2017-10-29, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Konstigt att inte några av de stora PK-kändisarna som schyffert o c/o går ut med detta och tar avstånd.
Sveriges ankdam är ju väldigt liten och svenska komiker har en egen hemlig fbgrupp .. så självklart måste de förstå vem det gäller.
Och att inte gå ut o säga nånting är ju att hålla GM bakom ryggen..

Det är väl inte inte så jäkla lätt att ta ställning mot en vän innan denne har blivit dömd? Om man däremot känt till beteendet utan att agera är det så klart en annan sak, men om detta finns det mig veterligen inte någon info om ännu.
Citera
2017-10-29, 18:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Blir jobbigt för feministen Soran att ta sig ur detta. Kanske borde han åka tillbaka till sitt hemland där dom har samma kvinnosyn som honom.
Det finns ju inget sånt, det är det dom ojar sig om. Han är körd/kurd där med, då han haft en prinsstatus i släkten (som till stora delar består av peshmergakrigare).
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Med allt som kommit fram är jag så säker på att det är Soran att jag är beredd att satsa pengar på utfallet. Om det inte är han så har vi just bevittnat ett sällan skådat socialt självmord bland delar av komiker- och medieeliten som kommer dryftas i årtionden.

Ni som vägrar inse fakta, säger det inte er något att det inte dykt upp ens ETT annat troligt alternativ? Tystnaden bland de som vet talar även sitt tydliga språk, inte EN enda komiker har gått ut och dementerar att det skulle vara Soran.

Fallet är så stängt det kan bli, nu är det bara invänta bekräftelse.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Blir nog inga fler tv framträdanden för lilla kurden.
Svt å tv4 får rensa lite gammla program hehe.
Citera
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kollad det på Kapolain+twitter via Google.
Ja kollade också bara via google.
Anmälan ska ha kommit i tisdags, i så fall den 24e och tweeten ja kollade (och citerade) var ifrån 25e, så då kan de fortfarande hänga ihop ändå...
Skulle vara intressant att se kommentarerna från den 25e.

Någon som har konto på Twitter och kan se kommentarerna hos Kapolain?
Citera
2017-10-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som konstaterats är ju deras svarta profilbilder i sådana här fall anonymiserade, om man kan säga så. Lite lustigt är dock att den de använder nu är samma som de först använde på Virtanen -- om jag inte missminner mig. Lite spenslig och renrakad. Den de tidigare använde i detta fall (komikern) var fet och med mustasch.

Tycker som sagt det är tveksamt att använda sig av dylika profilbilder som är uppenbart vilseledande.

Halvt OT, men man kan nog konstatera att den juridiska definitionen av våldtäkt ännu inte stämmer överens med den generella. I tidigare språkbruk har "våldtäkt" i princip alltid inneburit vaginalt samlag (annars hade man specificerat det med "anal våldtäkt", eller nått), men det tycks inte gälla längre. Finns vissa tveksamheter kring det som dock sällan lyfts fram.

Haha, jag lider med dig! Du har fan fått posta detta hur många gånger som helst i denna tråd, men folk vägrar helt enkelt att fatta vad du skriver.

Min bedömning är för övrigt att namnet kommer ut i MSM rätt snart. Kanske mer en gissning och en önskan än en bedömning, dock.

Tack! Började på allvar fundera på om det var jag som blivit helt galen...
Citera
2017-10-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Okej tack!

Men jag har fortfarande svårt att tro att det är Soran enbart baserat på rykten. Finns det konkreta bevis förutom outanden på twitter (som lika gärna kan vara troll)? Många komiker har kontrakt med Discovery, och detta är ett planerat projekt. Kan ej handla om "En skam för Sverige 2" iom att den redan är publicerad på ViaPlay som ägs av ett annat företag. Soran har väl förövrigt kontrakt med SVT om jag ej missminner mig? Rätta om jag har fel.
Visst finns det inte några hårda bevis ännu, men det är för många indicier för att det ska vara en slump. Flera vittnesmål från utsatta tjejer, samarbetet med Discovery, jobbat med radio, andra komikers uttalanden, flickvännen och som pricken över i:et; hans totala tystnad kring allt detta.

Och då har jag varit ett stort fan av Soran och vad (jag trodde) att han står för, så det är extra surt för min del att just han verkar vara ett lika stort svin som många andra.
Citera
2017-10-29, 18:53
Medlem
SeanPenns avatar
Jävlar allvarligare än vad jag trodde. Vad är fängelsestraff på sånt här?
Citera
2017-10-29, 18:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Konstigt att inte några av de stora PK-kändisarna som schyffert o c/o går ut med detta och tar avstånd.
Sveriges ankdam är ju väldigt liten och svenska komiker har en egen hemlig fbgrupp .. så självklart måste de förstå vem det gäller.
Och att inte gå ut o säga nånting är ju att hålla GM bakom ryggen..

För. Mig är det helt självklart, de går inte ut och dementera för att de själva gjort så jävla mycket skit. Minsta lilla knyst från dem så kommer förhoppningsvis alla deras offer komma fram, så de vill inte väcka deras egna privata sovande björn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Jag fattar givetvis, nu väntar jag på att du ska koppla varför tjejerna inte nödvändigtvis anmälde övergreppen de blev utsatta för. Det du gör just nu är en variant på MeToo. Häng med i matchen.
Nej jag bara förklarar att det kan gå åt andra hållet med.
Dvs en kvinna kan "hitta på" något för att bli av med eller straffa någon
Jag skulle aldrig drömma om att anmäla det så många år senare för det fyller inte någon funktion men att berätta historien kan dock fortfarande fylla en funktion
Världen är inte svart eller vit.
En del gillar att sparka på någon som ligger men skulle aldrig utdela första slaget.
Ingen verkar veta vem vilken komiker som avses men många tror att dom vet vem det är och det är väldigt stor skillnad. Tro och veta är inte samma sak.
Sen avgör polisen när dom utreder om det finns fog för anmälan.
Jag har väldigt svårt att hitta artiklar om detta fall nu bland dom stora tidningarna vilket får mig att tro att utredningen läggs ner eller att detta som någon skrev är fake news.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Okej tack!

Men jag har fortfarande svårt att tro att det är Soran enbart baserat på rykten. Finns det konkreta bevis förutom outanden på twitter (som lika gärna kan vara troll)? Många komiker har kontrakt med Discovery, och detta är ett planerat projekt. Kan ej handla om "En skam för Sverige 2" iom att den redan är publicerad på ViaPlay som ägs av ett annat företag. Soran har väl förövrigt kontrakt med SVT om jag ej missminner mig? Rätta om jag har fel.

Vad är det för bevis du efterlyser här som du kan tro på? Ska polisens presstalesman göra ett inlägg på tråden innan du blir övertygad? Du får väl ge dig till tåls tills förundersökningen kommer igång
Citera
Finns ju en del som Discovery ska samarbeta med i framtiden. Bl.a. Mårten Andersson, som tidigare i år plötsligt omlokaliserade sig till Malaga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in