Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
För en vecka sedan kallade DN någon på Aftonbladet för
Reportern. Förutom benämningen passar Cantwell bäst in.
-->
(FB) Vem är "Reportern" DN nämner på Aftonbladet, i trion Virtanen, Fadakar och Reportern?
Reportern där ska alltså vara OC? Har det blivit bekräftat eller det är bara rykten?
Från DN:
Citat:
En kvinnlig journalist jobbade för ungefär tio år sedan på Aftonbladet. Det var hennes första jobb, hon var helt nyutbildad och ville som alla andra helst av allt få fast tjänst.
Nyhetsreportrarna jobbar i skift och brukligt på den här tiden var att gå ut efter skiftets slut, vid midnatt. Oftast besöker man krogen Kvarnen på Södermalm - så även den här kvällen.
– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.
Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.
– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.
Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.
– Han säger det för att kränka mig, för att vara jävlig. Han säger det flera gånger, trots att flera andra ber honom lägga av. Han säger det på ett så sjukt förnedrande sätt att jag till slut börjar gråta. Jag börjar aldrig gråta! Men det blev för mycket, jag gick därifrån och var helt förstörd.
Verkar vara en mysig kollega det där och vilken härlig arbetsplats Aftonbladet verkar vara.