Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackdasen
Är väldigt upprörd, konfunderad och nyfiken på fenomenet att hyreslägenheter måste snåla så in i helvete med värmen.
Finns hur många trådar som helst där folk klagar på att det är för kallt inomhus och att det bästa man kan kräva är ca 20 grader. Vad fan, lever vi på 70-talet eller vad är detta för fenomen?
Ska man inte år 2017 kunna ha vilken temperatur man själv vill ha och sedan betala för detta? Ska man behöva frysa så pass att man ökar sannolikheten att bli sjuk?
I någon tråd läste jag att om en hyresgäst skruvar på termostaten så att det blir betydligt varmare så får typ grannarna kallare. Varför finns det en sådan begränsad mängd värme?
Borde man inte kunna införa ett system där varje hushåll själv får reglera sin värme och sedan få en ökad kostnad på räkningen. Ska det vara så oerhört svårt att ordna år 2017?
Vad är egentligen orsaken till att det ser ut som det gör?
Har själv trotsat kylan och köpt ett extra 2000 watt element på egen hand där jag kan styra själv. Men är som sagt upprörd, konfunderad och nyfiken på varför vi har det som vi har det.
Vad har ni för teorier?
Ja, det här gör mig så förbannad

Det ska snålas, det är orsaken. Vi hyresgäster riskerar att drabbas av depressioner pga att vi fryser. All energi går åt till att försöka hålla värmen. Det har inte alltid varit så här kyliga lägenheter. Vissa äldre som är dragiga förstås men inte miljonprogrammets läggor eller nyare dito. Jag minns inte riktigt när fenomenet började, kanske för 15 - 20 år sen

Nån borde absolut skriva om detta / göra ett inslag på nyheterna, och ta upp riskerna. P.s. Jag har TVÅ element.