2017-11-24, 19:46
Medlem
dialektikers avatar
Vad pinsamt det blir ibland när de ska dela notan eller inte "Du kan swisha mig."(Är det vanligare att bögar splittar notan?) "Nä det var ju jag som vann" då paret gjorde sten, sax påse. Lite osexigt med snåla typer tycker jag.
Senast redigerad av dialektiker 2017-11-24 kl. 19:49.
Citera
2017-11-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Flera säsonger av den engelska förlagan finns också på SVT Play.
Inte längre tyvärr.
Citera
2017-11-25, 06:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Såg nyss avsnitt 2

Hela avsnittet var intressant och säger mycket om samhället och dagens dejtingmarknad. En hel del stereotyper som här blev personifierade.

Vi har den 33-åriga oskulden som i teorin borde vara feminismens drömman men som såklart aldrig någonsin skulle kunna attrahera en kvinna. Tror aldrig jag sett något hopplösare fall faktiskt. Hoppas han kan vara lycklig ändå i livet.

Vi har den halvtjocka prinsessan som förväntar sig att bli uppvaktad och förförd av män 4 poäng högre än henne på utseendeskalan. Killen hon dejtar spelar i en klart högre liga men ändå dissar hon honom i slutändan och eftersom vi lever i ett så pass sjukt samhälle så har hon råd att göra det.

Vi har tjejen som placerar killen i kompisfacket efter en kvart.

Vi har paret som är klart attraherade av varandra och klickar som fan men vars relation ändå av någon jävla anledning rinner ut i sanden efter några dejter till.

Också har vi det äldre paret, som växte upp i en tid då fanns en ömsesidig respekt mellan könen. En generation som inte har vansinnigt höga krav på varandra och en relation. Som inte kräver att allt ska vara 100% perfekt och lite till utan är nöjd att hitta en annan trevlig människa av det motsatta könet. Visst det kanske inte handlar så mycket om det sexuella i deras fall men ändå, inte alls oväntat att just dom blev dom enda lyckade medan alla unga par failade (och där det i minst 3 av 4 fall var kvinnan som avböjde). Okej, hon som dejtade oskulden är förståelig.

Slutsats: kräsna unga kvinnor som kräver att bli tagna med storm och som är mycket snabba att dissa, unga människor som har alldeles för många valmöjligheter idag och inte nöjer sig med 95% och den tydliga kontrasten mellan unga och äldre där äldre generationen har en helt annan respekt, anständighet och realistiska krav på varandra. När den generation snart dör ut kommer vi bara ha miserabla människor kvar i vårt samhälle, möjligtvis med något enstaka undantag här och där.
Senast redigerad av hardusettminapa 2017-11-25 kl. 06:12.
Citera
2017-11-25, 15:03
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Håller med. Inte bara att de fixat ihop folk med kompatibla intressen/personligheter utan också lyckats rent utseendemässigt matcha paren. Imponerande och min gissning är att det är gammal hederligt sunt förnuft och vett bakom dessa matchningar, gjord av erfarna och emotionellt fungerande individer. Medan i GFÖ så är det mycket statistik och teorier som ligger till grund.

Precis! I Gifta vid första ögonkastet känns det sällan som de får till både och, utsidan och gemensamma intressen.
Jag kan inte släppa 33-åringen i avsnitt 2 som aldrig haft en flickvän, så sorgligt. Visst han var tafatt, men tjejen han var ihopmatchad med läspade ju, hade ett rätt gammalt barn från ett tidigare förhållande, och de verkade ju ha rätt gemensamma mål med livet. De kanske hade haft större chans i ett program som Gifta vid första ögonkastet. Jag hoppas verkligen att han hittar kärleken.
Citera
2017-11-26, 10:16
Medlem
Isnatts avatar
Kul, snabbt program.
Tycker också att matchningarna är bra! Man kan inte alltid få full poäng men dom som gjort jobbet har gjort det bra!

Marcela tyckte jag verkade rar!

