• 1
  • 2
2018-02-09, 05:24
Medlem
Hwals avatar
Gillade filmen, men inte lika bra som Bone Tomahawk enligt mig.

Någon mer som störde sig redigt på slutet förresten? Hur..
Citera
2018-03-05, 14:44
Bannlyst
Är denna film förra årets värsta b-film eller bara ett försök att nå upp till titeln? Dåliga skådisinsatser, dålig koreografi i slagsmålscenerna och tydliga missar i specialeffekterna med uppenbara plast- och gummiattiraljer. Om den är gjord att likna 80-talets sämsta b-filmer har den verkligen lyckats. Om den är gjord för att vara en bra film så är den ett stort misslyckande.
Citera
2018-03-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Är denna film förra årets värsta b-film eller bara ett försök att nå upp till titeln? Dåliga skådisinsatser, dålig koreografi i slagsmålscenerna och tydliga missar i specialeffekterna med uppenbara plast- och gummiattiraljer. Om den är gjord att likna 80-talets sämsta b-filmer har den verkligen lyckats. Om den är gjord för att vara en bra film så är den ett stort misslyckande.

Vince Vaughn har aldrig varit bättre. Helt fantastisk. Och Don Johnson är återigen helt superb, han passar perfekt i såna här "pulpiga" rullar.

Enligt Zahler så var koreografin inte speciellt repeterad eller genomtänkt, vilket gjorde fajterna jävligt riskabla och farliga. Älskade det. Det såg äkta ut. Klumpigt och nästintill patetiskt, inte alls polerat eller genomarbetat som i hemska Hollywoodfilmer. Att de använde vidvinkelobjektiv och långa tagningar istället för frenetiskt klippande och närbilder är också guld värt. Det är så här våld ska se ut.
Citera
2018-03-05, 19:15
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
De billiga effekterna är gjorde med vilje som en hyllning till 70-talets grindhousefilmer, så den lyckades verkligen.

Riktigt bra film.
Citera
2018-03-05, 22:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke
De billiga effekterna är gjorde med vilje som en hyllning till 70-talets grindhousefilmer, så den lyckades verkligen.

Riktigt bra film.
Tycker att det är felaktigt att kalla "billiga" effekter hyllningar, de bör snarare ses som ett stilistiskt grepp än pastisch.
Citera
2018-03-06, 16:01
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Vince Vaughn har aldrig varit bättre. Helt fantastisk. Och Don Johnson är återigen helt superb, han passar perfekt i såna här "pulpiga" rullar.

Enligt Zahler så var koreografin inte speciellt repeterad eller genomtänkt, vilket gjorde fajterna jävligt riskabla och farliga. Älskade det. Det såg äkta ut. Klumpigt och nästintill patetiskt, inte alls polerat eller genomarbetat som i hemska Hollywoodfilmer. Att de använde vidvinkelobjektiv och långa tagningar istället för frenetiskt klippande och närbilder är också guld värt. Det är så här våld ska se ut.

Instämmer i allt. Det gjorde ont att se filmen och Vaughn är lika bra eller bättre än han var i True Detective 2.
Citera
2018-04-16, 22:35
Medlem
Energiknippes avatar
Fy helvete vilken film

Trodde det skulle vara en ”vanlig” film med snygga 10 minutersslagsmål som man halvsover sig igenom då man sett det 100 gånger förr men detta var ju direkta motsatsen. Slutet sen! Jag älskade detta!
Både DJ och VV är ju som klippt och skurna för rollerna.

Rått, skitigt och elakt. Me like. Visste som sagt inte vad jag skulle få uppleva och set var nog en del av upplevelsen.

Äskande även Bone Tomahawk som jag ser att regissören också gjort.
Citera
2018-04-19, 17:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Stört jävla bra film. Ickeflashiga men råa fightscener ser man inte varje dag, men ack vad glad man bli när man väl gör det.
Citera
2018-04-20, 10:29
Medlem
Tycker det var väldigt medioker. Andra halvan var ibland usel. Mycket besviken då jag älskade Bone Tomahawk. Men ser fram emot hans nästa film med Gibson.
Citera
2018-04-21, 19:30
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Tycker det var väldigt medioker. Andra halvan var ibland usel. Mycket besviken då jag älskade Bone Tomahawk. Men ser fram emot hans nästa film med Gibson.
fan va coolt!!! Visste inte att det var samma snubbe o nu en rulle med polisbrutal Mel Gibson, det är ju fan klockrent, Mel Gibson har en rik historia där han gått över från glättig action till brutalt våld.

Kul att Michael Jai White är med oxå.

Brawl in 99 helt ok, rätt sjuk bild av Amerika alltså
Citera
2018-04-21, 20:28
Medlem
Rakiis avatar
Visste inte att han ska göra en ny film med Mel Gibson, fan, det kan bli hur bra som helst!
Citera
2020-05-03, 07:43
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke

Riktigt bra film.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tycker att det är felaktigt att kalla "billiga" effekter hyllningar, de bör snarare ses som ett stilistiskt grepp än pastisch.

Såg den efter att jag hade sett Dragged Across Concrete och trodde då att S. Craig Zahler var psysjuk (det här med den plötsliga tarm- scenen för att hitta den svalda nyckeln) men nu förstår jag att han helt enkelt har en genre. Räknas till exempel Cannibal holocaust till den genren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in