2017-10-21, 13:35
Medlem
Har lite fläskfilé hemma som jag tänkte steka på. Dessutom har jag lite sweet baby rays BBQ-sås som jag på något sätt hade tänkt marinera fläskfilén med. Nu är det så att jag är helt kass i köket och vet inte vad jag sysslar med, är det bara ta såsen och pensla över köttet eller ska jag blanda såsen med massa andra produkter och sen pensla över? hjälp
Citera
2017-10-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Har lite fläskfilé hemma som jag tänkte steka på. Dessutom har jag lite sweet baby rays BBQ-sås som jag på något sätt hade tänkt marinera fläskfilén med. Nu är det så att jag är helt kass i köket och vet inte vad jag sysslar med, är det bara ta såsen och pensla över köttet eller ska jag blanda såsen med massa andra produkter och sen pensla över? hjälp
Stek upp det fördelade/skivade köttet, pensla bbq och häll på lite grädde mot slutet så det blir mer såsigt.Låt puttra 4 -5 minuter.
Citera
2017-10-21, 14:24
Medlem
Skiva eller gör den hel. Häll över bbq-sås, vill du så kan du krydda extra vitlök, chili, salt, peppar.
Grilla till en kärntemperatur på minst 72grader
Citera
2017-10-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Skiva eller gör den hel. Häll över bbq-sås, vill du så kan du krydda extra vitlök, chili, salt, peppar.
Grilla till en kärntemperatur på minst 72grader

72 grader???
Nu förstår jag ditt nick...
Citera
2017-10-22, 00:30
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22

Skär i cm skivor å lägg det i marinaden, bbq såsen i en plastask med lock eller en påse. Massera in marinaden med rena händer eller plats handskar och låt det stå kallt i kylen i minst 4 timmar. Stek eller grilla sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in