Det är kul att se hur snabbt dom dejtande låtsas hitta en gemenskap 'så här är vi!' trots att dom bara dejtar.

Ömmade för den okyssta 33-åringen. Hoppas han en gång per år hädanefter tar en tur till ett annat land och ligger istället för att tillbringa ytterligare 40% av livet som oskuld i ett land fyllt med svenska brudar som ligger med araber och noggers.

Hovmästaren är som en karikatyr. Skådespelare?
Citera
2017-11-26, 20:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Vi har den 33-åriga oskulden som i teorin borde vara feminismens drömman men som såklart aldrig någonsin skulle kunna attrahera en kvinna. Tror aldrig jag sett något hopplösare fall faktiskt. .

Ha, ha. Såna fall har jag sett på riktigt. De hade parat ihop honom med en tjej som var lite sär men det räckte inte riktigt. Jag tänker nog att det kan finnas någon annan sär tjej för honom, någon som jobbar på Samhall eller dylikt.
Citera
2017-11-27, 03:21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Precis! I Gifta vid första ögonkastet känns det sällan som de får till både och, utsidan och gemensamma intressen.
Jag kan inte släppa 33-åringen i avsnitt 2 som aldrig haft en flickvän, så sorgligt. Visst han var tafatt, men tjejen han var ihopmatchad med läspade ju, hade ett rätt gammalt barn från ett tidigare förhållande, och de verkade ju ha rätt gemensamma mål med livet. De kanske hade haft större chans i ett program som Gifta vid första ögonkastet. Jag hoppas verkligen att han hittar kärleken.
Kan du ge mig ett vettigt själ till varför utsidan ska matcha så länge man inte blir fulsnygg ihop
(brukar ni inte säga att insidan kompenserar)

Och vad ä kriterierna för att utsidan har matchat och när det inte matchat?
jag godkänner inte kläder, utan kraniet, skelettet, huden & fettets form
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-27 kl. 03:27.
Citera
2017-11-27, 21:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Mikael såg ut som avlidne Prince
Vad innebär det att spajsa upp sex?

Äntligen en manlig tjej på lesbisk dejt som vet hur man behandlar en riktig karl med ställande frågor, och hon drev på precis som i fablernas värld.
Det där pipskägget har inget människovärde alls.

Veteran kvinnokarlens misslyckande!
Nu vet vi att man ska ge fan iatt dra ut stolen för kevinnan för tidigt, bör enbart ske bakifrån när hon inte är beredd
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-27 kl. 22:07.
Citera
2017-11-27, 22:04
Medlem
Caparzos avatar
Morsan sade att deltagaren med pipskägg hade "råttfitta på hakan". Ligger nog nåt i det.
Citera
2017-11-27, 22:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Morsan sade att deltagaren med pipskägg hade "råttfitta på hakan". Ligger nog nåt i det.
Och vad är symboliken till hans sätt att vara kontra råttan menar du då?
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-27 kl. 22:11.
Citera
2017-11-27, 22:51
Medlem
Luciano pillade sig för mycket i ansiktet och höll med om allt, samt kryddade en del vilket man kanske kan förvänta sig av en försäljare.

Bögparet var mysiga att se på, kommentarer överflödiga.

Satu från Finland hade en sån sjuk utstrålning så man önskar att man inte vore en man. Hon ställde aldrig direkt några frågor där av blev den andra kvinnan tvungen att ställa dumma frågor.

Pipskäggsmannen var daytrader och rabblade upp varenda ort och gata han bott på genom hela sitt liv. Verkade totalt ointresserad av den andra om de nu inte klippt det så. Skulle nog underlätta om han inte satt ihopsjunken på stolen också samt koncenterade sig mindre på börsen och tog ett pass på gymmet för att rätta till sin hållning.

Det äldre paret klickade inte vilket man såg på middagen.
Citera
2017-11-27, 22:57
Avstängd
TantRossins avatar
Ett fråga; någon som vet vad 'spicy' sex är? Det var han don Juan och filipiner tjejen, som hade det' gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in