2022-09-04, 17:16
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Istället bokade jag en resa i mitten av augusti till Düsseldorf. Lite dyrare flygresa än normalt, men det var det värt. Det blev 4 dagar på Acapulco - igen. Vädret var bättre nu och endast 1 dag var det 30 grader - övriga dagar ca 25 grader.

Valet av Acapulco beror helt enkelt på att denna klubb är oslagbar när det gäller kvalitet på tjejernas service jämfört med priset - bäst i test av de ca 25 klubbar jag besökt.

Alla mina 3 favorittjejer var på plats så det blev totalt 10 sessioner med dem: 4 x Bibi, 3 x Vanessa och 3 x Crista. Otroligt nöjd.

Vistelsen var måndag-torsdag, så maten var inte alls lika bra som den grillade på lördag-söndag.
Ca 10 tjejer vid lunchtid och 35 på kvällarna varje dag.

Som jag nämnt tidigare behövs en rejäl renovering av klubben, speciellt duscharna, omklädningsrum, takterrass och vilorum. Dock är rummen i bra kvalitet. Saknas även bra sätt att slå ihjäl tiden mellan sessionerna.
Det sista, min fetning:
Vad är skillnaden här mot t. ex. Mainhattan? Är det trädgården du saknar eller bastu? Eller finns det kanske ingen teve med sportsändningar (eller annan underhållning som du kanske föredrar)?

I övrigt låter ju klubben bra, att det behöver renoveras i dusch och omklädningsrum är ett mindre problem så länge skåpen går att låsa etc. Man är ju inte så mycket där trots allt.
Jag tittar nu på resor och funderar på Dûsseldorf. Du skrev tidigare att denna klubb låg nära flygplatsen och det är ju ett väldigt stort plus.
Jag har iofs funderat på att bara flyga till Düsseldorf eftersom biljetterna dit är betydligt billigare än till Frankfurt, de datum jag kollat. Sedan kan man ta expresståg för ca 70 euro t.o.r. till Frankfurt vilket tar ca två timmar och komma undan med ett par tusenlappar billigare resa än om man flyger direkt till Frankfurt. Jag tänker mig då att sista dagen ev. göra ett besök på ACA om det nu ligger så pass nära flygplatsen alltså.
Senast redigerad av TreponemaPallidum 2022-09-04 kl. 17:18.
Citera
2022-09-04, 23:08
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Det sista, min fetning:
Vad är skillnaden här mot t. ex. Mainhattan? Är det trädgården du saknar eller bastu? Eller finns det kanske ingen teve med sportsändningar (eller annan underhållning som du kanske föredrar)?

I övrigt låter ju klubben bra, att det behöver renoveras i dusch och omklädningsrum är ett mindre problem så länge skåpen går att låsa etc. Man är ju inte så mycket där trots allt.
Jag tittar nu på resor och funderar på Dûsseldorf. Du skrev tidigare att denna klubb låg nära flygplatsen och det är ju ett väldigt stort plus.
Jag har iofs funderat på att bara flyga till Düsseldorf eftersom biljetterna dit är betydligt billigare än till Frankfurt, de datum jag kollat. Sedan kan man ta expresståg för ca 70 euro t.o.r. till Frankfurt vilket tar ca två timmar och komma undan med ett par tusenlappar billigare resa än om man flyger direkt till Frankfurt. Jag tänker mig då att sista dagen ev. göra ett besök på ACA om det nu ligger så pass nära flygplatsen alltså.

Ingen riktig trädgård på AG, bara en dålig takterass.
1 liten bastu på AG som är bra, till skillnad från Mainhattan som har 3 olika bastu.
Ingen bubbelpool, ingen swimmingpool.
Trångt i huvudområdet, p.g.a. att det är betydligt fler klienter och damer på AG.
Si och så med sport på TV.
AG är ursprungligen en radhuslänga på 4-5 radhus som slagits ihop till 1 enhet.
En klubb som Mainhattan byggdes ursprungligen från början att fungera som en FKK-klubb. Därför är den så välplanerad.

Rekommenderar att du inte reser runt som du gjort. I storstadsområden som Frankfurt och Düsseldorf-Duisburg-Dortmund-Essen kan man hitta 4-5 FKK/Sauna klubbar var.

FKK-resor handlar ju om SEX i kombination med RELAX - "Spa och rekreation". Inte att halva tiden ska läggas på resor och återhämtning från dessa resor. Man ska vara tillfreds med laddade batterier när man kommer hem igen - inte utpumpad
Senast redigerad av Arnold15 2022-09-04 kl. 23:25.
Citera
2022-09-04, 23:28
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Trångt i huvudområdet, p.g.a. att det är betydligt fler klienter och damer på AG.
Si och så med sport på TV.
AG är ursprungligen en radhuslänga på 4-5 radhus som slagits ihop till 1 enhet.
En klubb som Mainhattan byggdes ursprungligen från början att fungera som en FKK-klubb. Därför är den så välplanerad.

