2018-07-20, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hur många Big Macs blir det egentligen jämfört med om det t ex hade varit någon i Ukraina som vunnit? Jo ca 4,7 miljoner Big Macs VS 18,2 miljoner ukrainska Big Macs.

Ukraina har riktigt billiga Big macs. Var där nyligen. Tror en Big Mac kostade runt 16-17 kr ungefär.
Citera
2018-07-20, 22:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Ukraina har riktigt billiga Big macs. Var där nyligen. Tror en Big Mac kostade runt 16-17 kr ungefär.

Big Mac Index
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_Index

Sverige på tredje dyraste plats $6.12
Ukraina billigast i hela världen $1.64
Citera
2018-07-20, 22:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shigras
Hälften försvinner i skatt.

Nej, det gör det inte. Spelvinster inom EES är skattefria och eftersom Eurojackot anordnas inom området så är det 0% skatt på vinsten.
Citera
2018-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
varför skulle han vilja gifta sig med en somalie?

Av samma grund som gifta sig med en svensk?

Det är väl redan skattade pengar för övrigt?
Citera
2018-07-20, 22:47
Medlem
sneervs avatar
Happ så Sverige fick äntligen en liten bit av kakan, detta riggade spel ville ge oss nått så vi slutar klaga :P Om några veckor 800 mille till nån pajas i Finland igen haha.
Citera
2018-07-20, 23:20
Medlem
Citat:
Hälften försvinner i skatt. Resterande går iväg på gåvor, vänner börjar bråka om vem som fick mer än någon annan, mer i gåvor, de tar pengarna och sticker. Vinnaren sitter ensam i sitt nyköpta hus, börjar knarka, gamblar bort resten. Efter 5år är han pank igen men denna gång har drogproblem.

Personer som inte har stora summor blir nästan alltid panka ganska snabbt igen när lyckan väl kommer. "More money, more problems".

Family Guy - Lottery Fever (S10 E1)
Citera
2018-07-20, 23:30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
det var jag

Verkar vara många här på FB som tagit hem just den vinsten...
(FB) JaaaaJag tror jag dör !!, Vunnit 257,985,846sek
(FB) Jaaaa! Jag har precis vunnit 257,985,846 kr!!!
Citera
2018-07-23, 13:49
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
får hoppas att det inte är grannen bara
Ja inte länge till då i så fall.
Citera
2018-07-24, 19:21
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Hälften försvinner i skatt. Resterande går iväg på gåvor, vänner börjar bråka om vem som fick mer än någon annan, mer i gåvor, de tar pengarna och sticker. Vinnaren sitter ensam i sitt nyköpta hus, börjar knarka, gamblar bort resten. Efter 5år är han pank igen men denna gång har drogproblem.

Personer som inte har stora summor blir nästan alltid panka ganska snabbt igen när lyckan väl kommer. "More money, more problems".

Därför människor som inte kan hantera pengar ska ta kontakt med en bankman som kan ordna allt. Ingen skatt på vinster från Svenska spel förövrigt. 57,98 miljoner som pengar att bränna på saker, hus till föräldrar, till en själv, syskon och så vidare. Sen är det bara in med 200 miljoner kronor i fonder, valutor, obligationer och guld. Avkastning på 4% så tacklar man inflationen som är kring 2%, kvar får man per år 4 miljoner kronor som nettoavkastning, skatt och skit på det säkert och kvar har man en årlig inkomst på 2 miljoner, det vill säga runda slängar 166 000 kr per månad. Bullet proof och du kommer ha ett gott liv. Givetvis så ska pengarna låsas på flera år och man kan lugnt och sansat förklarat för släktingar och annat vidrigt pack att "jag har ingen tillgång till större summor och dra åt helvete med dig"
Citera
2018-07-24, 19:27
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Därför människor som inte kan hantera pengar ska ta kontakt med en bankman som kan ordna allt. Ingen skatt på vinster från Svenska spel förövrigt. 57,98 miljoner som pengar att bränna på saker, hus till föräldrar, till en själv, syskon och så vidare. Sen är det bara in med 200 miljoner kronor i fonder, valutor, obligationer och guld. Avkastning på 4% så tacklar man inflationen som är kring 2%, kvar får man per år 4 miljoner kronor som nettoavkastning, skatt och skit på det säkert och kvar har man en årlig inkomst på 2 miljoner, det vill säga runda slängar 166 000 kr per månad. Bullet proof och du kommer ha ett gott liv. Givetvis så ska pengarna låsas på flera år och man kan lugnt och sansat förklarat för släktingar och annat vidrigt pack att "jag har ingen tillgång till större summor och dra åt helvete med dig"

du kommer att ha lika gott liv utan att investera om du inte tänker lämna något efter dig

inget nytt om vinnare?
Citera
2018-07-25, 08:57
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
du kommer att ha lika gott liv utan att investera om du inte tänker lämna något efter dig

inget nytt om vinnare?

Ja så klart, men om du läser personen som jag citerade så var dennes andemening att en sådan stor vinst kommer spenderas eftersom lottovinnare tenderar att bli väldigt slösaktiga.
Citat:
Efter 5år är han pank igen men denna gång har drogproblem.
Med mitt upplägg så kommer personen trygga sin förmögenhet från sig själv och således garantera ett liv med fortsatt ekonomiskt välstånd. "Mitt upplägg" är ganska vanligt för rika familjer för att på så vis slippa ha barn eller barnbarn som bränner förmögenheten på skit.

Vilka rättigheter har man som vinnare att vara anonym? Intresset från media, giriga släktingar och kriminella är väldigt stort. Jag hoppas att vinnaren kan få bli anonym, det kommer ändå märkas i dennes direkta närhet att personen vunnit en stor förmögenhet.
Senast redigerad av Sellingyourself 2018-07-25 kl. 08:59.
Citera
2018-07-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Förvaltaren för Bill Gates förmögenhet(1990-talet) siktade kring 9% avkastning per år. Då hade han betydligt mer pengar att investera än 200 miljoner kronor. Med 200 miljoner kronor kan du lägga några miljoner per år på vettiga förvaltare, så du åtminstone avkastar kring 4-5% efter skatt, avgifter och inflation.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2018-07-27 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in