2018-06-01, 09:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det här vet inte folk (eller bryr dom sig inte om). Över 1000 anmälningar har inkommit mot UG program om Virtanen.

Du får aldrig någonsin ifrågasätta att någon säger sig upplevt någonting. Det är förbjudet.
Avseende de 1000 anmälningarna vore det intressant att veta om det var #jagärhär som tog parti för #metoo-folket & drog igång en massanmälning. Eller om #metoo-hjonen på egen hand är tillräckligt många för att köra en sån här snabb anmälningskampanj.
Citera
2018-06-01, 09:16
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är nytt? Jag tycker inte jag ser något nytt där.

https://twitter.com/Soranismail/stat...02609854439425
Känns som han ska svara nån annan, typ "titta här är min nya familj, jag är en bättre man nu" men han svarar nån Liverpool-blogg.

Innan han försvann helt från Twitter var det ju bara Liverpool-snack så han kanske blockat allt utom den sfären
Citera
2018-06-01, 09:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher
Känns som han ska svara nån annan, typ "titta här är min nya familj, jag är en bättre man nu" men han svarar nån Liverpool-blogg.

Innan han försvann helt från Twitter var det ju bara Liverpool-snack så han kanske blockat allt utom den sfären
Tack.
Citera
2018-06-01, 09:25
Medlem
udons avatar
Citat:
Avseende de 1000 anmälningarna vore det intressant att veta om det var #jagärhär som tog parti för #metoo-folket & drog igång en massanmälning. Eller om #metoo-hjonen på egen hand är tillräckligt många för att köra en sån här snabb anmälningskampanj.

Dom har byggt upp en rätt stor och effektiv "organisation". Det är också väldigt lätt att anmäla till granskningsnämnden men jag misstänker att endast ett fåtal faktiskt orkat skriva en ordentlig anmälan.
Citera
2018-06-01, 14:10
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
Tänker på med anledning av att typ Uppdrag Granskar läst Cissi Wallins FUP mot Virtanen, borde inte denna bli offentlig då med? Eller varför har de kommit åt hennes FUP?

Uppdrag granskning läste endast cissi wallins polisanmälan och inte FUP:en. Polisanmälan är offentlig allmän handling från ögonblicket den görs, även under utredningens gång, medan FUP:en(förundersökningsprotokollet) blir offentlig allmän handling först efter åtal väcks. Om åtal inte väcks blir FUP:en inte offentlig så FUP:en är inte offentlig i varken Virtanens eller Ismails fall. Om utredningen läggs ned, blir FUP:en inte offentlig.

Edit: Min text är något missvisande. Jag tror huvudregeln är att polisanmälan är en offentlig allmän handling men om någon begär ut en polisanmälan så görs det en prövning hos polisen vad som kan lämna ut med beaktande av om någon kommer lida skada av utlämnandet av uppgiften.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-06-01 kl. 14:17.
Citera
2018-06-01, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Uppdrag granskning läste endast cissi wallins polisanmälan och inte FUP:en. Polisanmälan är offentlig allmän handling från ögonblicket den görs, även under utredningens gång, medan FUP:en(förundersökningsprotokollet) blir offentlig allmän handling först efter åtal väcks. Om åtal inte väcks blir FUP:en inte offentlig så FUP:en är inte offentlig i varken Virtanens eller Ismails fall.
Men tror du inte att de inblandade själv får tillgång till FUPen, även om den inte blir offentlig?
Jag är rätt säker att CW har återgett delar av den, redan för ett antal år sedan. Men det kanske bara är de egna förhören man får utskrifterna på.

Jag är så sällan inblandad i rättsfall så jag har dålig koll. Men det kanske man skall vara glad över.
Citera
2018-06-02, 01:40
Medlem
Citat:
Men tror du inte att de inblandade själv får tillgång till FUPen, även om den inte blir offentlig?
Jag är rätt säker att CW har återgett delar av den, redan för ett antal år sedan. Men det kanske bara är de egna förhören man får utskrifterna på.

Jag är så sällan inblandad i rättsfall så jag har dålig koll. Men det kanske man skall vara glad över.

Den tilltalade och dennes juridiska ombud måste väl ändå få tillgång till den? Eller är det locket på ända fram till åtal väcks?
Citera
2018-06-02, 09:21
Medlem
powderfuckers avatar
Jag är helt hundra på att h läst cws fup
Per Hagman var me i den
Citera
2018-06-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher

Den är borttagen, vad stod det?
Citera
2018-06-02, 14:18
Medlem
När Soran Ismail kör ner kuken i halsen på en tonåring som inte vill kan han såklart bli friad. Ord står mot ord och då blir man frikänd precis som sig bör, är han mindre av en våldtäktsman för det? Solklart nej, hans beteende är inte isolerat till den här händelsen och han är uppenbarligen ett as.
Citera
2018-06-03, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
Den är borttagen, vad stod det?
Ingenting, det var bara en bild på ett barn och en kvinna. Familj antar jag.
Citera
2018-06-03, 11:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Uppdrag granskning läste endast cissi wallins polisanmälan och inte FUP:en. Polisanmälan är offentlig allmän handling från ögonblicket den görs, även under utredningens gång, medan FUP:en(förundersökningsprotokollet) blir offentlig allmän handling först efter åtal väcks. Om åtal inte väcks blir FUP:en inte offentlig så FUP:en är inte offentlig i varken Virtanens eller Ismails fall. Om utredningen läggs ned, blir FUP:en inte offentlig.

Edit: Min text är något missvisande. Jag tror huvudregeln är att polisanmälan är en offentlig allmän handling men om någon begär ut en polisanmälan så görs det en prövning hos polisen vad som kan lämna ut med beaktande av om någon kommer lida skada av utlämnandet av uppgiften.

Huvudregeln är alltid detsamma när det gäller vilka allmänna handlingar som kan bli offentliga. Även när det gäller nedlagda förundersökningar. I många fall blir det sekretessbelagt eller att känsliga uppgifter maskas. Men det blir inte sekretessbelagt på automatik

http://www.allmanhandling.se/?s=Nedlagd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in