2017-10-29, 20:25
Medlem
har hittat en .dwg fil, som är en ritning, som jag vill kunna skriva ut på något sätt, så jag får den i fullstorlek,. Kommer behöva åka till tex en reklam byrå eller likande, för att kunna printa ut den i så sort format. men hur ska jag spara filen?

Har inte hittat något program än, som jag kan öppna filen med ännu.
Citera
2017-10-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus
har hittat en .dwg fil, som är en ritning, som jag vill kunna skriva ut på något sätt, så jag får den i fullstorlek,. Kommer behöva åka till tex en reklam byrå eller likande, för att kunna printa ut den i så sort format. men hur ska jag spara filen?

Har inte hittat något program än, som jag kan öppna filen med ännu.
Finns online (stäng av eventuell annonsblockerare). Eller här. Eller googla "dwg online".
Senast redigerad av Redax 2017-10-29 kl. 20:39.
Citera
2017-10-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Finns online (stäng av eventuell annonsblockerare). Eller här. Eller googla "dwg online".

tackar. lyckades öppna den med sketchup. Nu är frågan hur jag ska spara den, så det blir lätta att printa ut den på reklamfirman:S
Citera
2017-10-29, 20:48
Medlem
Citat:
tackar. lyckades öppna den med sketchup. Nu är frågan hur jag ska spara den, så det blir lätta att printa ut den på reklamfirman:S
Finns även konverterare från dwg till pdf online. Pdf är branschstandard (för utskrift).
Citera
2017-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Finns även konverterare från dwg till pdf online. Pdf är branschstandard.

okej, men kommer måtten att stämma, på sj bilden. att gör man om den så kommer bilden vara 2m lång som ritningen är.

fick en någolunda bild, men den är vriden å inte "platt" men hoppas att dom kan justera det på reklambyrån med photoshop eller likande, så länge måtten stämmer så är jag nöjd
Senast redigerad av fucksnus 2017-10-29 kl. 20:55.
Citera
2017-10-29, 20:54
Medlem
Citat:
okej, men kommer måtten att stämma, på sj bilden. att gör man om den så kommer bilden vara 2m lång som ritningen är
Som det står på Wikipedia:

”The Portable Document Format (PDF) is a file format used to present documents in a manner independent of application software, hardware, and operating systems. Each PDF file encapsulates a complete description of a fixed-layout flat document, including the text, fonts, graphics, and other information needed to display it.

Om det därmed funkar i praktiken är mer oklart. Gratistjänster är gött, men man har ingen kontroll.

Så om det är djäkligt viktigt ser du så klart till att upphovspersonen till dwg:n gör en pdf.
Senast redigerad av Redax 2017-10-29 kl. 20:56.
Citera
2017-10-29, 22:51
Medlem
sommarlovs avatar
Varför skulle inte firman kunna öppna ritningen som är i ett ganska vanligt format?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in