Rekommenderar att du inte reser runt som du gjort. I storstadsområden som Frankfurt och Düsseldorf-Duisburg-Dortmund-Essen kan man hitta 4-5 FKK/Sauna klubbar var.

FKK-resor handlar ju om SEX i kombination med RELAX. Inte att halva tiden ska läggas på resor och återhämtning från dessa resor.
Visst har du rätt men det jag gjorde nu var mer av en upptäcktsfärd + att jag tycker om att resa. I slutet av min egen tråd reflekterar jag över hur jag skulle göra resan bättre nästa år.

Men jag är nu i första hand inne på att ganska snart göra en "punktresa" till Frankfurt och Mainhattan för enbart sex och relax som du beskriver. Kanske även så till Berlin framöver.
Citera
2022-10-04, 14:54
Medlem
Arnold15s avatar
Så har man avverkat 200 FKK-besök. Årets 9:e FKK-resa.
3 dagar på ACA blev det.

Oktober-Party med fri öl på lördagen. Något bättre mat en vanligt, men inget anmärkningsvärt.

Dock inte så fullt med folk som förväntat. Inträdet på 50 Euro för klienterna hade tydligen skrämt bort många av de värsta snyltarna som bara kommer dit för att äta och titta.
Det var faktiskt flest klienter på fredagen 155 stycken! (då det är grillad mat). De passade väl på och tog paus på lördagen.

46 tjejer på fredagen, 48 på lördagen (partyt) och 40 på söndagen.

Som jag tidigare skrivit är detta för närvarande den mest prisvärda FKK-klubben i Tyskland när det gäller service från tjejerna och vad ett rum kostar (40 Euro).

Men alldeles för mycket folk i en byggnad som är en ombyggd radhuslänga motsvarande 4-5 radhus.

Hädanefter kommer jag att besöka denna klubb på vardagar: måndag-fredag.

För ovanlighetens skull stötte jag på en svensk i bastun, som tagit semester från fru och barn i 2 dagar. Inte ofta det är skandinaver på denna klubb (de hänger väl på Artemis).
Citera
2022-10-04, 15:07
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Så har man avverkat 200 FKK-besök. Årets 9:e FKK-resa.
3 dagar på ACA blev det.

Oktober-Party med fri öl på lördagen. Något bättre mat en vanligt, men inget anmärkningsvärt.

Dock inte så fullt med folk som förväntat. Inträdet på 50 Euro för klienterna hade tydligen skrämt bort många av de värsta snyltarna som bara kommer dit för att äta och titta.
Det var faktiskt flest klienter på fredagen 155 stycken! (då det är grillad mat). De passade väl på och tog paus på lördagen.

46 tjejer på fredagen, 48 på lördagen (partyt) och 40 på söndagen.

Som jag tidigare skrivit är detta för närvarande den mest prisvärda FKK-klubben i Tyskland när det gäller service från tjejerna och vad ett rum kostar (40 Euro).

Men alldeles för mycket folk i en byggnad som är en ombyggd radhuslänga motsvarande 4-5 radhus.

Hädanefter kommer jag att besöka denna klubb på vardagar: måndag-fredag.

För ovanlighetens skull stötte jag på en svensk i bastun, som tagit semester från fru och barn i 2 dagar. Inte ofta det är skandinaver på denna klubb (de hänger väl på Artemis).

Hej
Vad säger du om skillnaden på tex Mainhattan och ACA? Mysfaktor osv, M är ju mitt favvorithak, men skulle gärna prova ACA
Citera
2022-10-04, 15:28
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Hej
Vad säger du om skillnaden på tex Mainhattan och ACA? Mysfaktor osv, M är ju mitt favvorithak, men skulle gärna prova ACA

Mysfaktorn är mycket högre på Mainhattan. Bäst i test bland de 200 klubbar jag besökt. Det är ju en komplett anläggning med gott om utrymme.
Tyvärr släpper inte tjejerna till det minsta med extratjänster på Mainhattan. Inte ens stamtjejer vill kyssas utan att kräva 50 Euro extra.

Just relaxen är ju ACA:s svaghet. Annars toppservice.
Senast redigerad av Arnold15 2022-10-04 kl. 15:35.
Citera
2022-10-04, 16:44
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Mysfaktorn är mycket högre på Mainhattan. Bäst i test bland de 200 klubbar jag besökt. Det är ju en komplett anläggning med gott om utrymme.
Tyvärr släpper inte tjejerna till det minsta med extratjänster på Mainhattan. Inte ens stamtjejer vill kyssas utan att kräva 50 Euro extra.

