2017-10-14, 20:56
Bannlyst
Försöker komma på vad man ska ha på sig till en julfest som börjar närma sig.
Vill ha något som sticker ut denna gången något som är ovanligt för mig. Alltid kört klassisk stil för att smälta in, men den här gången vill jag sticka ut!
Jag har 2 väldigt fina kavajer, en kålsvart samt en "mörkblå". Tips på skjorta, skor, slips, näsduk? med mera uppskattas!
(Ungdomlig look, är i 20 års åldern)

Då mode/fashion verkligen inte är min grej så hoppas jag att FB kan hjälpa mig, eller åtminstone ge mig en push åt rätt riktning!
Citera
2017-10-14, 21:02
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzzifer
Vill ha något som sticker ut denna gången något som är ovanligt för mig. Alltid kört klassisk stil för att smälta in, men den här gången vill jag sticka ut!
Jag har 2 väldigt fina kavajer, en kålsvart samt en "mörkblå". Tips på skjorta, skor, slips, näsduk? med mera uppskattas!
(Ungdomlig look, är i 20 års åldern)

Då mode/fashion verkligen inte är min grej så hoppas jag att FB kan hjälpa mig, eller åtminstone ge mig en push åt rätt riktning!

Om du vill sticka ut ”lagom” mycket så kan du sporta jeans (mörkblå o hela), blå kavaj och en fräsch vit t-shirt.
Citera
2017-10-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzzifer
När firar du jul?
Citera
2017-10-14, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
När firar du jul?

av nån jävla anledning så har de julfesten i slutet av november, bara tacka och ta emot. Anledningen till att jag börjar skriva nu är att jag ska skräddarsy en av mina kostymer, något ja borde gjort för länge sen men aldrig haft tid/ork till.
Citera
2017-10-14, 23:29
Medlem
S.O.Stolps avatar
Om du nu verkligen vill sticka ut så ska du nog skippa svart eller mörkblå kavaj. Visst du kan ha en röd skjorta och en snygg slips med det räcker inte ända fram.

Men jag skulle satsa på en ny kavaj, typ den här mönsterstickade jacquardkavajen. Och ja, jag är seriös.
Citera
2017-10-14, 23:37
Medlem
Vit slimmad skjorta.
Mörkbruna skor typ double mink strap eller brouges.
Mörkblå kostym.
Röd slips.
Näsduk antingen vit, eller en mönstrad som har någon liten röd detalj men gärna många andra färger som bryter av.
Mörkbrunt bälte i samma nyans som skorna.
En schysst klocka, gärna med mörkbrunt läderarmband om du har.

Och du kommer vara snyggast på stället.

Edit: såg nu att det skulle vara ungdomlig look.
Då tycker jag att inte att du ska köra kostym.
Kör udda byxa, gärna en grå slimmad Flanellbyxa.
Samma dojor som ovan, samma bälte etc.
Vit slimmad skjorta, 2 knappar uppknäppta.
Röd bröstnäsduk.
Klart!
Citera
2017-10-15, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Om du nu verkligen vill sticka ut så ska du nog skippa svart eller mörkblå kavaj. Visst du kan ha en röd skjorta och en snygg slips med det räcker inte ända fram.

Men jag skulle satsa på en ny kavaj, typ den här mönsterstickade jacquardkavajen. Och ja, jag är seriös.

hur mycket jag än vill sticka ut, så tror jag aldrig någonsin i mitt liv att jag kan bära en sån kavaj med någon form av självförtroende haha! Uppskattar dock ditt tips och ja, den sticker verkligen ut!

Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
Vit slimmad skjorta.
Mörkbruna skor typ double mink strap eller brouges.
Mörkblå kostym.
Röd slips.
Näsduk antingen vit, eller en mönstrad som har någon liten röd detalj men gärna många andra färger som bryter av.
Mörkbrunt bälte i samma nyans som skorna.
En schysst klocka, gärna med mörkbrunt läderarmband om du har.

Och du kommer vara snyggast på stället.

Edit: såg nu att det skulle vara ungdomlig look.
Då tycker jag att inte att du ska köra kostym.
Kör udda byxa, gärna en grå slimmad Flanellbyxa.
Samma dojor som ovan, samma bälte etc.
Vit slimmad skjorta, 2 knappar uppknäppta.
Röd bröstnäsduk.
Klart!

Tack för tipset, känner att det du tipsade om i editen är något som kan passa för mig och som jag kan bära utan att det blir för "classy". Är som sagt fortfarande i ungdomen och känner att jag kan inte bära den klassiska classy looken med självförtroende. Behöver lite avslappnat men ändå fint/snyggt.
Citera
2017-10-15, 17:07
Medlem
sneakers.
Citera
2017-11-04, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Jag är allt för blommor men det där är något jag kan tänka mig till "best boner award" i en alternativ värld där bögporr var mitt kall.

Urgh, gillar verkligen trycket men formaliteten är förödande. Ts kanske ska satsa på någon löjlig slips med erotiska pinuppor, det brukar gå hem i arbetarklassen samtidigt som det är tillräckligt lite att väcka någon uppståndelse eller ont blod.
Citera
2017-11-06, 17:55
Medlem
Timedealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Om du vill sticka ut ”lagom” mycket så kan du sporta jeans (mörkblå o hela), blå kavaj och en fräsch vit t-shirt.

Alla som rekommenderar t-shirt diskvalificerar sig automatiskt från att ge något smakråd.

Vit skjorta och en paisley-näsduk i grönt. Skippa slipsen. Hade jag varit du hade jag valt en grå kostym. Ett par bruna munkar är ungdomligare än brogues.
Citera
2017-11-06, 18:21
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timedealer
Alla som rekommenderar t-shirt diskvalificerar sig automatiskt från att ge något smakråd.

Vit skjorta och en paisley-näsduk i grönt. Skippa slipsen. Hade jag varit du hade jag valt en grå kostym. Ett par bruna munkkar är ungdomligare än brogues.

Vit skjorta, grå kostym och bruna munkar? Inget fel på det, men det sticker inte ut nånstans som TS efterfrågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in