2006-01-14, 12:30
Bannlyst
Varför låser en modd en tråd med anledningen "Fel forum, tråd låst"

Är det så jävla bökigt att flytta den till rätt forum?

Visa trådar kan skickas fram & tillbaka i flera dagar medans visa trådar låses omedelbart..

Om man nu låser en tråd för att någon postat i fel forum, bör man inte påpeka vart man ska posta då?

Eller känns det bra att skriva "Fel forum, tråd låst" & hoppas att ingen gör samma misstag.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=288293

Som denna tråd, vart ska den vara?
I krim?
I sådant fall förstår jag inte varför?
Har sett massa trådar som borde vara i krim men inte är det.
Bara för att tidningen har en notis om det så ska det vara i medier & journalistik eller vadå?

Varför är det inte så i det här fallet då?
Man blir ju bra jävla snurrig när det är såhär...
Vart ska man posta saker igentligen?
Ska man vara tvungen att posta ett Pm till en modd varje gång man ska starta en tråd?
Citera
2006-01-14, 14:14
Moderator
impieteers avatar
M&S är lite extra hårt moddat sen gammalt, de har en sticky om det också.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=133073

Tror det berodde på att alla fick för sig att posta vad som helst där, bara de hade läst det i tidningen. Att fråga efter vad ett bussbolag heter är ju inte Media & Journalistisk heller.
Citera
2006-01-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Varför låser en modd en tråd med anledningen "Fel forum, tråd låst"
Det kallas uppfostran och verkar vara en del av Flashbacks målsättning.
Citera
2006-01-14, 16:07
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Medier & Journalistik är ett forum där användarna postar vad skit som helst. Det är inte tänkt att vara en slasktratt för allt folk läser i tidningarna. Om moderatorerna flyttar samtliga felpostade trådar så ökar felpostningarna, eftersom ingen isåfall längre bryr sig om att kolla ifall tråden är rättplacerad. Det enda som verkar funka är att införa nolltolerans. Är en tråd felplacerad, så låses tråden och användaren hänvisas till att skapa en ny tråd i ett annat forum. Jag skulle önska att man slapp detta, eftersom det faktiskt tar en stor del av tiden att fixa sådana saker. Om folk postade rätt från början så skulle vi slippa denna problematik.
Citera
2006-01-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
M&S är lite extra hårt moddat sen gammalt, de har en sticky om det också.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=133073

Det är tvärtom INTE modererat efter de regler som är uppsatta. Det är ju bara snack i länken ovan. Jag vet inte hur mycket OT jag RP:at därinne, till ingen nytta.
Citera
2006-01-14, 16:19
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är tvärtom INTE modererat efter de regler som är uppsatta. Det är ju bara snack i länken ovan. Jag vet inte hur mycket OT jag RP:at därinne, till ingen nytta.

Ja, jag är ledsen över inkonsekvensen. Vi gör så gott vi kan. M&J är ett extremt svårmodererat forum, och det blir rörigt hur man än gör. Har du nåt förslag på hur det kan göras bättre så tar vi tacksamt emot förslag.
Citera
2006-01-14, 16:41
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ja, jag är ledsen över inkonsekvensen. Vi gör så gott vi kan. M&J är ett extremt svårmodererat forum, och det blir rörigt hur man än gör. Har du nåt förslag på hur det kan göras bättre så tar vi tacksamt emot förslag.
Om du läser member-x första inlägg lite noggrannare så ser du att han tycker att ni borde påpeka var den låsta tråden skulle ha postats istället, så att man lär sig det. Det vore en bit på väg till att göra så gott ni kan.
Citera
2006-01-14, 16:44
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Om du läser member-x första inlägg lite noggrannare så ser du att han tycker att ni borde påpeka var den låsta tråden skulle ha postats istället, så att man lär sig det. Det vore en bit på väg till att göra så gott ni kan.

Jo, det är nog det minsta man kan begära. Det är nog ett förbiseende från min kära kollegas sida.
Citera
2006-01-14, 21:47
Medlem
LadyTieras avatar
trams raderat.
Citera
2006-01-15, 00:04
Moderator
tobess avatar
OT raderat.

Vill du fortfarande ta upp ditt inlägg Pastorn, så PM:a LT eller om det inte fungerar, ta upp det i en separat tråd.

LT:s moderering i denna tråd har inget att göra med topic.

/Moderator

(Denna moderatorsåtgärd ska inte kommenteras i tråden)
Citera
2006-01-15, 13:43
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer

Visst borde jag gjorde. Var lite stessad. Alla kan göra fel. Sorry!

I övrigt instämmer jag i det min kollega Tippi skrivit ovan.

/Eder ödmjuke tjänare
Citera
2006-01-15, 14:33
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Visst borde jag gjorde. Var lite stessad. Alla kan göra fel. Sorry!

I övrigt instämmer jag i det min kollega Tippi skrivit ovan.

/Eder ödmjuke tjänare
Det där sista förstod jag inte.

Du behöver inte be om ursäkt. Det räcker med att du läser igenom och förstår första inlägget i den här tråden istället för att som Tippi prata på om "slasktratt" och "postat skit".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in