Just relaxen är ju ACA:s svaghet. Annars toppservice.
EDIT: Ska vara bland de 20 klubbar jag besökt
Citera
2022-10-04, 20:27
Medlem
Basers avatar
Spenderade två dagar nyligen på aca gold för att komma bort från fru och barn maskerat som en jobbresa

Senast jag var på ACA gold var innan pandemin och standarden på själva klubben har blivit ännu sämre sen dess. Urusla duschar, nersuttna soffor och en liten halvsunkig atmosfär i det stora rummet där alla tjejerna är.

Nåväl, dyker upp cirka kl 13 på en torsdag efter en tidig flight. Tur att jag hade ätit lunch innan, riktig mat serveras först efter kl 15. Redan kl 1 var det rätt mycket män på stället, och tyvärr inte så mycket härliga damer. Fick direkt en invit av Pamela, men då det inte existerar sharks på Aca i övrigt tackade jag givetvis nej.

Drack ett par koppar kaffe och tog in stämningen och letade efter en lämplig dam att börja dagarna med. De övriga klienterna är alla bara stammisar, och det märks att de har sina favorittjejer och att dessa är poppis.

Fick syn på Bibi som jag har sett tidigare och som jag vet är en populär men lite äldre dam. Högg tag i henne så fort hon kom tillbaka från ett rum, och jag ångrade mig inte. Bibi vet hur man ger bra service och allt går lugnt och harmoniskt till. Avslutar skönt i missionären och känner att det här kommer bli en bra resa. Bibi får givetvis 10 euro i dricks, totalt 50 EUR..

Efter denna härliga åktur blev det några vändor i bastun och lite mat. Åter sugen på en session hittar jag Ranuka, 27 år och från Rumänien. En riktigt fin smal och proportionelig kropp med härliga naturliga bröst.

Vi går upp på rummet efter lite småprat, men då händer nått som aldrig hänt tidigare på en klubb, hon börjar kommentera att jag är smal(?) och att min "banana" är så lång. Blir lite konstig stämning men lyckas ändå bli en okej session med ett härligt avslut i doggy. En puss på kinden som vanligt efteråt, ingen dricks denna gång.

Efter denna lite märkliga session funderar jag på att ge upp, men in kommer en ny tjej som man märker får mycket blickar. Lång, nästan fitnesskropp med perfekta vita tänder och ett modellutseende. Går fram till henne nästan direkt så ingen annan hinner haffa henne och börjar småprata lite om ditten och datten, Aisha heter hon 26 år och från Slovenien. Jag föreslår att vi ska gå upp till ett rum och hon informerar om att hon tar 50 eur som standard istället för de vanliga 40 och inga tungkyssar.

Nåväl, hade gärna gett henne en tia i dricks hursom så det spelar mindre roll. Så fort vi kommer upp på rummet och hon får av sig kläderna blir jag hård, så jävla snygg är hon. En riktig 10 poängare!

Själva servicen kanske inte var den bästa och hon höll emot lite för att jag inte skulle kunna komma för djupt. Men väl i missionären lyckades jag få upp hennes ena ben och kunde pumpa för kung och fosterland. Blev ett fint avslut iaf!

Avslutade dagen med en bastu och tog hyrbilen till mitt hotell. Rundade av kvällen på en riktig härlig restaurang med mat från Balkan och ett par kalla pilsner.

Dag två var jag först lite tveksam till om jag ens skulle orka med fler sessioner, men efter lite lunch och en promenad i en härlig botanisk trädgård återvände jag tlll Aca gold. Denna fredag var det faktiskt lite mindre män, och lite fler kvinnor på stället.

Ganska snabbt fick jag syn på Romana (?) från Slovenien. En ung, smal brunhårig tjej med typiskt "girl next door" utseende. Väldigt naturlig och vacker. Lite småprat och upp på rummet. En riktig sensuell session med mycket GFE, och även om soldaten var lite trött vid detta tillfälle fick han nya krafter när han såg denna unga vackra skapelse göra sitt bästa för att tillfredsställa min lem.

Kunde verkligen pumpa på i doggy hårt, och detta fick avsluta mina äventyr för denna gång. Nöjd fick Ramona givetvis en tia i dricks.

Avvaktade en liten stund för att se om det möjligtvis skulle finnas några fler lockelser innan jag återvände till flygplatsen samt njuta av den goda grillbuffen som serveras på fredagar och lördagar.

Då jag inte hittade något mer intressant satte jag mig en stund i bastun för att ta det lugnt en stund och blev då plötsligt lite förvånad när jag fick höra en svensk accent, och efter att ha pratat en kort stund insåg jag att det var Arnold15 som satt bredvid mig

Kul att ha träffats och fått höra några av dina berättelser!

Nu är det bara dags att börja planera för nästa "jobb" resa, antagligen till Frankfurt nästa gång.

