2019-02-19, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Tack för att du uppskattade mitt inlägg som skojfriskt, det var förutom att vara ett ord jag uppskattar, också korrekt.

Jag hade lön som motsvarade men gick också på pumpen måste jag erkänna.

För att återgå till ämnet så är det väl en trådsanning åtminstone att den gode herrn på fyllan brukat hårt språk till kvinnliga medarbetare. Om minnet är korrekt tror jag det var något i stil med att han ville bryskt idka sodomi. Någon med bättre minne får gärna korrigera mig om jag har fel.

Sen är det som du säger att det funnits en viss jargong på arbetsplatsen där normen varit ganska skev. Många män med Hemingwaykomplex. Kanske åt båda håll men jag får ändå känslan av att äldre fast anställda manliga skribenter varit dom som utnyttjat tillfällena och grisat rejält.

Jag kanske är ute och cyklar rejält men jag har fått för mig att dom som beter sig allra värst är män som ser sig som arbetarklass men i själva verket aldrig inte har någon fysisk förankring däri. Jaja, jag hade ju redan skrivit Hemingwaykomplex så det kanske var självförklarande.

Hemingwaykomplex var ordet - och jag delar din uppfattning gällande detta; det är nog lite generationsbundet, om än väldigt många sådana som dyrkat hans livsstil och öde, tvivlar dock på att yngre förmågor (90-talister och efterkommande) knyter Ernest så hårt intill sitt bröst idag. Men jag kan ha fel. Dock var väl Ernest själva idealet för hur en man skulle se ut, vara och även skriva väldigt länge. Precis som Jack Kerouac.

Jag har inte fullt ut fått med mig om Cantwells "friår", annat än att hans törst aningens gick över styr. Till hans försvar kan ju sägas att det är tämligen lätt att lägga sig till med sådana vanor i hans yrke - dock trist om man får frispel och antastar kvinnor, om än så bara verbalt.
Citera
2019-03-18, 14:33
Medlem
MrMarios avatar
Wow!! sexofredaren Cantwell läxar nu upp sverigedemokratiska nämndemän om hur man får låta mot varandra ute i samhället:

”Dennes språkbruk var otrevligt och ohövligt men inom ramarna för vad man bör kunna utstå i dagens samhälle”, skriver domaren i ett patetiskt försök att dölja att han tycker att det är i sin ordning att attackera vissa människor på detta vis, olagligt eller ej."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VRK21r/attackerade-muslimsk-kvinna--bara-namndemannen-fran-sd-ville-fria

Frågan är ju då, är det okej att hota unga kvinnor med anal våldtäkt på södermalmskrogen?
Citera
2019-05-06, 11:59
Medlem
Han har blivit värre efter karantänen. Man trodde tvärtom att den skulle stämma Cantwell till eftertanke.
Hans artikel idag i Aftonbladet om partiledardebatten igår i SvT vittnar om att Cantwell är ute i hämnd mot alla nazister som Sverige kryllar av och som hör av sig till honom och för att stärka sin självkänsla går han på hårdare i sin raserande pk i tidningen.
Läs och ta del den som vill.

Det här är ett syndrom som uppvisas också av L Lindström på Expressen. Ju mer kritik de får mot sig i sina galna ställningstaganden desto mer öser de på i sin galenskap.
Citera
2019-05-06, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Han har blivit värre efter karantänen. Man trodde tvärtom att den skulle stämma Cantwell till eftertanke.
Hans artikel idag i Aftonbladet om partiledardebatten igår i SvT vittnar om att Cantwell är ute i hämnd mot alla nazister som Sverige kryllar av och som hör av sig till honom och för att stärka sin självkänsla går han på hårdare i sin raserande pk i tidningen.

Det här är ett syndrom som uppvisas också av L Lindström på Expressen. Ju mer kritik de får mot sig i sina galna ställningstaganden desto mer öser de på i sin galenskap.

Äcklet Virtanen är gudfar till Oisin Cantwells unge. Säger väl allt!🤮
Citera
2019-05-06, 16:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Det är denna artikel du skriver om, eller hur?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vowqM/svart-att-sta-ut-med-partiledarnas-babbel-om-lag-och-ordning

Ojsan Cuntwell hyllar Globalisthäxan Lööf och Vänstertrollet Sjöstedt, alla de andra var "urusla" enligt herr Cuntwell.
Citera
2019-05-06, 16:28
Avslutad
Citat:

"Stefan Löfven kontrade med att visa prov på extraordinära kunskaper i historia då han förkunnade att det faktiskt fanns terrorism redan då han tillträdde som statsminister 2014.
Eländet fortsatte med att han genom hela duellen idisslade att regeringen skärpt straffet för 30 brott, som om detta flexande av de straffrättsliga musklerna har haft någon nämnvärd inverkan på den grova kriminaliteten."

"Efter en stund släpptes övriga partiledare in i debatten. Ingenting blev bättre av det.
Miljöpartisten Isabella Lövin påstod att i och med samtyckeslagen är sex som inte är frivilligt inte längre heller lagligt. Som om våldtäktsparagrafen inte redan tidigare byggde på frivillighet"

Partiledardebatten var med andra ord så plågsam som jag upplevde den de få minuter jag orkade titta.
Din beskrivning verkar vara hyfsat överdriven, även om det är lite suspekt att Lööf och Sjöstedt är de två som fick godkänt.

Hell seger!
Citera
2019-05-09, 21:16
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tja, det är väl som att lyssna till vilken trasig gammal alkis som helst som sitter och sluddrar och rapar.

De flesta sitter på en parkbänk och stinker och pladdrar med intorkat spott i mungipan, medan den här sitter på en redaktion och gör samma sak. Det är väl enda skillnaden.
Sant, bra talat. Han är ett prakt avskum. Kan dom ej minska hans bild, blir illa till mods av att se hans köns ansikte, har slutat läsa A.B pga av hans nylle. Kan han ha en påse på huvudet?
Citera
2019-05-09, 21:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Äcklet Virtanen är gudfar till Oisin Cantwells unge. Säger väl allt!🤮
Jaså påstår du att OC har barn.
Citera
2019-05-09, 22:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Henry, framkommer här, https://www.stockholmdirekt.se/sodermalmsnytt/oisin-cantwell-tycker-om-allt/LdemhD!O37WDCUhasONUgsiU4UKw/

OC ser rejält sliten ut redan 2013.
Citera
2019-05-10, 06:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Son, 16 år och bor också på söder men med sin mamma.
Citera
2019-09-29, 04:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur exakt kom Oisin Cantwell undan Metoo? Han åkte dit som bara den men fortsatt kan spy galla på andra och skriva att han vet bäst i krönikor i AB?
Citera
2019-09-29, 06:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur exakt kom Oisin Cantwell undan Metoo? Han åkte dit som bara den men fortsatt kan spy galla på andra och skriva att han vet bäst i krönikor i AB?

Nu kommer jag inte ihåg alla detaljer, men han hade väl "bara" varit rejält verbalt otrevlig?

Av vad som framgick så fick han "behandling" för sitt missbruk, fick skriva notiser ett tag (som "arbetsträning", antar jag) och därefter återgick till sitt vanliga jobb. Jag antar att till och med Aftonbladet inte kunde förlora hur många medarbetare som helst, plus saker som Benny Fredrikssons självmord hjälpte väl en del om man ska vara riktigt cynisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in