2017-12-05, 06:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är inte samma kille, släpp det. Ögonformen och ansiktsformen är helt olika, tänderna olika, håret av annan typ (vågigt vs rakt), killen i Första dejten har ett födelsemärke på ser inte ut att ha hål i örat vilket den andra har osv. Det är inte automatiskt samma kille bara för att han heter Daniel, jobbar i byggbranschen och har mörkt hår och skägg, är det de kriterierna som avgör har vi nog ganska många kandidater ...
Citera
2017-12-05, 08:37
Medlem
InflatableBoppos avatar
Vad heter den mörkhyade tjejen som går på dubbeldejt i efternamn? Jag är rätt säker på att det är en gammal klasskamrat Det är hon förnamnet stämmer hahah vilket märkligt sammanträffande.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-12-05 kl. 08:44.
Citera
2017-12-05, 17:32
Medlem
InflatableBoppos avatar
Jag förstår mig inte på fulspelare man sitter där glad och säger att man vill fortsätta träffas i alla fall en gång till för att se om det blir ett förhållande. När kameran är av väljer man att inte svara på kontakt varför inte vara helt ärlig? Om man inte vill säga det inför tv-teamet kan man ta det privat. Det klickar inte jag vill inte gå på en ny dejt eller träffas igen. Tänker på när det visar vad som hände sen hmm försökte få till en ny träff hmm går inte att få tag på.
Citera
2017-12-05, 20:35
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Jag förstår mig inte på fulspelare man sitter där glad och säger att man vill fortsätta träffas i alla fall en gång till för att se om det blir ett förhållande. När kameran är av väljer man att inte svara på kontakt varför inte vara helt ärlig? Om man inte vill säga det inför tv-teamet kan man ta det privat. Det klickar inte jag vill inte gå på en ny dejt eller träffas igen. Tänker på när det visar vad som hände sen hmm försökte få till en ny träff hmm går inte att få tag på.

Hon kanske har drabbats av diverse bekymmer som gör att hon inte har tid. Det behöver inte ligga personliga anledningar bakom att någon inte låter höra av sig.

Jag tycker dock att det händer märkvärdigt ofta i det här programmet...
Citera
2017-12-05, 20:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Håller med dig. Alltså alla de här dejterna rinner ju bara ut i sanden totalt. Helt meningslöst.

Jag tycker att han Daniel (som jag inte ett ögonblick tror på att det är en påkörnings-smitare) var hur gullig som helst. Honom hade jag gärna träffat.
Hela han var ju genomgod, det såg man ju.
För övrigt var hon väl inget för honom heller tycker jag. Hon var ju jobbig. En kniv är dessutom ett mordredskap, det håller man inte på och viftar i luften med sådär när man äter.

Vilken bebiströja hon den första, kraftiga ljusa tjejen hade. Hur kan man bara ta på sig något sådant, när man dessutom är knubbig?
Citera
2017-12-05, 20:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Hon kanske har drabbats av diverse bekymmer som gör att hon inte har tid. Det behöver inte ligga personliga anledningar bakom att någon inte låter höra av sig.

Jag tycker dock att det händer märkvärdigt ofta i det här programmet...

Dom får ju frågan direkt efter dejten, om dom vill träffas igen, så då har dom väl inte hunnit tänka igenom ordentligt vad dom egentligen tycker och känner. Och sen när dom haft tid att göra det så antar jag att dom kommer på att det kanske inte var så intressant trots allt.
Citera
2017-12-05, 21:05
Medlem
teasardigs avatar
Daniel hade skitfina ögon och ett vackert leende. Samt såg ut som att han var välbyggd också. Jag fattar inte varför han hade varit singel i över fem och år och varför Anneli ratade honom. Fan, lyckas inte en hunk som honom är en medelmåtta som mig helt chanslös.
Citera
2017-12-06, 20:59
Medlem
brutalares avatar
Filippa senast var verkligen en gullig tjej. Verkar vara en toppentjej och borde verkligen kunna hitta en toppenkille.
Citera
2017-12-07, 01:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är häpnadsväckande hur kevinnor...eller kanske bara kevinnan, forskaren som såg ut som Leila bakar...i detta program kan stå & kråma sig framför "första dejten" väggen" och pilla med håret & sätta handen i höften, som en introduktion om vem hon är...varför ser vi aldrig kevinnor som gör sådär i verkliga livet i en interaktion med...eh...mig så man får något hopp att stå ut med, varför ser vi aldrig mig stå för min fåfänga inför förbipasserande kevinnor på det där åmande sättet

Säg att ni tror att det är produktionen som hetsar fram sådana där overkliga "available" poser?

