Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 22:46
  #13
Medlem
Hemmagjord Vegansk glass!
Citera
2018-03-21, 01:43
  #14
Medlem
Judinnas avatar
Jag lånar tråden, vill inte göra en egen ifall den blir låst.


Jag är typ vegan.
Jag gick från vegetarian till absolut vegan typ förra veckan. Tänker hålla i detta.

Men jag klarar mig inte utan snacks...
Godis framför allt. Sött dvs.
Jag AVSKYR mörk choklad . Alltid gjort, så otroligt jävla äckligt.
Jag har en nougat kexchoklad bredvid mig sedan innan jag blev vegan (jag typ avstod bara från kött under vegetarian perioden, även fast jag fuskade i början). Har ej rört den och vill verkligen inte!
Snälla hjälp mig.

Tips?
Frukter och tuggmotståndssnacks vet jag redan mycket om.
Citera
2018-03-21, 19:01
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av schoolgirlreport
Börjar bli godissugen nu på kvällen å är uttråkad och vill ha snacks... Vad kan man köpa
Som är veganskt och helst utan socker? Det behöver inte bara vara godis utan vad som helst som man kan slänga ihop å njuta av =)


Tomater
Avokado
Bananer
Bra nyttig Choklad
Rött Vin
Mysli
Citera
2018-03-21, 19:04
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag lånar tråden, vill inte göra en egen ifall den blir låst.


Jag är typ vegan.
Jag gick från vegetarian till absolut vegan typ förra veckan. Tänker hålla i detta.

Men jag klarar mig inte utan snacks...
Godis framför allt. Sött dvs.
Jag AVSKYR mörk choklad . Alltid gjort, så otroligt jävla äckligt.
Jag har en nougat kexchoklad bredvid mig sedan innan jag blev vegan (jag typ avstod bara från kött under vegetarian perioden, även fast jag fuskade i början). Har ej rört den och vill verkligen inte!
Snälla hjälp mig.

Tips?
Frukter och tuggmotståndssnacks vet jag redan mycket om.

Testa att blanda havre med banan.
Blir typ som chokladbollar men med andra ingredienser.
Citera
2018-03-22, 09:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Mysli

Vill man helst ha sockerfritt snacks, så är det inte bästa lösningen. Då det ofta kan vara rena rama sockerbomberna. Så vill man äta müsli/ musli/mysli så bör man helst göra det själv och tänka på vad man blandar i. Eller kolla innehållsförteckningen på den färdiga variant som man köper. Det kan då ändå innehålla en viss andel socker, men inte lika mycket som de sockerbomber som man kan köpa.

Sedan äts det ofta tillsammans med fil eller yoghurt, och särskilt smaksatta varianter innehåller väldigt mycket socker. Nämner det bara för att TS inte ville ha sockerbomber.
Citera
2018-04-17, 17:17
  #18
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag lånar tråden, vill inte göra en egen ifall den blir låst.


Jag är typ vegan.
Jag gick från vegetarian till absolut vegan typ förra veckan. Tänker hålla i detta.

Men jag klarar mig inte utan snacks...
Godis framför allt. Sött dvs.
Jag AVSKYR mörk choklad . Alltid gjort, så otroligt jävla äckligt.
Jag har en nougat kexchoklad bredvid mig sedan innan jag blev vegan (jag typ avstod bara från kött under vegetarian perioden, även fast jag fuskade i början). Har ej rört den och vill verkligen inte!
Snälla hjälp mig.

Tips?
Frukter och tuggmotståndssnacks vet jag redan mycket om.

Delicatobollar, oreos och chocolate chip cookies från Ica Basic är veganskt! Wienernougat och Mariannekarameller är lite tråkigt men också ett alternativ. Har du inget emot bivax så finns det gott och blandat, hallonmattor, colaflaskor och diverse skumgodis bland lösviktgodiset. I glassväg rekommenderar jag Tofuline (heter typ Dream eller något nuförtiden) och Ben and Jerrys non-dairy.
Citera
2018-04-28, 16:52
  #19
Medlem
Pekannötter, Valnötter eller Macadamianötter om du nu gillar nötter. Dessa är nyttiga dessutom.
Citera
2018-05-29, 21:41
  #20
Medlem
Vaffeljarns avatar
Släng in en banan med skal i ugnen tills den blir svart. Det blir gott att bara äta som det är, men ännu godare med Tofulines vaniljglass!

Jag läste att det är inne bland kändisarna att äta frysta vindruvor som godis. De skall inte vara helfrusna utan bara lite på ytan. Vette fan, jag har aldrig provat själv dock.
Citera
2018-06-01, 22:39
  #21
Medlem
Vet inte om det räknas som snacks, men Lidls veganpizzor tycker jag faktiskt är riktigt goda, trots att jag är köttätare.
Citera
2018-06-02, 03:22
  #22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag är ingen glassälskare men provade Oatlys Chokladglass som var ofantligt god och krämig! Och jag gillar inte ens chokladglass annars. Hade konsistens som italiensk gelato nästan. Rekommenderas!
Citera
2018-06-02, 06:09
  #23
Medlem
xeno6s avatar
Äppelchips med kanel på!
Citera
2018-06-02, 19:23
  #24
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Pico de gallo med nachos är brutalt gott! https://www.allrecipes.com/recipe/35304/pico-de-gallo/

Alla gillar inte koriander som jag gör, men kör persilja istället då! Rårörda salsor med nachos är fan en hidden gem. Får man smak på det så åker burksalsor av alla de slag i sopnedkastet ganska omgående.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback