Citat:
Ursprungligen postat av
Maria.bokklubben
Pensionsmyndigheten är till och med så vänlig att de informerar i förväg om att man inte kan bli anmäld eller återbetalningsskyldig - framgår av klippet jag postade ovan (Granskning Sverige).
Det förvånar mig inte alls. Jag tror att många handläggare på svenska myndigheter
vill att det ska fuskas. Enligt deras politiska uppfattning behöver "resurserna" fördelas "rättvist" här i världen, och det är ju inte rättvist att svenska skattebetalare har råd med bil och TV medan afghaner och somalier får bo i lerhyddor.
Att ta pengar från svenska skattebetalare och skänka bort dem till en slumpmässigt vald ung man från tredje världen är alltså moraliskt riktigt, enligt deras synsätt. Det minskar klyftorna i samhället. De ser sig som en sorts Robin Hood. Då spelar det förstås ingen roll om mannen
på riktigt är flykting, barn eller ensamkommande. Det viktiga är att han härstammar från arabvärlden, Afrika eller Afghanistan. Då har handläggaren flyttat resurser från de som har till de som inte har, och gjort världen lite bättre.
Detta förklarar många märkliga inslag i svensk migrationspolitik, exempelvis att intresset för ålderstester är så svagt, och att ingen tycks reagera över att det kostar tusentals kronor per dag att ordna mat och husrum åt en ung man från tredje världen.
Ju mer det kostar, desto bättre.
Om de är 15 eller 35 spelar ingen roll.
Det viktiga är att bjuda dem på dina skattepengar.
A fool and his money are soon parted.