Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-27, 15:59
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Även om publiken kommer vara den allra bästa(som vanligt), så tror jag tyvärr inte att 2018 kommer att kunna leva upp till tidigare år på grund av inskränkt frihet på festivalen: friheten som gjort festivalen till den allra bästa.

Som polisen sa i uttalanden efter senaste festivalen så kommer förändringar att behöva ske ifall festivalen ska få fortsätta, och den tydligaste skillnaden vi kommer att få erfara kommer tyvärr vara en uppdelning mellan scenerna och campingen.

Vakter kommer förmodligen stå och lysa folket som ska in på spelningarna i ögonen med tanke på hur det prioriterades att sätta dit droganvändarna förra året.

(Obs. har inte säkert att detta kommer hända, bara vad jag tror)
Citera
2017-11-27, 22:13
Medlem
Någon som har koll på vad priserna tidigare kostat precis vid första släppet?
Citera
2017-11-27, 23:43
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpojke123
Någon som har koll på vad priserna tidigare kostat precis vid första släppet?

I princip samma. Biljetter för 495 kronor är dock mer ett försäljningsknep skulle jag tro, varken jag eller någon av mina kompisar har någonsin lyckats få en enstaka biljett för under 700-800 kronor vid biljettsläppet och jag själv aldrig under 900, vilket är nästintill det dubbla.

Visst är det folk som får tag i de biljetterna, men 495 är verkligen inte ett realistiskt pris, det är mer av ett lotteri.
Citera
2017-11-28, 02:37
Medlem
HappyHours avatar
Nice att det blir av. Men bara tre dagar? WTF!? Alltså det är ju en sjuk skillnad, men de verkar ändå ta samma pris som tidigare med. Får hoppas att de kompromissat med mindre dagar för att inte behöva mer snutar och vakter på plats.. Även om man inte gjort någt så går de runt i folks camps och förstör stämningen att känna sig som brottsling hela tiden som i år. Tidigare år har vart rätt softa.

Som snubben oven skrev har jag heller aldrig fått en biljet under 700, men runt däromkring, typ 795;_ osv.

Är det bara tre dagar kan man ju visserligen gå helt bananas och köra en riktig fear and loathing in emmaboda, tjackrejsa hela veckan och ta massa sjuka psykedelika på det!
Senast redigerad av HappyHour 2017-11-28 kl. 02:40.
Citera
2017-11-30, 16:22
Medlem
Cloudriders avatar
"Nu har vi städat upp appen och gjort plats för alla era camps, snart kommer vi också droppa första artisten på appen. Glöm inte haffa ert bästa köp Torsdagen 7e december kl 18:00"

Vad tror ni det kan bli för artister vi får?
Citera
2017-12-02, 11:27
Medlem
området kommer vara som förut dvs inga uppdelningar, och efter vad jag har hört så är just 18 års gränsen viktig för polisen så att de inte ska behöva ha så mkt folk närvarande.
Citera
2017-12-02, 11:28
Medlem
btw 25-28 är inte tre dagar det är fyra dagar sen får vi hoppas att de lägger ut förfestbiljetterna senare som de alltid brukar göra.
Citera
2017-12-02, 17:47
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hekatomb
18 års gränsen viktig för polisen så att de inte ska behöva ha så mkt folk närvarande.

Äntligen 18-årsgräns, vad jag alltid ansett som rimligt.

Återstår att se vad som blir det rent musikaliska konceptet, om de kommer fortsätta med den musikaliska potpurri de kört i drygt åtta-tio år nu, eller om de lägger ner livemusiken helt och kör på DJ-gig istället. Hoppas verkligen inte på det sistnämnda.
Citera
2017-12-03, 20:55
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
området kommer vara som förut dvs inga uppdelningar, och efter vad jag har hört så är just 18 års gränsen viktig för polisen så att de inte ska behöva ha så mkt folk närvarande.

Citat:
btw 25-28 är inte tre dagar det är fyra dagar sen får vi hoppas att de lägger ut förfestbiljetterna senare som de alltid brukar göra.
Rätt tänkt. Nice. Ne uppdelningen var ju lite av hela konceptet med.
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Äntligen 18-årsgräns, vad jag alltid ansett som rimligt.

Återstår att se vad som blir det rent musikaliska konceptet, om de kommer fortsätta med den musikaliska potpurri de kört i drygt åtta-tio år nu, eller om de lägger ner livemusiken helt och kör på DJ-gig istället. Hoppas verkligen inte på det sistnämnda.
18-års gränsen är konstigt att det inte införts tidigare, kanske rädda för biljetttapp eller nått men det tycker jag absolut är i sinom tid för att emmabodafestivalen ska fortsätta vara den hedonistiska håla av samhällets bästa bottenskrap som en gång om året alla samlas!

Tyckte seriöst det var en moodkiller när det stundvis var mer civvare som stod med öronsnäcker och spanade än dansade i Glowbox/Kojan sena nätter i år, förstörde mycket av stämningen som man t.ec hade funnit sydligare i Europa och som rått tidigare år. Jag klarade mig visserligen klanderfri som vanligt men helt galet mycket insatser jämfört med tidigare år då det typ främst var vakter att ha koll på.

Att helt lägga ner liveakterna vore segt, men riktningen som tagits nu med typ Koola Kids, Dunderpatrullen etc kan jag besparas, ser gärna en återgång till reggaetonerna som hördes för några år sen dagtid. Mainactsen bör endå vara DJ:s i majoritet om kvällar och nätter. Men smaken är som baken.
Citera
2017-12-04, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Instämmer mig för att repressenta vad jag anser vara en fin kultur
Håller utkik på en annan festival i Europa också, med mer psykedeliskt tema
men lär aldrig glömma bort Emmabodas inbjudande och [färg]glada känsla!

Boom(portugal), infinner sig samtidigt som emmab.
Det är fan med en klump att inte boka biljett i år men det är också Emmas orsak att jag redan bokat annat. Så får lite på sen vägen.
Citera
2017-12-07, 08:26
Medlem
von_Tratts avatar
Läste någonstans att de inte tänker köra festivalen i emmaboda i år, alltså att de flyttar till annan kommun. Ingen som har mer info?
Citera
2017-12-07, 18:15
Medlem
EttStortSvins avatar
Jag och kärringen min lyckades knipa billigast möjliga biljetter! Nu blev snåljäveln i mig lycklig. Ska fira med lite fulöl och drömma mig ner till Småland. Skål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in