2017-10-16, 12:20
Medlem
Silltunnas avatar
Hej, jag har tandläkartid idag om ett par timmar. Vanlig rutinundersökning. Har dock alltid hatat att gå till tandläkaren, blir nervös och känner stort obehag inför det. Började därför dagen med några öl för att känna mig mer avslappnad, och därefter har det blivit några till. Inser nu att jag är rätt packad. Är det möjligen så att det medför någon risk för mig att gå till tandläkaren packad? Blir jag anmäld till soc som misstänkt fyllerist etcetera?
Citera
2017-10-16, 12:22
Medlem
Det ger nog ett rätt dåligt intryck ja. Vet inte om det innebär några praktiska problem dock.

I framtiden kan du prata med tandläkaren om detta, så borde det gå att lösa genom att du får komma dit en stund innan och ta en lugnande tablett.
Citera
2017-10-16, 12:27
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det ger nog ett rätt dåligt intryck ja. Vet inte om det innebär några praktiska problem dock.

I framtiden kan du prata med tandläkaren om detta, så borde det gå att lösa genom att du får komma dit en stund innan och ta en lugnande tablett.

Kan ju tillägga att jag inte kommer att vara svinfull och ragla omkring där inne på avdelningen. Men säkerligen lite märkbart berusad, och därmed kanske lite märklig i andras ögon.
Citera
2017-10-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Kan ju tillägga att jag inte kommer att vara svinfull och ragla omkring där inne på avdelningen. Men säkerligen lite märkbart berusad, och därmed kanske lite märklig i andras ögon.
Ja, du kommer garanterat göra ett väldigt dåligt intryck på den tandläkare som ska undersöka dig.
Citera
2017-10-16, 12:38
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Ja, du kommer garanterat göra ett väldigt dåligt intryck på den tandläkare som ska undersöka dig.

Jo jo...men det är ju inte direkt att jag skall söka jobb där. Är egentligen mer nyfiken på om det kommer att synas i journaler eller vidarebefordras till Sedlighetsroteln eller Sociala myndigheter.
Citera
2017-10-16, 12:39
Medlem
AX64s avatar
Har man tandläkarskräck så kan de bjuda på lite lustgas vilket är bra mycket roligare än alkohol. Se till att snacka med dem.
Citera
2017-10-16, 16:50
Medlem
Strangeflowers avatar
Kan ju säga att jag varit hysteriskt rädd för tandläkaren och med gråt i rösten frågat efter att få något lugnande, på telefonen innan och även på kliniken. De har alla gånger låtit helt oförstående, och man har känt sig dumförklarad. Så fattar inte vart ni vänder er för att få lugnande? :S Jag har fått konfrontera rädslan och det har blivit något bättre med tiden.

Det är obehagligt ja, men det dödar dig inte. Sen gör väl alkohol att man kan blöda lite lättare/mer? kan ju bli ett problem, hur stort vet jag inte.
Men i övrigt ska det väl inte ställa till problem, förut att du nog gör ett lite sämre intryck.
Citera
2017-10-16, 17:03
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Kan ju säga att jag varit hysteriskt rädd för tandläkaren och med gråt i rösten frågat efter att få något lugnande, på telefonen innan och även på kliniken. De har alla gånger låtit helt oförstående, och man har känt sig dumförklarad. Så fattar inte vart ni vänder er för att få lugnande? :S

Du säger till tandis att du vet att du måste fixa tänderna, men att du är förjävla skraj och tänker krama om dennes pungkulor under behandlingen för att säkerställa att tandis inte gör illa dig. Då får du lustgas istället.
Citera
2017-10-16, 17:08
Medlem
rostigamazons avatar
Där jag går till tandläkaren har det kommit nya tandläkare som nästan alla är utländska, tidigare hade jag en trevlig svensk kvinnlig tandläkare, vi pratade en massa när hon höll på och undersökte och lagade, men hon flyttade tillbaka till Norrland. Om du är lite full ska väl gå. När vi gick i plugget, då var det en kille som glömde att spotta ut snuset innan han gick till tandläkaren.
Citera
2017-10-16, 19:05
Medlem
Är det bara undersökning så kommer dem bara ta röntgenbilder. Är det något fel på bilderna så rekommenderar de att komma tillbaks.
Senast redigerad av vinc 2017-10-16 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in