• 1
  • 2
2017-10-22, 20:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isakk
Åkraområdet där händelsen inträffade är den mest mångkulturella stadsdelen i Sala. På Åkraskolan är väl uppskattningsvis 75-80 procent av eleverna ”ickesvenskar”.

Phuh! Då finns det ju fortfarande 20-25% att skylla på!

Var är #jagärhär, Fi och Vänstern? Jag förväntar mig en demonstration mot rasism utanför den gamla kvinnans bostad.
Citera
2017-10-22, 21:36
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Då jag i en annan tråd fått lära mig modern juridik (hemtjänstanställd stal pengar, men friades eftersom pengarna var ditplacerade).

I det här fallet betyder det att gärningsmännen går fria om damen cyklade där hon gjorde i syfte att bli attakerad.
Citera
2017-10-22, 21:56
Medlem
Zilvios avatar
För jävligt om någon kastat en sten eller annat på henne men det kan ju också vara så att hon bara ramlade (ev som följd av yrsel eller akut huvudvärk). Det skulle inte vara något konstigt om hon i samband med ett fall "uppfattar" det som om hon fått något kastat i huvudet ...
Citera
2017-10-23, 00:59
Medlem
Sibyls avatar
Bor i området och kvinnan är mycket godhjärtad och gillad av alla. Vem som kan ha utfört detta är bortom mig.
Citera
2017-10-23, 09:18
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Oklart om 81-åring fick sten i huvudet – polisen utreder cykelolycka

Citat:
– Varken vi eller kvinnan vet egentligen exakt vad som hänt, säger Magnus Wall, befäl vid Västmanlandspolisens länskommunikationscentral och fortsätter:

– Hon har ett sår i huvudet som kan vara efter en sten, det kan också vara ett sår som uppstått i samband med att hon till följd av olyckshändelse ramlat av cykeln. Vi vill väldigt gärna att den som kan ha sett något hör av sig till oss vid polisen, vare sig vittnet har sett en olycka eller stenkastning, säger Magnus Wall.

http://www.salaallehanda.com/blaljus...er-cykelolycka

Det är meningslöst att diskutera etnicitet på ett barn innan det ens är fastställt att det är ett brott.
Citera
2017-12-24, 22:52
Medlem
David_Ss avatar
Dagens ungdomar har ingen respekt för äldre!
Jag hoppas jag får vara i närheten av någon som behandlar gamla/djur/barn illa, det skulle vara ett sant nöje att få göra några månader på kåken igen efter att ha skipat lite street justice.
Citera
2017-12-24, 23:15
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibyl
Bor i området och kvinnan är mycket godhjärtad och gillad av alla.

Uppenbarligen inte riktigt av alla, såvida inte stenen var tänkt som någon sorts valhänt ömhetsbevis. Sånt har ju iofs hänt.

Edit: om det nu alltså alls var en sten.
Citera
2017-12-25, 06:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Dagens ungdomar har ingen respekt för äldre!
Jag hoppas jag får vara i närheten av någon som behandlar gamla/djur/barn illa, det skulle vara ett sant nöje att få göra några månader på kåken igen efter att ha skipat lite street justice.
Nja, i normaliseringens namn så får vi allt erkänna att en cyklande kvinna kan upplevas som synnerligen kränkande av vissa grupper.
Citera
2017-12-25, 11:39
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nja, i normaliseringens namn så får vi allt erkänna att en cyklande kvinna kan upplevas som synnerligen kränkande av vissa grupper.

Ja, möjligtvis den gruppen som inte har något här att göra!
Citera
2019-02-03, 14:36
Medlem
Sibyls avatar
Mycket tråkigt att dom inte fann gärningsmannen till det här brottet enligt mig. Kvinnan lever nu med hjärnskador och har fortfarande inte fått nån upprättelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in