2017-11-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men du ser inte vad system då kommer kosta. Ett system i Finland kommer kosta 7-8 spänn mindre per rad än det gör i Sverige. Det kommer såklart bli att finnarna spelar fler rader. De får fler rader för samma pengar som vi spelar för i Sverige. Det ger dom större chans orättvist att vinna och att vinna tror liksom ingen bryr sig direkt om det är 121 miljoner de vinner eller "bara" 98 miljoner...

Jo men de spelar ju 5 ggr mer än oss inte 25% mer om man bara skulle utgå från variabeln att priset på 1 rad avgör. Jag tror på andra faktorer. Jag tror tex att vanliga lotto drar spelare från Eurojackpott i Sverige. Men nu ska jag sova. Godnatt
Citera
2017-11-24, 00:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Jo men de spelar ju 5 ggr mer än oss inte 25% mer om man bara skulle utgå från variabeln att priset på 1 rad avgör. Jag tror på andra faktorer. Jag tror tex att vanliga lotto drar spelare från Eurojackpott i Sverige. Men nu ska jag sova. Godnatt

Du tror på något, jag tror annat. Risk att detta blir en evighetsdiskussion då ingen stat från SS finns så kommer inte bråka mera. Kommer dock lira mina två sedvanliga rader imorgon i hopp om himmeln. Godnatt.
Citera
2017-11-24, 12:03
Medlem
Citat:
Du tror på något, jag tror annat. Risk att detta blir en evighetsdiskussion då ingen stat från SS finns så kommer inte bråka mera. Kommer dock lira mina två sedvanliga rader imorgon i hopp om himmeln. Godnatt.

Det låter bra, skönt att vara ense om att vara oense ibland. Själv kör jag bolagsspel numera på svs så jag är med på 72 rader.
Citera
2017-12-27, 15:14
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Det låter bra, skönt att vara ense om att vara oense ibland. Själv kör jag bolagsspel numera på svs så jag är med på 72 rader.

Det vore intressant att se statistik på hur många rader som satsats för respektive Jackpot-vinnare.

Tittar man på Powerball och deras "winner stories" har typ varenda en som vunnit Jackpot endast satsat 1-5 rader. Nästan alla Quick Pick, d v s att datorn slumpar åt dem.

I det stora hela verkar det inte spela någon roll om man satsar 1 eller 50 eller 100 rader när oddsen ändå är typ 1:100 000 000
Senast redigerad av esprit21 2017-12-27 kl. 15:18.
Citera
2018-03-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Det vore intressant att se statistik på hur många rader som satsats för respektive Jackpot-vinnare.

Tittar man på Powerball och deras "winner stories" har typ varenda en som vunnit Jackpot endast satsat 1-5 rader. Nästan alla Quick Pick, d v s att datorn slumpar åt dem.

I det stora hela verkar det inte spela någon roll om man satsar 1 eller 50 eller 100 rader när oddsen ändå är typ 1:100 000 000

Du har helt korrekt. Tror det beror på att den stora massan spelare i USA är såna som köper 1 rad. Men om de tillsammans köper mer än hälften av alla lotter så kommer de vinna oftare än de som köper fler lotter. Men spelbolag handlar också om att öka sannolikheten för lägre vinstgrupper. Man vinner oftare och får mer pengar tillbaks.
Citera
2018-07-20, 21:51
Medlem
Harry_s avatar
Eurojackpott vinst till Sverige 257 985 846:-

257 985 846:-
man får en hel del hamburgare

https://www.svenskaspel.se/resultat/eurojackpot
Citera
2018-07-20, 21:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Va fan! Jävla skit. Nu kan man drömma ett tag innan man loggar in och det står 0 i vinst om vanligt.

Tänk vad man skulle göra om man vann en kvarts miljard. Jag skulle åka till närmaste bilfirma direkt och sedan plundra närmaste Elgiganten.

På tiden förövrigt att Sverige vann en storvinst i detta spelet.
Citera
2018-07-20, 21:58
Medlem
Ducadreams avatar
Vem är denna människa så att jag kan gifta mig med hen?
Citera
2018-07-20, 22:00
Medlem
Harry_s avatar
får hoppas att det inte är grannen bara
Citera
2018-07-20, 22:02
Medlem
Shigrass avatar
Citat:
Va fan! Jävla skit. Nu kan man drömma ett tag innan man loggar in och det står 0 i vinst om vanligt.

Tänk vad man skulle göra om man vann en kvarts miljard. Jag skulle åka till närmaste bilfirma direkt och sedan plundra närmaste Elgiganten.

På tiden förövrigt att Sverige vann en storvinst i detta spelet.

Hälften försvinner i skatt. Resterande går iväg på gåvor, vänner börjar bråka om vem som fick mer än någon annan, mer i gåvor, de tar pengarna och sticker. Vinnaren sitter ensam i sitt nyköpta hus, börjar knarka, gamblar bort resten. Efter 5år är han pank igen men denna gång har drogproblem.

Personer som inte har stora summor blir nästan alltid panka ganska snabbt igen när lyckan väl kommer. "More money, more problems".
Citera
2018-07-20, 22:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shigras
Hälften försvinner i skatt. Resterande går iväg på gåvor, vänner börjar bråka om vem som fick mer än någon annan, mer i gåvor, de tar pengarna och sticker. Vinnaren sitter ensam i sitt nyköpta hus, börjar knarka, gamblar bort resten. Efter 5år är han pank igen men denna gång har drogproblem.

Personer som inte har stora summor blir nästan alltid panka ganska snabbt igen när lyckan väl kommer. "More money, more problems".

Ja jo om man ser dystert på det hela. Det är ingen skatt på vinster från Svenska Spel. Sedan såklart kan det bli osämja bland familj och vänner. Varför fick han/hon mer än jag! osv. Men en kvarts miljard är liksom mer pengar än vad du ens kan bränna bort under en livstid (ja om du är en normal en). Skulle vara så skönt om det var en själv som vann. Man har väl ca 30 minuter kvar av drömmande och om man inte fått samtal från Svenska Spel innan dess så var en annan djävul som vann.

Sedan gråter man liksom bättre i en Ferrari. Bättre rik än att vara en fattig en.
Citera
2018-07-20, 22:09
Avstängd
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
257 985 846:-
man får en hel del hamburgare

https://www.svenskaspel.se/resultat/eurojackpot

Hur många Big Macs blir det egentligen jämfört med om det t ex hade varit någon i Ukraina som vunnit? Jo ca 4,7 miljoner Big Macs VS 18,2 miljoner ukrainska Big Macs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in