• 1
  • 2
2017-10-29, 18:34
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gay4cow
Hej där!

Jag har varit i kontakt med skatteverket och fick lite svar nu! Eftersom att vi sålde företaget innan det var dags att deklarera så är det tydligen inte mitt ansvar längre

Imponerande att Skatteverket svarade på en söndag!

Mvh
Citera
2017-10-29, 22:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Hej där!

Jag har varit i kontakt med skatteverket och fick lite svar nu! Eftersom att vi sålde företaget innan det var dags att deklarera så är det tydligen inte mitt ansvar längre

Vilket företag?
Citera
2017-10-29, 22:30
Medlem
Denoms avatar
Hur mycket sålde du företaget för?
Citera
2017-10-29, 22:39
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Han skulle knappast ha skapat tråden i så fall.

Varför inte? Ett sånt avtal kan man bakåt-datera, om man är lagd så.
Citera
2017-10-30, 00:10
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför inte? Ett sånt avtal kan man bakåt-datera, om man är lagd så.

Sant.
Citera
2017-10-30, 21:28
Medlem
Citat:
Hej där!

Du skulle löpande betalt in moms och arbetsgivaravgifter för din personal så du har ett problem även om du nu lyckats att sälja företaget. Dock så tror jag att du trollar eftersom du påstår att skatteverket svarat på en söndag. Om din ursprungshistoria stämmer så kan du räkna med stora skatteskulder, näringsförbud och kanske skaka gäller.
Citera
2017-10-30, 21:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Du kommer helt klart klassas som näringsidkare så då blir du skatteskyldig. Men OM du t ex hade registrerat bolag så hade du ju fått skattereducering i och med att du gick med förlust.

Dock så är det nu gjort och du gjorde fel från början, bäst för dig att nog att ta smällen och bara vara tyst.
Citera
2017-10-31, 08:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Hej där!

Lögn!
Som redan nämnts i tråden, du har gjort dig skyldig till ett antal brott under tiden du drev verksamheten, vilken företagsform hade du på ditt påstådda företag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in