2017-10-18, 13:56
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Är metamina bättre mot ADHD än concerta?
Jag har dessutom hört att man blir hög av den.
Är det någon som tar metamina eller har tagit den? ☺
Citera
2017-10-18, 14:07
Medlem
dreggells avatar
Metamina är en härlig men ack svår o fåtag på.

här snackar vi RENT rus
Citera
2017-10-18, 14:17
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Metamina är en härlig men ack svår o fåtag på.

här snackar vi RENT rus
Okej. Det låter bra det. Jag ska fråga min läkare om jag kan få den ☺
Citera
2017-10-18, 16:19
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98

Jag tycker Metamina fungerar bättre för det är inte så mycket ångest som concera/metylfenidat ger.

Håller på och provar Elvanse nu och upplever att den är mycket bra också.
Citera
2017-10-18, 16:30
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Jag tycker Metamina fungerar bättre för det är inte så mycket ångest som concera/metylfenidat ger.

Okej. Fan vad bra. Då ska jag säga till läkaren att jag vill ha metamina. Jag har hört att den är väldigt bra mot ADHD ☺
Citera
2017-10-18, 18:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98

Jag tycker inte om metamina, men jag har den på recept. Tar den ändå.
Ja, den är ändå bättre än concerta, som var hemskt.

(Elvanse har fungerat bäst för mig)
Citera
2017-10-18, 23:17
Medlem
WizzardofOzzs avatar
Sök hjälp från Ola Lundin. Han skriver ut Metamina (Dexamfetamin) för de behövande. Mycket bra läkare, han förstår våra behov och lyssnar på oss. Den här läkaren är faktiskt en av de bästa jag träffat. Tro mig, han är en riktigt krigare. Som oss.

Concerta suger. Ta inte Concerta, det är en drog... farliga grejer. Droger ska man hålla sig borta från.
Citera
2017-10-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizzardofOzz
Sök hjälp från Ola Lundin. Han skriver ut Metamina (Dexamfetamin) för de behövande. Mycket bra läkare, han förstår våra behov och lyssnar på oss. Den här läkaren är faktiskt en av de bästa jag träffat. Tro mig, han är en riktigt krigare. Som oss.

Concerta suger. Ta inte Concerta, det är en drog... farliga grejer. Droger ska man hålla sig borta från.

Och dextroisomern utav amfetamin är ingen drog?

Håller med flera att metamina är bättre dock, mindre biverkningar och sliter inte lika mycket. Elvanse vad jag vet ska också vara rätt bra mot adhd och ha få biverkningar. Däremot så är mediciner mycket inidivudellt, så mina iakttagelser kanske inte alls stämmer, speciellt då det är bekanta som sagt detta om medicinerna(ej gått på dem själv, prövat metylfenidat några få gånger och en gång lisdex) och denna hade väldigt lite biverkningar för att vara en amfetaminmedicin.
Senast redigerad av heyhey1 2017-10-19 kl. 09:22.
Citera
2017-10-19, 09:47
Medlem
WizzardofOzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Och dextroisomern utav amfetamin är ingen drog?

Håller med flera att metamina är bättre dock, mindre biverkningar och sliter inte lika mycket. Elvanse vad jag vet ska också vara rätt bra mot adhd och ha få biverkningar. Däremot så är mediciner mycket inidivudellt, så mina iakttagelser kanske inte alls stämmer, speciellt då det är bekanta som sagt detta om medicinerna(ej gått på dem själv, prövat metylfenidat några få gånger och en gång lisdex) och denna hade väldigt lite biverkningar för att vara en amfetaminmedicin.

Amfetamin är inte en drog ju.
Citera
2017-10-19, 18:56
Medlem
Citat:
Amfetamin är inte en drog ju.

En substans som intas för att få ett rus samt används som en medicin i vissa fall är precis vad en drog är.
Eller har jag missat något? börjar tro att jag blir trollad.
Citera
2017-11-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar

Jag trodde elvanse o metamina var samma skit...? De amfetamin. Om inte. Vad är metamina?
Citera
2017-11-20, 13:39
Medlem
Citat:

Det är ju olika från individ till individ. Jag väljer metylfenidat framför amfetamin alla gånger. Får ingen ångest o AT alls. Vilket jag får på amfetamin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in