2017-10-26, 10:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ytterligare en ganska intressant omständighet enligt AB.

Alltså det regnade mycket. Detta har ganska stor betydelse. För det första kan man undra varför hon inte stannade hemma. Sedan är det ju förmodligen inte så många människor i spåret som en dag med fint väder. Man kan också i stort sett utesluta att det skulle vara någon som har stått och väntat i skogen på lämpligt offer. Detta tyder på att någon har följt efter henne dit eller suttit och väntat i en bil. En slumpvis attack känns väldigt osannolik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zR9qw/polisens-teori-mordade-kvinnan-slapades-in-i-skogen

Varför ska man fråga sig varför hon gav sig ut i regnet?

Vad jag förstår åkte hon bil till spåret? Är det klarlagt hur långt hon hann springa?
Citera
2017-10-26, 10:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
De flesta som sysslar med utredningarbete ogillar ordet "slump"
Då de flesta mord inte beror på "slumpen "

Om LH blivit mördad, vilket allt talar för, så tillhör det inte kategorin de flesta mord.

De flesta mord är ganska lättutredda, och det är uppenbart vem som är skyldig. Ett stort undantag är förstås mord inom organiserade kriminella kretsar.
Citera
2017-10-26, 10:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vad jag förstår åkte hon bil till spåret? Är det klarlagt hur långt hon hann springa?

Tyckte mig läst att det var 7 km in på spåret.
Citera
2017-10-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Varenda detalj kan ha betydelse. Om man ger sig ut i skogen när det regnar mycket så betyder det troligen att detta var ganska viktigt för henne. Något hon gjorde regelbundet.

Jag tror inte att hon hann så långt. Allt tyder på att det skedde i närheten av parkeringen. Se bilden här till exempel. Man ser tältet och det står bilar parkerade vid vägkanten.
http://www.bt.se/ulricehamn/jerzy-sarnecki-jag-kanner-bara-till-ett-annat-fall/
Citera
2017-10-26, 11:00
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

Alltså det regnade mycket. Detta har ganska stor betydelse. För det första kan man undra varför hon inte stannade hemma. Sedan är det ju förmodligen inte så många människor i spåret som en dag med fint väder. Man kan också i stort sett utesluta att det skulle vara någon som har stått och väntat i skogen på lämpligt offer. Detta tyder på att någon har följt efter henne dit eller suttit och väntat i en bil. En slumpvis attack känns väldigt osannolik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zR9qw/polisens-teori-mordade-kvinnan-slapades-in-i-skogen
Att hon gav sig ut fast det var ett riktigt skitväder är inte konstigt, det finns många som älskar att röra sig ute när det är lite tuffare förhållanden. Jag kan hålla med dig om en GM kanske inte står ute i regnet och väntar på ett slumpmässigt offer... å andra sidan så är det ju en klar fördel för gärningsmannen att det kanske rör sig färre folk ute i spåret när det regnar... Jag tror att gärningsmannen har någon koppling till offret, rent statistiskt är det ju så, men val av brottsplatsen kan ju tyda på att det är ett slumpmässigt valt offer.
Citera
2017-10-26, 11:01
Medlem
Två radiobilar och en civilbil vid stenbocksgatan/lövåsgatan, ute med hundar
Citera
2017-10-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
"Polisen kan inte utesluta att det finns någon person som är farlig som rör sig i området"

Aldrig att polisen skulle gå ut och säga detta om de inte hade nått på fötterna!

Det är så J*VLA sjukt att kvinnor ej ska våga röra sig i motionsspår osv i SVERIGE länge!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/969215?programid=97

Det är ju lite märkligt att de samtidigt på TV4 igår sade att de tyckte att "om man vill ut och motionera så skall ni fortsätta med det" men att om man är orolig så ska man vara extra vaksam eller t med någon..

Om de ännu inte kan utesluta nått psyko som lustmördar i området, borde de väl uppmana folk till att INTE vara ensama ute i spåret/skogen tills de kommit lite längre i undersökningen? Att säga "det kan vara en galen mördare lös, men vi tycker att ni ska fortsätta som vanligt ensamma i spåret" och endast ha med sig någon OM man är orolig, är lite skumt imo. Kanske har de mer misstankar/bevis åt att det inte är ett slumpmässigt vansinnesdåd än vad de berättar.
Citera
2017-10-26, 11:02
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Kan man inte bara sluta snacka om älgar, det är alltså runt 100talet människor som rör sig i de området, dagtid är de aldrig tomt där, tror inte vilda djuren håller till där för de blir störda för mycket, speciellt just där hon hittades då de är ca 500m till golfbanan genom skogen så tror verkligen inte på djur. Och sen har de ju gått ut med att de har bevis på att det rör sig om person som gjort det.

Varför man har älgjakten i oktober är för att de rör på sig väldigt flitigt i jakt på partners.
Att människor rör sig där har sällan hindrat dem, händer lite då och då att de är inne i städer och springer. Fast det är kanske roligare att hoppas på en gärningsman antar jag din ingång är när du ber folk hålla tyst..
Citera
2017-10-26, 11:04
Bannlyst
Citat:

Det cirkulerar ju olika uppgifter i media om hon på sin motionsrunda lämnade hemmet för rundan eller for tidigt från arbetsplats eventuellt hade varit på något arbetsärende i kommunbilen?

Läste i en tidning att anhöriga mötte upp polis vid motionsspåret och att dessa tillsammans hittat bilen, en "lånebil" relaterat till jobbet som hon brukade använda. Enligt den tidningen alltså inte hennes privata bil.
Citera
2017-10-26, 11:09
Medlem
udons avatar
Citat:

Jag springer oavsett väder.
Citera
2017-10-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag springer oavsett väder.

Ja och polischefen var ute och spelade golf i samma väder.
Citera
2017-10-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Inte om GM visar sig vara en älg eller ett vildsvin. Dessutom tyder bilderna på BO inte på en kvinna som joggade runt i utmanande kortkort och nätstrumpor.
Troligare med vildsvin-det har hänt nyligen

(FB) Vildsvin löpte amok i nordtysk stad - fyra skadade (en bankman) - bank härjad (/MOD)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078751.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in