2026-01-10, 07:52
Medlem
Under julen såg jag genom s1. Min kunskap om tolkien sträcker sig bara till filmerna och sagan om ringen böckerna. Och det var ett tag sen de sågs och lästes... Överlag tyckte jag väl s1 var okej ändå? Den går att se. Inget mästerverk men inte så värdelös som jag har hört mina vänner säga. Finns det någon inbiten Tolkien loremaster som kan berätta för mig vad som är fel i serien? OBS har bara sett säsong ett än så länge så inga spoilers gällande säsong två.
Citera
2026-01-10, 11:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Under julen såg jag genom s1. Min kunskap om tolkien sträcker sig bara till filmerna och sagan om ringen böckerna. Och det var ett tag sen de sågs och lästes... Överlag tyckte jag väl s1 var okej ändå? Den går att se. Inget mästerverk men inte så värdelös som jag har hört mina vänner säga. Finns det någon inbiten Tolkien loremaster som kan berätta för mig vad som är fel i serien? OBS har bara sett säsong ett än så länge så inga spoilers gällande säsong två.
Det verkar vara lite av en blandning, men stora fokuset på ringar berättelsen fattar jag det som.(Och att de tagit sig friheter sägs det också, har dock inte läst dessa.)
Och det är som du säger, det är en bra serie, men ger tyvärr ingen större behållning efter man tittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in