Citat:
Ursprungligen postat av
starke_adolf
Nej, men i förebyggande syfte. Exempelvis i stil med "tänk på regel 0.06", utan att rapportera och personen faktiskt får en varning. Det behöver inte störa tråden, utan kan istället spara moderatorsarbete för att mods slipper gå genom onödiga rapporter om diskussioner som höll på att börja bryta mot 0.06 (eller vilken annan regel som helst) men som aldrig hann bli något problem.
Det sparar inte moderatorsarbete eftersom de då måste ta bort både ditt och den du citerades inlägg, och dessutom utan den hjälp som din rapportering hade inneburit. Du har alltså skapat mer moderatorsarbete. Du gör också tråden längre i onödan för oss andra.
Jag gör liknande saker själv ibland, men tydligen är jag bättre på att hitta balansen eller också har jag bara en jävla tur, för jag brukar inte få varningar för det. Men jag vet ju om att risken finns varje gång.
Ett exempel där jag tangerar det du pratar om är när någon exempelvis postar en fråga i juridik, men frågeställningen är klart politisk och inte juridisk. Då kan jag fråga bara för att veta hur jag ska svara. Ibland har TS postat på fel ställe, men ibland handlar det om att TS bara formulerat sin fråga lite dumt.
Men generellt sett gäller att du ska ge fan. Vill du verkligen tala om för någon att de bryter mot reglerna så finns PM. Skita inte ner trådarna.