2017-11-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Fast det är ju inte fråga om en "liten penningstark vänsterminoritet"... vad är det för korkat uttalande du kommer med?
Massvis av TV-program i olika format och kanaler, stora utsålda föreställningar, stora mängder följare i sociala medier...
Du verkar ha en väldigt skev bild av vilka som ingår i en "vänsterminoritet".
Finns inte särskilt många komiker som har lyckats bättre och har fler fans.
Kalla det propaganda med ett annat ord: drösvis med diverse statsfinansierade evenemang. Hela Sveriges samlade skattefinansierade propagandapparat har legat öppen som en vacker blondin för Soran, trots medioker talang. Tror du jag, och alla andra icke-vänsterpatrask, är idioter?
Citera
2017-11-01, 00:44
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Kenth Ekeroth hade en konversation med Hanif idag på Facebook. Och Kent Ekroth hade mest trätt, anser jag. Men överröstades av M-svansen. Via Guilt by association, ironiskt nog. Sorry OT. Men var är SI nu?

jaså, vad pratade de om? kollar aldrig facebook. ekeroth har ofta rätt i åsikt kan jag tycka men en alltför hetsig stil går inte hem i alla läger. borde ha putsat på framträdandet. lite sent nu.

gällande vad SI gör nu? intressant fråga. kan ju vara allt från att sitta hemma och runka till porr på laptopen, till att gråta ut och krossa glas i lägenheten. eller något däremellan. en sak kan vi nog vara säkra på, ångesten sitter där.
Citera
2017-11-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Och vilken media har gett honom utrymmet? SVT/SR och TV4. Helt oberoende och ofärgade
Det är ju de största media som finns, så hur kan de inte vara representativa?
Tittarstatistik visar ju om programmen varit populära. Han hade inte fått chansen upprepade gånger om han inte dragit tittare.
Citera
2017-11-01, 00:49
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
https://twitter.com/MikeEveron/statu...63801603923968

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är det där något att lita på? Vem är ens det där? Gruvligt om det stämmer..

Många inlägg om detta på det kontot. Känns spontant som troll. Men personen säger att det kommer vara massor om det på nyheterna om högst 24 timmar, så vi får vänta och se.
knappast.
SI skulle inte våga för det första.

för det andra.. trollkonto deluxe!
skriver "sprid" och copy-pastar hela tiden.

ingen sanning öht.
Citera
2017-11-01, 00:54
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Fast det är ju inte fråga om en "liten penningstark vänsterminoritet"... vad är det för korkat uttalande du kommer med?
Massvis av TV-program i olika format och kanaler, stora utsålda föreställningar, stora mängder följare i sociala medier...
Du verkar ha en väldigt skev bild av vilka som ingår i en "vänsterminoritet".
Finns inte särskilt många komiker som har lyckats bättre och har fler fans.
tillåt. mig. småle.

"Finns inte särskilt många komiker som har lyckats bättre och har fler fans"
med tanke på hur få komiker vi ändå har i Sverige, så har väl 90 procent lyckats bättre.
Citera
2017-11-01, 01:01
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Jag skrev ett liknande inlägg i en annan tråd men kan även vara av intresse här:

Om, jag säger OM det skulle vara sant, hur kommer det då att påverka den svenska #metoo debatten?
Kommer stormen att bedarra då?
Tror helt ärligt att ingen skulle bry sig.
vem skulle vilja och/eller våga hylla en död våldtäktsman, usch.
Citera
2017-11-01, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Jag skrev ett liknande inlägg i en annan tråd men kan även vara av intresse här:

Om, jag säger OM det skulle vara sant, hur kommer det då att påverka den svenska #metoo debatten?
Kommer stormen att bedarra då?

Dem yttersta konsekvensen av häxjakt är väl att någon inte pallar med och rundar av i förtid.
Den klassiska ”HIV-mannen”, en kille vart oskyldigt utpekade i tidningar, fick fly landet i desperation, om jag inte missminner mig...
Var väl samma sak med dokusåpan Robinson, en utrustad deltagare i typ 3:e avsnittet begick självmord vid hemkomst, hindrade inte det hamsterhjulet, detta hamsterhjull slutar inte snurra för att en ”våldtäktsman” hoppar från balkongen, det är ändå ett äckel som offras....
Citera
2017-11-01, 01:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Haha, där kom det klassiska "allt är en konspiration"-argumentet...

Han har lyckats bättre en genomsnittet av alla som har försökt, så troligen har han mer än medioker talang.
Var inte avundsjuk, det är ingen fin egenskap...