Dock är Dusseldorf svårslaget när det gäller pris kontra service och upplevelser med damerna, gjorde av med mindre än 300 eur på 2 dagar och 4 sessioner!!!
Senast redigerad av Baser 2022-10-04 kl. 20:43.
Citera
2022-12-15, 11:20
Medlem
Arnold15s avatar
Så blev det en sista snabbvisit i december till Acapulco Gold.
Denna gång 2 halvdagar och en heldag.
Totalt 7 sessioner med 3 olika tjejer som gick galant.
Kostade ca 500 Euro för allt under 3 dagar.
Sedan tillkommer naturligtvis hotell och flyg.

Jag kan bara bekräfta att när det gäller tjejernas attityd och servicenivå så är ACA Gold den klubb som levererar bäst av alla de ca 25 FKK/Sauna-klubbar som jag besökt under snart 10 år.
Verkligen valuta för pengarna.

Värre är det ställt med inredningen i de gemensamma utrymmena, men det har jag ju påtalat tidigare. Man har visserligen bytt ut duscharna utanför omklädningsrummen, men duschrummet var fortfarande avstängt under de 3 dagar jag var där. Fick hålla till godo med de fallfärdiga duscharna utanför bastun och på övervåningen.

Som vanligt gott om tjejer (ca 45 stycken varje kväll), men lite glesare med klienterna (jämfört med oktober). Vilket även tjejerna påpekade. Klienterna kommer mest dit för att äta och titta på fotboll - tack vare det låga inträdet på 30 Euro.
Det ekonomiska läget för tjejerna verkar däremot vara betydligt bättre på ACA än i Frankfurt
Citera
2023-02-05, 18:28
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Fina recensioner i hela tråden!

Planerar att besöka min första FKK någon gång i år. Troligtvis under sommaren.

Verkar ju som Acapulco Gold har bästa kostnad/service ratio. Däremot undrar jag hur tjejerna står sig, utseendemässigt, jämfört med andra FKKs i Tyskland. För mig är utseendet det viktigaste, snarare än servicen. Självklart är smak av tjejer högst individuellt, men snackar vi instagram-modeller eller medelmåttiga arbetskollegan? Finns det de som har hela paketet (ansikte, bröst, bak) eller är det så att, om de har fina bröst så går de exempelvis minus på bakdelen, eller ansiktet?

Nämnvärt är att jag är 21 år gammal och är ute efter GFE, trevliga och pratglada tjejer.
Citera
2023-02-07, 02:25
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Så blev det en sista snabbvisit i december till Acapulco Gold.
Denna gång 2 halvdagar och en heldag.
Totalt 7 sessioner med 3 olika tjejer som gick galant.
Kostade ca 500 Euro för allt under 3 dagar.
Sedan tillkommer naturligtvis hotell och flyg.

Jag kan bara bekräfta att när det gäller tjejernas attityd och servicenivå så är ACA Gold den klubb som levererar bäst av alla de ca 25 FKK/Sauna-klubbar som jag besökt under snart 10 år.
Verkligen valuta för pengarna.

Värre är det ställt med inredningen i de gemensamma utrymmena, men det har jag ju påtalat tidigare. Man har visserligen bytt ut duscharna utanför omklädningsrummen, men duschrummet var fortfarande avstängt under de 3 dagar jag var där. Fick hålla till godo med de fallfärdiga duscharna utanför bastun och på övervåningen.

Som vanligt gott om tjejer (ca 45 stycken varje kväll), men lite glesare med klienterna (jämfört med oktober). Vilket även tjejerna påpekade. Klienterna kommer mest dit för att äta och titta på fotboll - tack vare det låga inträdet på 30 Euro.
Det ekonomiska läget för tjejerna verkar däremot vara betydligt bättre på ACA än i Frankfurt
Nästa månad är jag i Düsseldorftrakten på helt andra ärenden, men jag har en dag "ledigt" och funderar på att testa. Skulle du rekommendera Acapulco Gold på dagtid en vardag i mars? Kanske värt att nämna att jag aldrig provat något liknande förut.
Citera
2023-02-07, 16:56
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Nästa månad är jag i Düsseldorftrakten på helt andra ärenden, men jag har en dag "ledigt" och funderar på att testa. Skulle du rekommendera Acapulco Gold på dagtid en vardag i mars? Kanske värt att nämna att jag aldrig provat något liknande förut.

Ja, dagtid funkar bra för ACA Gold, eftersom det just är en dagklubb (öppnar 10) mer än en nattklubb.

Lite färre tjejer på vardagar (mån-tor), kanske 10 stycken fram till kl. 12, sedan ökar det till ca 40 på kvällen, Men färre tjejer på vardagar är det på alla klubbar.

Finns många småklubbar i NRW.
ACA är lättillgänglig då den ligger nära flygplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in