2017-11-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Tror inte han får sparken. Tycker inte det kommit fram något annat än att han ibland är vulgär, om ryktena stämmer. Känns inte som det borde ge mer än en varning på sin höjd. Hoppas inte, för vi är inte bortskämda med journalister som skriver kvalitativt om rättssäkerhet i Sverige.
Trams, Oisin skriver ju bara politisk korrekt dynga.
Citera
2017-11-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Trams, Oisin skriver ju bara politisk korrekt dynga.
Kan du nämna någon annan som lika konsekvent står för rättsstatens principer? Vi är som sagt inte bortskämda med såna i Sverige.
Citera
2017-11-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Tror inte han får sparken. Tycker inte det kommit fram något annat än att han ibland är vulgär, om ryktena stämmer. Känns inte som det borde ge mer än en varning på sin höjd. Hoppas inte, för vi är inte bortskämda med journalister som skriver kvalitativt om rättssäkerhet i Sverige.

Om du läser vad DN återgett avseende hans beteende och drar slutsatsen att det endast innebär "att han är vulgär ibland", och att han på sin höjd borde få en "varning" borde din chef säga upp dig också nu när det ändå rensas upp bland skiten. Om det visar sig att det stämmer kommer han inte jobba där längre. Beter man sig på det sättet, eller rättfärdigar det, är man helt enkelt högst ocharmig, lätt förståndshandikappad och grovt omdömmeslös.

Återstår att se hur det slutar dock. DN kan ju för all del ha fått allt om bakfoten, eller så har uppgiftslämnarna hittat på allt för att dom är arga eller hade tråkigt.
Citera
2017-11-18, 00:01
Medlem
Ingen krönika av Cantwell sen 26/10. Hade ju vart skoj att se vad han kulle ha skrivit om #metoo. Hehe.
Citera
2017-11-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebapelula
Om du läser vad DN återgett avseende hans beteende och drar slutsatsen att det endast innebär "att han är vulgär ibland", och att han på sin höjd borde få en "varning" borde din chef säga upp dig också nu när det ändå rensas upp bland skiten. Om det visar sig att det stämmer kommer han inte jobba där längre. Beter man sig på det sättet, eller rättfärdigar det, är man helt enkelt högst ocharmig, lätt förståndshandikappad och grovt omdömmeslös.

Återstår att se hur det slutar dock. DN kan ju för all del ha fått allt om bakfoten, eller så har uppgiftslämnarna hittat på allt för att dom är arga eller hade tråkigt.
Visst har han varit omdömeslös (om ryktena är sanna) men vem har aldrig varit det? Ska alla som sagt nåt olämpligt t.ex. på fyllan rensas ut så blir det rätt tomt, inte bara på Aftonbladet utan överallt.
Senast redigerad av MattiasGalli 2017-11-18 kl. 10:26.
Citera
2017-11-18, 10:12
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jag vet inte, men ...

Jag undrar om det inte är så att Cantwell faktiskt får en kick av att människor tycker att han är ”hemsk”, ”olik”, ”kommunist”, etc. Hans njutning, som återspeglas i hans texter, över att ständigt söka provocera förnuftiga människor kan jämställas med den njutning seriemördare upplever när de bevittnar sina offers dödsångest innan de går sin brutala död till mötes. Med andra ord: bisarr.

Jag säger inte att Cantwell är en seriemördare, inte alls (han kan förstås vara det, men det är inget jag vet), jag säger bara att allt verkar tyda på att han får en kick av att yttra sig ”hemskt”, ”olikt”, ”kommunistiskt”, etc. Han är kanske helt enkelt bara en helt jävla sjuk människa (vilket alltså i sådant fall är något han får en kick av att jag skriver).

Trådar som den här fungerar som näring för honom.

Men det säger ju också lite om kraven på journalister idag.

Hej, Cantwell! Läget?

Jag tror att du just beskrev den vanlige Flashback-användaren där
Citera
2017-11-19, 20:09
Medlem
Jag är lite chockad trodde aldrig att oisin cantwell skulle göra sånt mot kvinnor . Skit....
Citera
2017-11-19, 21:06
Medlem
Vad har Oisin gjort?
Har det stått i ngn tidning? Skicka gärna länk isf.
Vad kallas han för isf,..... "reportern"?
Har konstaterat att han gått under jorden och inte skrivit något på tre veckor!
Har han fått sparken?
Citera
2017-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Vad har Oisin gjort?
Har det stått i ngn tidning? Skicka gärna länk isf.
Vad kallas han för isf,..... "reportern"?
Har konstaterat att han gått under jorden och inte skrivit något på tre veckor!
Har han fått sparken?

Är han den andre med time out som åsyftades i P1:s lördagsintervju igår med Aftonbladets chefsredaktör?
Citera
2017-11-19, 21:37
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Är han den andre med time out som åsyftades i P1:s lördagsintervju igår med Aftonbladets chefsredaktör?

Ja, det är han och Sofia Olsson Olsén sa att internutredning pågår. Hon var även tydlig med att sådant beteende inte accepteras på AB. En så stor organisation som AB ska/brukar inte stå och falla med en person, så något "skydd" ska Cantwell inte vara det minsta säker på.
Citera
2017-11-19, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag är lite chockad trodde aldrig att oisin cantwell skulle göra sånt mot kvinnor . Skit....

Ojsan Cuntwell är en hatisk vänsterextremist och "feminist" så något är uppenbarligen fel i skallen på honom. Utöver det har någon kissat i hans genpool.
Citera
2017-11-22, 01:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Ingen krönika av Cantwell sen 26/10. Hade ju vart skoj att se vad han kulle ha skrivit om #metoo. Hehe.

Han gör väl klokt i att ligga lågt oavsett.
Han verkar ganska städad idag, en "moralens väktare" som inte är ansatt av narcissism, men folk blir ju uthängda och persona non grata för saker som hände för 20-30 år sedan verkar det som. Är inte säker på att han var lika lillgammal och förnuftig som Carl Bildt vid den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in