2017-10-27, 20:22
Medlem
https://mobile.twitter.com/Kapolain
Citera
2017-10-27, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Om det är Özz kanske vi kan höra i morgon i radion.
Har han inte hand om Ring Så Spelar Vi, på lördagsmorgnarna?
Kanske programmet får döpas om tlll Ring Så Våldtar Vi, om han visar sig vara gärningsmannen.

SVT är väldigt måna att själv polisanmäla och stänga av. Så om det är någon som hörs i Sveriges Radio som i skrivande stund alltså har tre polisanmälningar för våldtäkt mot sig så skulle nog SR om de låter denna fortsatt få vara med i deras program ha en del att svara för. Så det blir väl också en hint vem det nu är som kommer vara "sjuk" just den här veckan och veckorna efter om profilen hörs regelbundet annars på i något av Sveriges Radios program.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-27 kl. 20:54.
Citera
2017-10-27, 20:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Det står ju i artikeln att han är svensk!?

De somaliska medborgare som gruppvåldtog en svenska på finlandsfärjan kallades också för svenskar av våra värdelösa s.k "journalister", så det säger inte så mycket tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovuru
Sorans ex på Twitter för 2h sedan: "Det gör bara ont. Ont ont ont."

Inte helt ointressant. Kontext?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av miestaruler

Ok, ingen kontext vad det verkar, rakt ut i luften bara. Kan ju vara mensvärk eller vad som helt i och för sig men tajmingen är intressant.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2017-10-27 kl. 20:30.
Citera
2017-10-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De somaliska medborgare som gruppvåldtog en svenska på finlandsfärjan kallades också för svenskar av våra värdelösa s.k "journalister", så det säger inte så mycket tyvärr.

Nu luktar det jäkligt bränt för Soran. Synd att det är han faktiskt.
Citera
2017-10-27, 20:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Intressant. Vilka kandidater har vi? Och vilka går bort?

Magnus Betner
Özz Nujen
Soran Ismail
Henrik Schyffert
Måns Möller
Johan Rheborg
Per Andersson
Thomas Järvheden
Kodjo Akolor
Claes Malmberg
Shan Atci
Henrik Hjelt
André Wickström
Björn Guvstavsson
Johan Glans
David Batra
Robert Gustavsson
Felix Herngren

Jonas Gardell går väl automatiskt bort?

I detta gänget känns ju Özz, Soran och Schyffert de mest sannolika och den ordningen. Bra sammanställning.

Citat:
Han har ju dock läge att plocka en ganska stor poäng om han går ut och säger något svepande i stil med "många intressanta rykten om mig på diverse rasistsajter denna vackra natt". Och sedan visar det sig att han är oskyldig. Hela henvänstern och journalistkåren skulle skratta högt i evighet och höja honom till skyarna.

Men han är tyst.

Men han kanske har en plan med det också, vad vet jag.

Är det Özz kanske inte ens Soran vågar slå mynt av det, invandrare som invandrare. Sedan kan det ju vara så att det är Özz i det här fallet men att det finns fall där Soran varit ett kladdande tarr-usch-svin så han kanske inte vågar väcka den björn som sover.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Oavsett om det är Özz, Schyffert eller Soran är det ju en sån humungus skandal... Måste bunkra upp rejält med popcorn!

Min gissning är också att det är någon av dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Inte en chans att media väljer att tysta ner längre.
#metoo har öppnat den stora porten just nu.
Martin, Lasse och Fredrik är väldigt mycket större profiler än varje svensk komiker.
Vi kommer till 100% få veta vem det är så fort historien visar sig vara sann eller om den leder till åtal.
Tack vare kvinnor som Lulu och Cissi går ingen svensk kändis-man längre säker.

Fast tanken med metoo är ju att klämma åt svenskar just för att de invandrade våldtäktsmännen skulle hamna i skymundan, därav dreven mot Timell, Kronér fotbollsspelaren osv. Skulle man dreva mot lakritstomtarna Özz/Soran så blir ju metoo kontraproduktivt. Schyffert kan man säkert offra, men han är ju ett guldalibi för PK. En svensk som är känd komiker och som till och med är tillsammans med en invandrare - Nour "slicka fitta" El Refai.

Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Det står ju i artikeln att han är svensk!?

