Citat:
Ursprungligen postat av
hekatomb
området kommer vara som förut dvs inga uppdelningar, och efter vad jag har hört så är just 18 års gränsen viktig för polisen så att de inte ska behöva ha så mkt folk närvarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
hekatomb
btw 25-28 är inte tre dagar det är fyra dagar sen får vi hoppas att de lägger ut förfestbiljetterna senare som de alltid brukar göra.
Rätt tänkt. Nice. Ne uppdelningen var ju lite av hela konceptet med.
Citat:
Ursprungligen postat av
fritjofkonkas
Äntligen 18-årsgräns, vad jag alltid ansett som rimligt.
Återstår att se vad som blir det rent musikaliska konceptet, om de kommer fortsätta med den musikaliska potpurri de kört i drygt åtta-tio år nu, eller om de lägger ner livemusiken helt och kör på DJ-gig istället. Hoppas verkligen inte på det sistnämnda.
18-års gränsen är konstigt att det inte införts tidigare, kanske rädda för biljetttapp eller nått men det tycker jag absolut är i sinom tid för att emmabodafestivalen ska fortsätta vara den hedonistiska håla av samhällets bästa bottenskrap som en gång om året alla samlas!
Tyckte seriöst det var en moodkiller när det stundvis var mer civvare som stod med öronsnäcker och spanade än dansade i Glowbox/Kojan sena nätter i år, förstörde mycket av stämningen som man t.ec hade funnit sydligare i Europa och som rått tidigare år. Jag klarade mig visserligen klanderfri som vanligt men helt galet mycket insatser jämfört med tidigare år då det typ främst var vakter att ha koll på.
Att helt lägga ner liveakterna vore segt, men riktningen som tagits nu med typ Koola Kids, Dunderpatrullen etc kan jag besparas, ser gärna en återgång till reggaetonerna som hördes för några år sen dagtid. Mainactsen bör endå vara DJ:s i majoritet om kvällar och nätter. Men smaken är som baken.