeln.

Vad har ni att säga om detta?
Citera
2017-11-06, 01:39
  #2
Medlem
Policys avatar
Ditt hår kommer att ligga mer naturligt åt ett håll än det andra. Mina hårsäckar går mest åt mitt höger, vilket innebär att min frisyr blir mer fluffig om jag kammar den till vänster, och platt om jag kammar den till höger.
Citera
2017-11-07, 09:48
  #3
Medlem
Som sägs ovan så har de flesta av oss hår som vill lägga sig åt ett håll. För att se hur det är för dig. Tvätta håret som vanligt, inga ytterligare produkter, låt det torka av sig själv. När det sedan är helt torrt, borsta det bakåt och skaka lätt på huvudet, nu ser du vad ditt hår vill. Det brukar bli bäst om man följer det. Nu hör du kanske till den lyckliga skara som kan lägga sitt hår åt vilket håll som helst och det ligger kvar, då kan du välja allt efter humöret.

Lite kuriosa, gammalt tillbaka var det skillnad mellan pojkar och flickor på vilken sida man fick ha sin bena. Pojkar skulle ha den på ”svärdssidan” alltså höger sida och flickor på ”spinnsidan” alltså på vänster sida. Det där med höger och vänster finns fortfarande kvar det gäller på vilken sida knappar sitter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback