2017-11-05, 11:33
Medlem
ED Bygg, är det byggföretag som förnärvarande är mest olycksdrabbat. Varför ?
Citera
2017-11-05, 11:35
Medlem
Detta verkar vara långtifrån ett seriöst företag. Någon med erfarenhet av detta företag.
På nya ICA MAXI, bygget i Moraberg, så är det i varje fall lite si och så med efterlevandet av arbetsmiljöreglerna. Människor arbetar på hög höjd utan säkerhetssele och hjälm. Det arbetas på skyliftar utan skyddsutrustning och 30 % av arbetarna använder inte hjälm. Företaget verkar sakna både arbetsledare och skyddsombud. Fy fan, vilken röra !
Senast redigerad av Grodologen 2017-11-05 kl. 11:47.
Citera
2017-11-05, 12:00
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
I Norrköping var det ju en dödsolycka 2016 och flera fallolyckor på deras byggen i samma stad. Även har det vittnats om stora säkerhetsbrister, arbete på tak utan skyddsräcken eller selar. Svetsning utan svetsvakt, en annan som blev av med en del av sitt finger. Och det är info från anställda eller tidigare anställda.
Mycket fuskbyggen också speciellt i husen de byggt i stadsdelen Kneippen, men det ska väl vara billigt och bråttom - därför skiter man i säkerhet och allt vad kvalitetsarbete heter.
Citera
2017-11-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
I Norrköping var det ju en dödsolycka 2016 och flera fallolyckor på deras byggen i samma stad. Även har det vittnats om stora säkerhetsbrister, arbete på tak utan skyddsräcken eller selar. Svetsning utan svetsvakt, en annan som blev av med en del av sitt finger. Och det är info från anställda eller tidigare anställda.
Mycket fuskbyggen också speciellt i husen de byggt i stadsdelen Kneippen, men det ska väl vara billigt och bråttom - därför skiter man i säkerhet och allt vad kvalitetsarbete heter.

Det där bygget i Kneipen har jag hört helt sjuka saker om.
Folk som kaklat badrum helt utan erfarenhet m.m. Sett riktigt dåliga jobb på bilder.

Ryktas även att det fuskats ordentligt med brandsäkerheten.
Citera
2017-11-05, 12:15
Medlem
bax88s avatar
Heter alla knegare på företaget exempelvis Andrei, Oleg och Sergei och de enda de kan säga är "Ja".
Citera
2017-11-05, 12:19
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Folk som kaklat badrum helt utan erfarenhet m.m. Sett riktigt dåliga jobb på bilder.

Skrevs en artikel i Norrköpings Tidningar om ett av husen som spruckit i betongväggen på en kortsida, i en av väggarna glömde man att isolera. Även ett av betonggolven i hela källaren där alla förråd bla är, som helt och hållet krackelerat.

Nått annat som är skrattretande:
https://edbygg.se/ed-genomfor-kunska...e-arbetsmiljo/

Citat:
Det är riktigt inspirerande att jobba tillsammans med ett företag som gör en så stor satsning på arbetsmiljön inom bygg. Vi tar i och med detta ett viktigt steg på vägen i vår vision att förändra vår branschs sätt att jobba med de här frågorna.” – Marcus Justad, VD, Jobsafe.
Senast redigerad av Grenkomp GRK 2017-11-05 kl. 12:21.
Citera
2017-11-05, 13:10
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK

Det är sådär det är på bostad, tacka vet jag anlägg där man får tid på sig att utföra sitt arbete så att resultatet blir som det är tänkt. Husbyggnad är fan det sämsta skit man kan hålla på med som byggnadsarbetare!!!
Citera
2017-11-05, 23:30
Medlem
ED Bygg får mig att tänka på korruption, jag vill inte gå in på varför men om en tidningsmurvel verkligen vill luska, så finns det nog att bita i.
Citera
2017-11-07, 09:22
Medlem
Det är sorgligt att en myndighet som Arbetsförmedlingen, ger lönebidrag till ett sådant oseriöst företag !
Citera
2023-05-17, 00:19
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet

Blåser liv i gammal tråd, husen i kneippen har haft fina översvämningar i källarna , pappväggarna rasar osv , förstår inte varför kommunen låter som bygga massa skolor osv fortfarande.
Citera
2023-05-17, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Blåser liv i gammal tråd, husen i kneippen har haft fina översvämningar i källarna , pappväggarna rasar osv , förstår inte varför kommunen låter som bygga massa skolor osv fortfarande.

Galet. Källarna förstår jag med. Inte ena förvånad
Citera
2025-07-01, 19:04
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Ed bygg köper sefab, sefab kånkar har det verkligen gått rätt till?

ED äger väl hela söderköping snart och blir väll norrköping med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in