Både Özz och Soran har garanterat åkt tunnelbana i Stockholm och då är man svensk enligt PK-logik. Undrar om de fick något diplom, kanske medalj eller blå/gult band man klippte av när de gick av tunnelbanevagnen.
Citera
2017-10-27, 20:30
Medlem
CoopColas avatar
Citat:

Hon har skrivit mycket om hur han har behandlat henne, det finns tweets inklippt/länkat i tråden om Soran här på fb. Det verkar vara ganska officiellt att han har varit ett svin mot henne när de var tillsammans. Vill inte skriva något jag läst då jag inte vet vad som bara är rykten, men kika i hans tråd och bilda dig en uppfattning. Det var igår när jag läste i tråden jag blev övertygad att Soran kommer 'hängas ut'
Citera
2017-10-27, 20:32
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miestaruler

Intressant, hittade dessa godbitar.
Snart är pusslet klart!

http://www.bilddump.se/bilder/201710...216.16.135.JPG
Citera
2017-10-27, 20:33
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nu luktar det jäkligt bränt för Soran. Synd att det är han faktiskt.

Hon skrev den 25/10:

”Sover fan inte på nätterna längre. Krishanterar. Sorgebearbetar. Rannsakar. Försöker förstå.”

Låter som något som skulle kunna vara detta, men mycket på hennes Twitter handlar ju om Metoo och Cissi Wallin mfl. så det kan ju anspela på något annat.

Någon som vet när de var tillsammans och om han fått barnet med henne?
Senast redigerad av RabiatModerat 2017-10-27 kl. 20:36.
Citera
2017-10-27, 20:33
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovuru
Sorans ex på Twitter för 2h sedan: "Det gör bara ont. Ont ont ont."

Ja det är utan tvekan Soran.

Verkar vara väldigt svårt för blattar att hålla kuken i styr. De är väl precis som negrer: Genetiskt programmerade för att knulla allt mellan lik och fostervatten oavsett vad.
Citera
2017-10-27, 20:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Intressant, hittade dessa godbitar.
Snart är pusslet klart!

http://www.bilddump.se/bilder/201710...216.16.135.JPG

Oj oj oj, det där ser inte bra ut för Sorans del.
Citera
2017-10-27, 20:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Har du fortfarande inte lärt dig att folks bakgrund inte spelar någon som helst roll när det gäller sånt här? Kapten klänning tex, han var minst sagt polis och gjorde minst sagt grövre saker än vad denne komiker står anklagad för. Det spelar ingen som helst roll vilken sida de visar upp när de vet att en publik ser dem, det är den andra sidan vi får se nu i media av flera personer som har visat upp en helt annan bild utåt.

Snälla folk, hur mycket ni än tycker om personerna och hur goda/bra/snälla/feministiska de än påstår sig vara så säger det inget om ifall de har begått sexuella övergrepp. Ni borde ha lärt er det efter senaste veckan.

Ursäkta min dryga ton, kände mig bara tvungen att skriva ovanstående.

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Hon har skrivit mycket om hur han har behandlat henne, det finns tweets inklippt/länkat i tråden om Soran här på fb. Det verkar vara ganska officiellt att han har varit ett svin mot henne när de var tillsammans. Vill inte skriva något jag läst då jag inte vet vad som bara är rykten, men kika i hans tråd och bilda dig en uppfattning. Det var igår när jag läste i tråden jag blev övertygad att Soran kommer 'hängas ut'

Varför din dryga ton då om du kände på dig att Soran är en potentiell våldtäktsman och åtskilliga källor på FB pekar ut just Soran? Jag säger inte att det är han, men varför aktivt vilja skydda eller rikta lampan bort från någon som potentiellt är anklagelsen skyldig?
Citera
2017-10-27, 20:36
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat
Hon skrev den 25/10:

”Sover fan inte på nätterna längre. Krishanterar. Sorgebearbetar. Rannsakar. Försöker förstå.”

Någon som vet när de var tillsammans och om han fått barnet med henne?
Han var såpass feministisk och schysst att han lät henne välja mellan honom och barnet. Som jag förstår har han och ungen ingen speciell kontakt.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför din dryga ton då om du kände på dig att Soran är en potentiell våldtäktsman och åtskilliga källor på FB pekar ut just Soran? Jag säger inte att det är han, men varför aktivt vilja skydda eller rikta lampan bort från någon som potentiellt är anklagelsen skyldig?
Han jag citerade sa att det inte kunde vara Hasse Brontén, för att han hade varit polis. Därav min text. Jag menade att det inte spelar någon roll om nån varit polis, feminist, whatever, de kan likväl vara sexualbrottslingar. Jag kanske skrev otydligt förut, sorry isf! Det skulle iaf inte uppfattas som ett försvar av Soran, bara poängtera att bakrund X inte kan användas som argument för att nån inte pysslar med sånt här.
Senast redigerad av CoopCola 2017-10-27 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in