2017-11-04, 12:10
Medlem
record-collectors avatar
Jag undrar vad ni har för uppfattning om Hugo Boss skjortor, kavajer och kostymer jämfört med andra märken inom samma prisgrupp?
Citera
2017-11-04, 12:21
Medlem
Fatbottomgirls avatar
Hur menar du? Jämföra kvalitet eller storlek?
Har en Hugo Boss bärare i familjen och jag tycker att HB kläder är ganska långa och smala. Finns kanske olika bredder förstås. Kvalitén på skjortor, kavajer och kostymer är ypperlig. T-shirts i orange linje är genomgående av usel kvalitet dock. Tunt material och färgen tvättas snabbt av. Man får tvätta dem i 30 grader men de blir snabbt förstörda i alla fall.
Citera
2017-11-04, 12:32
Medlem
Boss är traditionellt breda och fyrkantiga, jag kör en storlek mindre och long för perfekt passform.
Citera
2017-11-04, 12:34
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatbottomgirl
Hur menar du? Jämföra kvalitet eller storlek?
Har en Hugo Boss bärare i familjen och jag tycker att HB kläder är ganska långa och smala. Finns kanske olika bredder förstås. Kvalitén på skjortor, kavajer och kostymer är ypperlig. T-shirts i orange linje är genomgående av usel kvalitet dock. Tunt material och färgen tvättas snabbt av. Man får tvätta dem i 30 grader men de blir snabbt förstörda i alla fall.
Sorry, glömde naturligtvis skriva att jag syftade på kvalitetsmässigt dvs kvaliteten på tyget/materialet, hur sömmarna är, hur de ser ut efter ett antal tvättar osv.
Citera
2017-11-04, 13:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag älskar Hugo Boss och använder det nästan dagligen genom olika plagg.
Citera
2017-11-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Sorry, glömde naturligtvis skriva att jag syftade på kvalitetsmässigt dvs kvaliteten på tyget/materialet, hur sömmarna är, hur de ser ut efter ett antal tvättar osv.

Hugo Boss kostymer håller sig bra i kemtvätt. Tyget slits ganska hårt men eftersom det är mode så byter man ändå kostym innan de är slut. Har man en Boss kostym var tredje dag på jobbet så bedömer jag att byxorna är sönderslitna på ett år. Har du den mer sällan så slits den förstås mindre.

Skjortorna är mer mode än kvalitet. Tyget slits mycket hårt i vanlig tvättmaskin även på 40 grader och tappar formen snabbt, på cirka 20 tvättar. Ska man ha Boss skjortor mer än några månader så måste man lämna dem för kemtvätt. Satsa på riktiga skjortor från Eton eller andra kvalitetsmärken istället.

Sömmarna är bra och känns inte. Både skjortor och kostymer är sköna att ha på sig och ser bra ut men som sagt är det ett säsongsbaserat mode och gjort för att bytas ut efter några månader.
Citera
2017-11-04, 16:10
Medlem
lakritcs avatar
Också nyfiken, men mest på deras rockar. Aldrig brytt mig om att gå in på HB då det ser ut som att det kostar 500 kr bara att bli betjänad.
Citera
2017-11-06, 17:49
Medlem
Timedealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
Satsa på riktiga skjortor från Eton eller andra kvalitetsmärken istället.

Har inte Eton bara plastknappar? Har inte köpt en på många år så det kan ha ändrats. Hur som helst skulle jag aldrig lägga över 1000 kr på en skjorta som har plastknappar, efter att ha sett skillnaden mot pärlemor.
Citera
2017-11-12, 17:44
Medlem
Älskade detta märke men gav upp.. Allt görs i Kina och de har verkligen satt sina spår sista åren, dvs sjukt dålig kvalitet. Haft två byxor som gått sönder efter en knapp vecka osv.. HM har bättre kvalitet på sina kläder idag, Köper aldrig detta märke igen vilket är synd..
Citera
2017-11-12, 18:01
Medlem
I rubriken står det HB vs andra märken. Eton nämns och jag kan tycka att det är ett ok märke. Mycket bra kvalité. Finns det några andra märken som kan rekommenderas som ni tycker är lika bra som HB eller bättre?
Citera
2017-11-17, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarzano
Älskade detta märke men gav upp.. Allt görs i Kina och de har verkligen satt sina spår sista åren, dvs sjukt dålig kvalitet. Haft två byxor som gått sönder efter en knapp vecka osv.. HM har bättre kvalitet på sina kläder idag, Köper aldrig detta märke igen vilket är synd..

Dom enda byxor jag hittar som görs i kina är deras mjukisbyxor...
Citera
2017-11-17, 02:36
Medlem
trickydicks avatar
Dom gjorde fantastiska uniformer
http://hollywoodprop.com/allgemeineset.jpg

Boss är bra, bra passform och Kvalité.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera