2017-11-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad var kontexten?
Noterade ingen kontext, såg ut att vara ett fristående tweet. Nån polis kommenterade "Välkommen ut!", OC svarade "tackar!". Det följdes av några glada tillrop och ryggdunkar från diverse hbtq-nissar, sen var det inte så mycket mer.
Citera
2017-11-02, 10:54
Medlem
UT64s avatar
Precis en vecka sedan Cuntwell skrev något överhuvudtaget. Inte den minsta uppfostrande
och nedlåtande artikel för oss av pöbeln att begrunda.

Har märkt att man på Aftonbladet delegerat Cuntwells hjärtefrågor, juridik och brott,
till Peter Kadaverhammar och Anders Lindberg. De täcker upp Cuntwells frånvaro.

Så, var håller denne mäktige skribent på med för tillfället?
Citera
2017-11-02, 11:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekku
Läste på ett annat forum och där ryktades det om att han också var föremål för nån sorts utredning rörande sexuellt trakasserande eller dylikt. Nån som hört nåt?
För en vecka sedan kallade DN någon på Aftonbladet för Reportern. Förutom benämningen passar Cantwell bäst in.
--> (FB) Vem är "Reportern" DN nämner på Aftonbladet, i trion Virtanen, Fadakar och Reportern?
Citera
2017-11-02, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Precis en vecka sedan Cuntwell skrev något överhuvudtaget. Inte den minsta uppfostrande
och nedlåtande artikel för oss av pöbeln att begrunda.

Har märkt att man på Aftonbladet delegerat Cuntwells hjärtefrågor, juridik och brott,
till Peter Kadaverhammar och Anders Lindberg. De täcker upp Cuntwells frånvaro.

Så, var håller denne mäktige skribent på med för tillfället?
Vad var det sista han skrev & när?
Citera
2017-11-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
För en vecka sedan kallade DN någon på Aftonbladet för Reportern. Förutom benämningen passar Cantwell bäst in.
--> (FB) Vem är "Reportern" DN nämner på Aftonbladet, i trion Virtanen, Fadakar och Reportern?

Reportern där ska alltså vara OC? Har det blivit bekräftat eller det är bara rykten?

Från DN:

Citat:
En kvinnlig journalist jobbade för ungefär tio år sedan på Aftonbladet. Det var hennes första jobb, hon var helt nyutbildad och ville som alla andra helst av allt få fast tjänst.

Nyhetsreportrarna jobbar i skift och brukligt på den här tiden var att gå ut efter skiftets slut, vid midnatt. Oftast besöker man krogen Kvarnen på Södermalm - så även den här kvällen.

– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.

– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.

Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.

– Han säger det för att kränka mig, för att vara jävlig. Han säger det flera gånger, trots att flera andra ber honom lägga av. Han säger det på ett så sjukt förnedrande sätt att jag till slut börjar gråta. Jag börjar aldrig gråta! Men det blev för mycket, jag gick därifrån och var helt förstörd.

Verkar vara en mysig kollega det där och vilken härlig arbetsplats Aftonbladet verkar vara.
Citera
2017-11-02, 11:23
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad var det sista han skrev & när?
Tors. 26e. En svamlig artikel om rättigheten att smita från en olycksplats.
Citera
2017-11-02, 11:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Reportern där ska alltså vara OC? Har det blivit bekräftat eller det är bara rykten?
Läs, granska och kommentera spekulationen i den tråden.
Citera
2017-11-02, 12:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tors. 26e. En svamlig artikel om rättigheten att smita från en olycksplats.
Hans sista inlägg på Twitter är också från den 26e. Tidigare har han twittrat i princip dagligen & flera gånger vissa dagar, men nu verkar det helt tyst.
Han kanske har semester?

Lite kul på hans Twitter, där det ute till höger föreslås:
Citat:
Du kanske också gillar
Fredrik Virtanen
@fvirtanen
Citera
2017-11-02, 19:22
Bannlyst
Vad lustigt skall han tiga igenom detta? Är han sjuk? Mår han inte bra? Han har ju grov mun diaree annars, vad märkligt.
Citera
2017-11-02, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
De andra två Aftonbladet-profilerna är än så länge inte officiellt namngivna men sedan ett tag tillbaka har Nyheter Idag rapporterat om den andra Aftonbladet-mannen och igår hamnade den tredje i DN:s rapportering. Enligt flera källor är det mycket välkänt vilka två det rör sig om. Här kommer jag dock att låta dem framträda under pseudonymerna Ojsan Klantarsle och Hejsan Fanskap. Herr Klantarsle är den som kallas ”reportern” i DN. Peter Andersson har indirekt angivit vem det är. Andra personer har pekat ut vem historierna om Herr Fanskap handlar om. Låt oss därför ta en titt på vad dessa har för åsikter offentligt.

http://genusdebatten.se/virtanengate-mot-journalisterna-som-hatar-mansnormen-offentligt-men-svinar-mot-kvinnor-privat/

Skulle vara ett jävligt sammanträffande om han sedan den 27 oktober helt enkelt är på semester som varit bokad sedan länge.
Citera
2017-11-02, 21:00
Medlem
Han verkar komma jävligt lättvindigt undan det här Oisin, i de flesta artiklar så nämner man Virtanens och ”den före detta Aftonbladetchefens” time-outer men inget om Oisin?
Citera
2017-11-02, 21:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han verkar komma jävligt lättvindigt undan det här Oisin, i de flesta artiklar så nämner man Virtanens och ”den före detta Aftonbladetchefens” time-outer men inget om Oisin?

Som det tidigare påpekats så har han "bara" varit grov i käften. Med nu två män nere på räkning så tror jag inte de vill ha en tredje.

Gissningsvis så kommer Oisin få sitta och prata med de nyanställda genuspedagogerna som Aftonbladet anställt och vettefan om det inte är värre än fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in