Eftersom de flesta jag känner är icke-vänsterpatrask så vet jag garanterat att de flesta inte är idioter.
Jag utgår också från att större delen av Sveriges befolkning inte är idioter.
Huruvida du själv är idiot - tja, du gör i alla fall inget vidare bra intryck hittills....
Vad patetisk du är.
Soran Ismail är en talanglös hatare.
Johan Glans är en duktig komiker.
Citera
2017-11-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
med tanke på hur få komiker vi ändå har i Sverige, så har väl 90 procent lyckats bättre.
Räkna upp alla du känner till då - nä just det, det finns hundratals komiker som kämpar på men aldrig varit på TV, men Soran har varit med i rampljuset ett bra tag, trots sin ungdom.
Bara för att inte DU och dina vänner gillat honom, så förnekar ju inte det hans succéer. Mät i tittare, inkomster, vad du vill, inte många som slår honom. Hans bolag omsatte 7 miljoner förra året - hur många komiker slår det?
Citera
2017-11-01, 01:06
Medlem
Citat:
Haha, där kom det klassiska "allt är en konspiration"-argumentet...

Han har lyckats bättre en genomsnittet av alla som har försökt, så troligen har han mer än medioker talang.
Var inte avundsjuk, det är ingen fin egenskap...

Eftersom de flesta jag känner är icke-vänsterpatrask så vet jag garanterat att de flesta inte är idioter.
Jag utgår också från att större delen av Sveriges befolkning inte är idioter.
Huruvida du själv är idiot - tja, du gör i alla fall inget vidare bra intryck hittills....
SI har fått den karriär han fått pga av att Pk-makten fann honom vara ett utmärkt verktyg i kampen mot SD och allt som de står för (dvs realism och förutseende). SI är / var bara en glad opportunist som cashade in på svenskarnas oändliga dumhet (och någras förslagenhet).

Vi kanskeska tipsa PK att ta in en HR-firma nästa gång man behöver en propagandakurd? Nåja, Iom detta spektakel är det för alltid slut med propagandainvandrare och Statsfinansierade PK-"komiker. Oavsett hur många du lyckas förvilla med dina skenbart oskyldiga frågor.
Citera
2017-11-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SI har fått den karriär han fått pga av att Pk-makten fann honom vara ett utmärkt verktyg i kampen mot SD och allt som de står för (dvs realism och förutseende).
Han var redan mycket populär innan den sk järnrörsskandalen, om man nu får se det som en sorts startpunkt på det du syftar på.
Citera
2017-11-01, 02:32
Medlem
Pungs avatar
Vart har Soran tagit vägen?

Hans agent säger att hon inte har "någon information" om anklagelserna. Svarar inte i telefon och har tagit bort sitt nummer från hemsidan.

Sorans sociala medier konton är helt döda. De är inte ens nedslängda. Total avsaknad av livstecken.

Inte en kommentar i media. Inte ett pressmeddelande.

Hans framträdanden är inställda.

Hans pod är inställd.

Ingen har sett honom. Även om han inte skulle vilja uttala sig så skulle det ändå vara rimligt att någon fick tag i honom, och kunde skriva att han la på luren, smällde igen dörren, sprang bort när de närmade sig honom. Men här handlar det inte om någon som vägrar svara, utan någon som lyckats gömma sig trots att han är Sveriges kanske just nu mest eftersökta man.

Han har bevisligen inte haft någon semester inplanerad för då skulle han inte varit bokad för olika grejer. Han är alldeles uppenbart medveten om att han är anmäld och att massa mäniskor undrar vad han har att säga. Det finns inga logiska orsaker att inte kommentera.

Nu finns ett osannolikt påstående om självmord. Det tror jag inte. Men även om så vore fallet så skulle det inte förklara de tidigare dagarnas frånvaro. Om han tagit sitt liv tidigare än alldeles nyligen vore det redan känt.

De återstående alternativen är att han antingen är anhållen och därför avskuren från alla. Eller att han självmant håller sig undan.

Men hur går det till. Polisen borde ändå vilja söka honom. Åklagare har bekräftat att förundersökning är inledd. Något sådant bekräftar inte en åklagare i media innan den misstänkte är delgiven misstanke. Och i samband med att det sker, försäkrar sig åklagaren givetvis också om att de kan få tag i den misstänkte senare.

Så alternativet till att SI sitter anhållen vore att han dels hunnit bli inledande förhörd, åklagaren har beslutat att det saknas orsak att frihetsberöva SI, och att SI därefter gömt sig någonstans. Stängt av mobil och internet och får hjälp av någon att handla osv.

Vad säger det? Jag vet inte. Men det är i vart fall ett beteende som avviker från alla andras som blivit offentligt anklagade sista veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in