2017-10-23, 08:33
Medlem
Jag har skaffat en egen dator för några månader sedan. Innan lånade jag datorn ifrån en inneboende.

Nu när jag skall söka ett nytt arbete, så tänkte jag skicka mitt CV förstås.

Men jag kan inte alls hitta ett skrivprogram i min dator. Bör inte alla datorer ha någon typ av skrivprogram gratis i datorn?

Jag har Windows 10.

Tack för svar!
Citera
2017-10-23, 08:40
Medlem
Högerklicka på skrivbordet, sen tryck på "nytt" sen klicka på rich textdokument. Varsågod
Citera
2017-10-23, 09:04
Medlem
Varför öppnar programmet om och om igen på Word-Dokument.

Jag måste hela tiden öppna WordApp, eller vad det heter. Kopiera texten ifrån Word och sedan klistra in den på Word.

Det är lite drygt. Hur kan jag få vald skirvprogram, så den öppnas i den skrivprogrammet som jag vill?
Citera
2017-10-23, 09:09
Medlem
REEEEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggar3b0b
Högerklicka på skrivbordet, sen tryck på "nytt" sen klicka på rich textdokument. Varsågod
Haha, RTF. Är det förtfarande en grej?
Senast redigerad av REEEEE 2017-10-23 kl. 09:13.
Citera
2017-10-23, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför öppnar programmet om och om igen på Word-Dokument.

Jag måste hela tiden öppna WordApp, eller vad det heter. Kopiera texten ifrån Word och sedan klistra in den på Word.

Det är lite drygt. Hur kan jag få vald skirvprogram, så den öppnas i den skrivprogrammet som jag vill?

Är du dum i huvudet? Du framstår som det när du byter premiss, inte lyckas hålla isär begreppen och blandar ihop de olika programmen.

Om du vill ändra vilket program en fil öppnas med: Shift-högerklicka på filen, välj "Öppna med", välj "Välj en annan app", om ditt alternativ inte finns med listan, bläddra ner och tryck "Fler appar", annars "Sök efter en app i den här datorn", klicka slutligen i "Använd alltid denna app för att öppna .bajs-filer"
Citera
2017-10-23, 09:39
Medlem
Hurra för Mac
Och programmen Pages samt Numbers, de är gratis och följer med datorn.
Citera
2017-10-23, 09:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Skulle rekommendera att t.ex. använda google dokument, det är gratis finns på alla datorer och du kan komma åt dina dokument var du än är på dator, mobil m.m. dessutom görs det gratis backup hela tiden...

Vill du ha det på din dator så finns ju wordpad i windows 10 fungerar som ett bantat word och räcker alldeles utmärkt för att skriva cv eller protokoll m.m. Du kan skriva ut till pdf eller spara som .docx ifall du vill skicka iväg ditt cv t.ex. (pdf är att föredra)
Senast redigerad av kimdah2002 2017-10-23 kl. 09:48.
Citera
2017-10-23, 09:50
Medlem
REEEEEs avatar
TS, LibreOffice är gratis och nästan lika bra som Word.
Citat:
Ursprungligen postat av Goodaftersson
Hurra för Mac
Och programmen Pages samt Numbers, de är gratis och följer med datorn.
Du betalade alltså inte för datorn?
Citera
2017-10-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
TS, LibreOffice är gratis och nästan lika bra som Word.

Du betalade alltså inte för datorn?

Betalade ???
Arbetsgivaren!!!
Citera
2017-10-23, 21:52
Medlem
Libre Office. Komplett suite med skriveprogram og regneark. Lar deg både åpne og lagre filer med Windows egne filformater om du ønsker det. God support online, pluss den gode følelsen av å bruke Open Source software, enjoy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in