det är ju heller inte mentalfriskt att den där "rackarns ballongförsäljaren där" till clownkypare alltid står redo i predikstolen när någon ny gäst gått vilse, & det båset är dessutom vänt mot ingången(den brukar ju vanligen vara demonstrativt bortvänd) säg någon mer restaurang där man är så påträngande gästen, att stolpskottet tvingas säga "välkommen" innan man fått av sig jackan

Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Daniel hade skitfina ögon och ett vackert leende. Samt såg ut som att han var välbyggd också. Jag fattar inte varför han hade varit singel i över fem och år och varför Anneli ratade honom. Fan, lyckas inte en hunk som honom är en medelmåtta som mig helt chanslös.
Nej han hade rent objektivt kontra verkligt speciella ögon (skelande) helt konventionella ögon, du gillar bruna ögon bara kontra ett leende, en hopphörande modell,
Är man en hunk för att man jobbar på ett bygge, en hunk blir alltså till igenom kroppen? det var ju spännande
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-07 kl. 02:02.
Citera
2017-12-07, 21:06
Medlem
tycker att det är ganska märkligt att folk i tråden går så hårt på mattias utseende, eller de flestas för övrigt. för mig handlar de enbart om hans personlighet, då det bara är rätt oattraktivt med människor som utåt visar att de har noll självförtroende eller självvärde. sedan att folk egentligen till dagligt visar deras dåliga självförtroende genom överdriven utsmyckning, avundsjuka, dåligt beteende etc. kommer undan med det är för att de för det mesta har lindat in det och därför kan inte folk dra de parallellerna. enligt mig är det på ett sätt då mer attraktivt att mattias faktiskt inte skyler sitt dåliga självförtroende och därmed visar noll tecken på falskhet. svenskar överlag är osäkra på sig själva, och skulle ju inte säga att mattias ser sådär super annorlunda ut jämfört med andra svenska killar.

det är otroligt hårt att sitta och kritisera folks utsida, bakom en datorskärm dessutom. kom tillbaka när ni vågar stå för sådant här i verkligheten, annars är ni minst lika tragiska som de ni kallar för sorgliga.
Citera
2017-12-07, 23:33
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mashalli
tycker att det är ganska märkligt att folk i tråden går så hårt på mattias utseende, eller de flestas för övrigt. för mig handlar de enbart om hans personlighet, då det bara är rätt oattraktivt med människor som utåt visar att de har noll självförtroende eller självvärde. sedan att folk egentligen till dagligt visar deras dåliga självförtroende genom överdriven utsmyckning, avundsjuka, dåligt beteende etc. kommer undan med det är för att de för det mesta har lindat in det och därför kan inte folk dra de parallellerna. enligt mig är det på ett sätt då mer attraktivt att mattias faktiskt inte skyler sitt dåliga självförtroende och därmed visar noll tecken på falskhet. svenskar överlag är osäkra på sig själva, och skulle ju inte säga att mattias ser sådär super annorlunda ut jämfört med andra svenska killar.

det är otroligt hårt att sitta och kritisera folks utsida, bakom en datorskärm dessutom. kom tillbaka när ni vågar stå för sådant här i verkligheten, annars är ni minst lika tragiska som de ni kallar för sorgliga.

Bra inlägg!

Jag tror att Mattias gjorde sig själv en otjänst genom att köpa ett halsband till Madeleine. När han köpte det kände han henne inte ens. I ljuset av vilket symbolvärde ett halsband med ett hjärta har framstod han därigenom som något desperat. Hur som helst: hans personlighet är tilltalande. Han ger ett öppet, oförställt och godhjärtat intryck. Det finns gott om tjejer som skulle ställa sig i kö för att få gå ut med en man som Mattias. Därför bör han inte låta sig krossas av illvilliga kommentarer.
Citera
2017-12-07, 23:52
Medlem
Legerdemains avatar
För övrigt: Mattias reaktion när Madeleine avböjde en andra dejt berörde mig. Hon avböjde – och när han skrattade och klappade om henne var det som att han ville förmedla att hon inte skulle behöva ha dåligt samvete för att hon inte ville gå ut med honom. Han förmedlade att han förstod varför hon inte ville dejta honom.

Han förstår inte hur bra han är. Jag tycker dock att det är toppen att han inte lät sig sänkas helt av att just Madeleine tackade nej. Som Mattias själv uttryckte det: Vi slänger inte in handduken – utan vi hänger upp den på lite tork bara. Så tar vi ned den om några dagar igen.
Senast redigerad av Legerdemain 2017-12-08 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in