2017-10-17, 14:54
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Nu svämmar även svenska sociala medier över av berättelser om sexuella trakasserier. I nätkampanjen #metoo vittnar främst kvinnor, kända och okända, vad de varit med om.
– Det här visar på att det här inte är privata frågor för enskilda kvinnor, utan det här är ett samhällsproblem, säger jämställdhetsminister Åsa Regnér till SVT.

Era tankar kring den nya kampanjen? Är detta överdrivet? Om inte, vad tror ni är de bakomliggande orsakerna till dessa sexuella trakaserrier och varför det inte anmäls när det sker, utan kommer fram flera år efter?

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-17/svenska-kvinnor-hakar-pa-me-too-kampanj
Senast redigerad av oldtimedrunk 2017-10-17 kl. 15:02.
Citera
2017-10-17, 15:04
Medlem
Kan bero på ökad anmälningsbenägenhet och att debatten inte längre sker i det tysta utan fler vågar komma ut och berätta och fler som låter sig inspireras?
Citera
2017-10-17, 15:08
Medlem
franges avatar
Det är också samma djävla likesfiskande-tramsande för de som inte orkar göra någon faktisk skillnad utan för att man skall känna sig så god och duktig. Samma sak som att ändra facebookbilden med en flagga efter varje terrordåd - "Jaaaa - nu slutade visst IS att utförda självmordsdåd enbart för att jag bytte profilbild! Wieeee!!!111"
Citera
2017-10-17, 15:09
Medlem
Gäller det kvinnor som blir våldtagna av flyktingar också?
Citera
2017-10-17, 15:18
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Kan bero på ökad anmälningsbenägenhet och att debatten inte längre sker i det tysta utan fler vågar komma ut och berätta och fler som låter sig inspireras?

Kan mkt väl vara så. Tycker dock såna här anekdotiska kampanjer är vanskliga och skulle vara omöjliga i andra brottskategorier.

Ska jag vara ärlig så har jag blivit utsatt för sexuella trakaserrier av kvinnor många gånger i mitt liv. Äldre kvinnor i skolvärlden som dragit sexuella skämt för mig för att genera, blivit tagen mellan benen, klappad på rumpan, tjejer som satt sig i mitt knä och gnidit röven mot kuken osv
Citera
2017-10-17, 15:27
Medlem
Ducadreams avatar
Det är en bra kampanj. Weinstein skandalen har gjort något gott för Sverige.
Citera
2017-10-17, 16:24
Medlem
jack.danielss avatar
Självklart skall inte kvinnor bli sextrakasserade och kampanjen kan lyfta frågan. Vad som gör mig lite förbryllad är massinvandringen av män från kulturer som ser en lättklädd kvinna som hora......på riktigt! Varför är det ingen feministorganisation som lyfter den frågan? Blir lite som att skjuta mygg och svälja elefanter....
Citera
2017-10-17, 16:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag säger så här; sätt inte er fot i kvinnodominerande yrken. Då jävlar i det börjar de taffsa på en, smeka en och blotta sig för en.
De borde se sig själv i spegeln, de självgoda kvinnorna.
Citera
2017-10-17, 16:30
Medlem
C.B.G.s avatar
Jag gissar att den stora merparten av de kvinnor som postar detta i själva verket råkat ut för närmanden från personer de inte känt sig attraherade av. Under rådande samhällsklimat blir det dock lätt för lättstyrda människor att suggerera fram att det handlar om trakasserier.
Citera
2017-10-17, 16:35
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag säger så här; sätt inte er fot i kvinnodominerande yrken. Då jävlar i det börjar de taffsa på en, smeka en och blotta sig för en.

True story. Ju mer jag tänker efter ju mer incidenter kommer fram ur mitt minne..
Men det är ju mina egna anekdoter, vem förutom jag och de kvinnor som utförde trakaserrierna kan verifiera min story, ingen. Jag skulle lika gärna kunna sitta och ljuga för att det ska passa min världsbild och politiska läggning. I mitt fall kan jag svära på att allt jag säger är sant, men ändå...
Citera
2017-10-17, 16:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
True story. Ju mer jag tänker efter ju mer incidenter kommer fram ur mitt minne..
Men det är ju mina egna anekdoter, vem förutom jag och de kvinnor som utförde trakaserrierna kan verifiera min story, ingen. Jag skulle lika gärna kunna sitta och ljuga för att det ska passa min världsbild och politiska läggning. I mitt fall kan jag svära på att allt jag säger är sant, men ändå...

Precis! Vem kommer att tro på mig som man ang. sådant här..?
Citera
2017-10-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Instämmer! Har killkompisar som jobbar i sjukvården bl.a. Unga, trevliga och ser bra ut - de får freda sig mot otaliga attacker från kåta medelålders kvinnor.

När kvinnor är förövare så är det märkligt hur tyst det är.

Därmed inte sagt att karlars tafsande är ok!

Mina killkompisar riskerar i alla fall inte att bli våldtagna av kåta Gun..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in