Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 16:12
  #1
Medlem
Hejsan! Försöker återställa mitt apple id med mina säkerhetsfrågor som jag alltid gjort, nu helt plötsligt kommer det upp ett okänt fel har inträffat, spelar ingen roll om jag skriver rätt eller fel svar på frågorna, samma kommer upp ändå, någon som vet hur man löser det? Googlat men inte hittat någon som haft samma problem
Citera
2017-10-26, 21:05
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varberg1991
Hejsan! Försöker återställa mitt apple id med mina säkerhetsfrågor som jag alltid gjort, nu helt plötsligt kommer det upp ett okänt fel har inträffat, spelar ingen roll om jag skriver rätt eller fel svar på frågorna, samma kommer upp ändå, någon som vet hur man löser det? Googlat men inte hittat någon som haft samma problem

Ring Apple support så kan dom säkert hjälpa dig: tel: 020-10 05 29
Citera
2017-10-28, 14:47
  #3
Medlem
Farbror Fazers avatar
Hur många gånger kan man behöva återställa ett konto? Du bör nog skaffa en liten anteckningsbok som tanterna har där du kan skriva upp alla lösenord och sånt
Citera
2017-11-04, 17:37
  #4
Medlem
Ungarna fick en platta för 3 år sedan, allt var frid o fröjd fram till nu, då hände något med apple ID.
Efter 3 år kom inte barnen ihåg något och även om de då skrev upp det så minns de inte vars och vad.
Och de kunde inte återställa via Apple supporten, svara rätt på frågorna (3 års minne på ungar ni vet) så det resultera i att vi var tvungna att bevisa att det var vår platta.
Kvitto för inköpet skickades in (inköpt på Phone house, ett nu nedlagd företag) .
Svaret från apple .. Vi har kontrollerat din information men kunde inte slutföra din begäran eftersom informationen du angav inte stämmer med våra uppgifter.
Vilka nu dessa uppgifter är framgår inte, ej heller vad som inte stämmer.
Trots allt, jag har kvitto med serienummer som överensstämmer med plattan, i alla andra fall borde detta räcka som bevis på att produkten är min och att jag betalt den.
Se till skriv ut, spara allt som har med apples produkter att göra annars kan det bli att plattan endast går att använda som frisbee.
Jag tolkar deras agerande som att de Indirekt insinuerar de att jag har införskaffat mig den olagligt/stulit den.
Inte en apple produkt till i mitt hus, vilket skitföretag att ha att göra med.
Citera
2017-11-05, 12:26
  #5
Moderator
Tystnads avatar
Kunde inte ens Apple Store hjälpa dig i deras butik?
Dom har ju byggt upp flera jättestora "showrom" butiker i olika köpcenters, så det vore ju konstigt om dom med hjälp av kvitto och den fysiska plattan inte kunde hjälpa till en kund som får problem.

Sedan är du inte ensam, det är många som struntar i att anteckna ner appel-ID inloggningsuppgifterna sedan blir det problem.

Men det är knepigt detta med inloggnings id och lösenord, krävs ju olika på hur många ställen som helst nu för tiden.
Dessutom har man börjat med två stegs verfiering också dvs efter du slagit in rätt lösenord skickas ytterligare ett lösenord till din mobil som man måste slå in.
Citera
2021-11-10, 12:11
  #6
Medlem
AktuellaBellas avatar
Jag har ett problem med mitt id.
Blev strul med tvåvägsverifieringen.
Så nu får jag upp att "för många koder har skickats, använd senaste eller försök senare"
Grejen är att något buggade så jag fick ca 10 koder i sms samtidigt, där av att deras system tycker att jag fått för många koder.
Hur länge ska man behöva vänta? Har inte kvar senaste koden heller, den funkade inte första gången jag fick den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback