2017-10-25, 14:55
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Sluta kalla det lön? Det är ersättning du får.
Hur kan man vara sjukskriven i "flera månader" och fortfarande ha kvar sitt jobb?

Ja, sjukpenning.
Citera
2017-10-25, 14:57
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Hur kan man vara sjukskriven i "flera månader" och fortfarande ha kvar sitt jobb?

Googla "långtidssjukskriven" så finns det massor med information. Man får inte sparken för att man är sjukskriven.

Men ja, det kallas väl sjukpenning nu eller sjukersättning.

Ringde fk men det var så lång kötid så jag drog iväg ett mail i stället. Läkaren sa på förra besöket att jag inte behöver göra något alls eftersom hon jag pratade med skulle kontakta försäkringskassan. Då tog jag för givet att hon gjorde det.
Citera
2017-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Googla "långtidssjukskriven" så finns det massor med information. Man får inte sparken för att man är sjukskriven.

Men ja, det kallas väl sjukpenning nu eller sjukersättning.

Ringde fk men det var så lång kötid så jag drog iväg ett mail i stället. Läkaren sa på förra besöket att jag inte behöver göra något alls eftersom hon jag pratade med skulle kontakta försäkringskassan. Då tog jag för givet att hon gjorde det.

Typisk WT mentalitet, hon sa säkert inte alls att du inte behövde göra någonting. Du hörde antagligen det du vill höra för du är WT och förväntar dig att andra ska göra dina ärenden.

Aldrig ska man behöva göra någonting, och Andra ska alltid ta hand om ens egna bekymmer... Usch.. Hoppas du inte får några pengar!

edit:
Ser nu att du friskt beställer hem både gräs och LSD, medan du sitter hemma sjukskriven... Nu hoppas jag verkligen INTE att du får några pengar. Ryck upp dig förhelvete och sluta bete dig som en parasit!
Senast redigerad av Psao 2017-10-25 kl. 16:43.
Citera
2017-10-25, 16:44
Medlem
som sagt FK betalar ut den 27:e
Citera
2017-10-25, 18:47
Medlem
Kolla med försäkringskassan. Är du tjänsteman och har varit sjuk längre än 90 dagar så kontakta även alecta.
Citera
2017-10-25, 18:50
Medlem
Couplets avatar
Har du för- eller efterskottslön?
Citera
2017-10-25, 19:22
Moderator
tobess avatar
Förtydligade rubriken. Man får aldrig någon "lön" från FK (såvida man inte jobbar där) och lämpar över tråden till passande forum.

Arbetsliv och arbetsmarknad --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-10-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Läkaren sa på förra besöket att jag inte behöver göra något alls eftersom hon jag pratade med skulle kontakta försäkringskassan. Då tog jag för givet att hon gjorde det.

Det kan inte ha varit så att läkaren sade att du inte behöver skicka in några papper till försäkringskassan?

De flesta läkare kan skicka in intyget elektroniskt. Sedan måste du själv ansöka om sjukpenning. Försäkringskassan vet väl inte om du börjat jobba igen eller inte.
Citera
2017-10-25, 20:24
Medlem
Citat:

Undrar också detta. Kanske TS råkat ut för en arbetsplatsolycka typ få fritösolja över sig, det kräver lång rehabilitering.
Citera
2017-10-25, 20:34
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Det kan inte ha varit så att läkaren sade att du inte behöver skicka in några papper till försäkringskassan?

De flesta läkare kan skicka in intyget elektroniskt. Sedan måste du själv ansöka om sjukpenning. Försäkringskassan vet väl inte om du börjat jobba igen eller inte.

Jag tror med ganska stor chans att ovan är rätt då TS verkar helt oförmögen att göra något på eget bevåg utan tror, som andra redan har påpekat, att andra skall göra saker och ting åt hen.
Citera
2017-10-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
som sagt FK betalar ut den 27:e

Pinsamma jävla svar...läs på lite själva. Utbetalningsdagen beror på vilken dag du ä född på. 1-15 i månaden 25:e 15-o frammåt 27:e. O det enbart sjukpenning. Massa andra utbetalningsdagar under månadn beroende på ärende.
O ja...ts ä idiotisk wt som inte ens har koll på sin fkassa
Citera
2017-10-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Pinsamma jävla svar...läs på lite själva. Utbetalningsdagen beror på vilken dag du ä född på. 1-15 i månaden 25:e 15-o frammåt 27:e. O det enbart sjukpenning. Massa andra utbetalningsdagar under månadn beroende på ärende.
O ja...ts ä idiotisk wt som inte ens har koll på sin fkassa

Jag vet. Svaret var riktat till TS, inte ett allmänt uttalande om FK's regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in