Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-03, 21:33
Medlem
Kan man gissa att offrens tystnad kan köpas? Den som är miljonär i $US kanske kan hosta upp tillräckligt mycket till tillräckligt många. Eller har det gått för långt för att det ska vara lönt att ens försöka?
Citera
2017-11-03, 21:37
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Mycket ofta känner flickor och kvinnor en stor skam över övergreppet.
- Varför gick jag med honom ut i parken? Varför följde jag med honom upp på hotellrummet? Varför var jag så dum? Varför hade jag druckit en massa vin? Varför hade jag varit skrattig och flirtig?
De skäms. Och vill bara glömma alltihop.
De kan också vara rädda för att inte bli trodda. Samt rädda för att behöva bli utsatta för kränkande förhör, gärningsmannens advokat brukar jobba hårt för att framställa kvinnan som en slampig fylltratt.
Men nu, när så många offer träder fram, nu vågar man.

Jag tycker det viktiga är när många anklagar samma person för liknande saker så är det sanning bakom; om en kvinna säger en sak om för flera år sedan så kanske hon ljuger.
Citera
2017-11-03, 21:38
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Kan man gissa att offrens tystnad kan köpas? Den som är miljonär i $US kanske kan hosta upp tillräckligt mycket till tillräckligt många. Eller har det gått för långt för att det ska vara lönt att ens försöka?
De har redan polisanmält honom och lämnat vittness uppgifter tillräckligt trovärdiga för att de blivit tilldelade en åklagare. Just nu håller åklagaren på och samla ytterliga bevis, då är det viktigt att vittnena inte går ut och berättar om våldtäckten då det skulle försvaga bevisningen.

Detta är förmodligen samma anledning Soran håller käft, han vill inte sabba för sin försvarsadvokat....
Citera
2017-11-03, 21:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Förra helgen, efter Expressens skriverier, funderade jag på om han hade försökt sig på något sådant och anhållits. Om han blev helt panisk rädd att åka dit är det såklart inte det minsta omöjligt om han försökt köpa sig fri från något vittnesmål - hundra lax är mycket för en 20:ish kvinna...
Citera
2017-11-03, 21:47
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Men om han är oskyldig är det väl bara att gå ut i pressen och slå tillbaka! Konfrontera tjejerna, tala om att de ljuger alternativt var med på det hela (i hotellrummet t ex) och sen gjort om händelsen till "våldtäkt" för att pojkvännen annars skulle blivit sur. - Fast det går dåligt ihop med att händelserna skulle ägt rum för länge sen förstås.

Det fungerar aldrig. Lasse Kronér försökte försvara sig mot den kvinna som anklagade honom och nu har han blivit avstängd från SVT. https://www.dn.se/kultur-noje/trakas...ar-av-program/
Citera
2017-11-03, 21:49
Medlem
Citat:
Mycket ofta känner flickor och kvinnor en stor skam över övergreppet.
- Varför gick jag med honom ut i parken? Varför följde jag med honom upp på hotellrummet? Varför var jag så dum? Varför hade jag druckit en massa vin? Varför hade jag varit skrattig och flirtig?
De skäms. Och vill bara glömma alltihop.
De kan också vara rädda för att inte bli trodda. Samt rädda för att behöva bli utsatta för kränkande förhör, gärningsmannens advokat brukar jobba hårt för att framställa kvinnan som en slampig fylltratt.
Men nu, när så många offer träder fram, nu vågar man.
Ja. Så kan det förstås vara.
Citera
2017-11-03, 22:00
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om han har våldtagit kvinnor är det inte synd om honom. Fast jag förstår inte varför de två kvinnorna som han ska våldtagit inte anmälde våldtäkterna på en gång. Jag förstår att man inte vågar anmäla sin chef, sin regissör eller en kändis som fixat en roll för en, för att man är rädd för att mista jobbet eller gå miste om en karriär. Men varför skulle en kvinna som inte har en sådan beroendeställning till SI, och som känt sig väldigt kränkt pga att SI tafsat på henne på en middag sedan gå med honom till en park för att bli våldtagen av honom, oralt. Varför skulle SI sätta sin karriär i spel genom att våldta någon i en park? Jag kan faktiskt inte förstå det hela. Men kanske har vi för lite information eller fel information om hur det gick till. Den andra våldtäkten ska ha skett i ett hotellrum vilket är mer "normalt". Fast varför anmälde tjejen inte att hon blivit våldtagen? När det gäller väldigt unga våldtäktsoffer eller våldtäktsoffer som lever i kontexter där offret får skulden förstår jag att de kanske inte vågar berätta för någon än mindre anmäla.

Jag tycker jag sett rätt så många inlägg här som frågar vem kvinnan är... så det är inte så konstigt att de tänker sig för både en och två gånger innan de anmäler, jämför tex med kvinnorna som anmälde assange, de har ju fått löpa gatlopp här på Flashback...
Citera
2017-11-03, 22:02
Bannlyst
Detta har antagligen varit uppe i tråden förut, men hittade inget som tog upp DN artikeln på de senaste sidorna

Intressant detalj i artikeln, DN påstår sig ha tagit del utan en av kvinnornas konversation med våldtäktskurden

https://www.dn.se/arkiv/nyheter/komi...m#receipt-page

Artikeln är låst, så klipper in intressanta citat:

DN har också varit i kontakt med andra kvinnor som hävdar att mannen har utsatt dem för olika typer av trakasserier och övergrepp. Ytterligare en kvinna säger till DN att hon våldtogs av komikern förra året, men hon har av olika anledningar inte anmält honom.

– Han kallade mig hora och slyna när jag ifrågasatte hans beteende eller sparade saker han skrev, berättar en kvinna.

– Jag är så jävla glad att jag aldrig åkte till honom, som var planen flera gånger.

DN har tagit del av en liten del av kvinnans konversation med mannen. Komikern vill inte ställa upp på någon intervju.

Är detta att tolka som att DN sett bevis för sexuellt ofredande?
Utöver de två som anmält våldtäkterna på Södermalm och i Linköping, så finns alltså en tredje påstådd våldtäkt, där kvinnan inte velat eller vågat anmäla.
DN använder orden ”flera kvinnor” när det skrivs om trakasserier via snapchat.
Citera
2017-11-03, 22:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det fungerar aldrig. Lasse Kronér försökte försvara sig mot den kvinna som anklagade honom och nu har han blivit avstängd från SVT. https://www.dn.se/kultur-noje/trakas...ar-av-program/
Det finns alltid en risk att en oskyldigt blir anklagad. Jag hoppas verkligen att Kronér inte anklagats för något som han är oskyldig till.
Citera
2017-11-03, 22:09
Medlem
aebaiV0os avatar
https://www.expressen.se/noje/claes-...ligt-bekymrad/

Expressen 21:46
Citera
2017-11-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aebaiV0o
https://www.expressen.se/noje/claes-...ligt-bekymrad/

Expressen 21:46

Verkar alltså som att Branschen trots allt håller varann om ryggen. Vem kunde trott det.
Citera
2017-11-03, 22:27
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo vi är många som lider tillsammans med Soran nu. Enligt rykten är han helt sänkt pga alla anklagelser, metoo kampanjen är så svår att värja sig emot. Räcker att få ihop 2-3 kvinnor som kommer med anklagelser så är man rökt. Att att hitta 2-3 kvinnor som kan ställa upp på Soran anklagelse är inte svårt, många fiender på högersidan.
Tycker vi håller denna tråd i pausläge till domstol sagt sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in