Citat:
Ursprungligen postat av pinnen303
Jodå det gick väl "bra". Läkaren var en ung tjej ganska oerfaren och jag fick ge henne lite hjälp på traven. CT skalle ska göras men hon var ganska säker på att det är Hortons. Jag fick imigraninjektioner utskrivet men jag måste säga att man blir lite nervig när man läser bipacksedeln om bieffekter och annat. Står ju bland annat att man inte ska använda för att förebygga attacker. Vad händer om man tar en spruta utan att ha attack? Någon som blivit riktigt akut dålig av injektionerna? om man som jag har attacker 3-6 gånger om dagen i dagsläget, hur kommer dessa påverkas av injektionerna? Kan de bli färre eller är det bara pågående attack som mildras?
Själv så har jag haft Hortons i 12 år nu och jag brukar oftast få det på våren i runt
4-8 veckor med 1-3 attacker per dag. Den bästa medicinen för mig och många är syrgas
på tub som jag brukar ha hemma standby under min period. Direkt när jag känner att en
attack nalkas så tar jag syrgas i 15 minuter så försvinner attacken utan att den hinner
bryta ut totalt.
Säg till din läkare att fixa syrgas alternativt få en remiss till en neurolog. Kan starkt
rekommendera neurologerna på Danderyds sjukhus som är enormt lyhörda