Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Säkert men med veckans vinst så borde hon nu ligga på plus iallafall.
Själv är jag lite emot dessa megavinster och tycker det hade varit bättre om vinsten delades på 50 personer som fick 5 miljoner var. Tyvärr skulle det inte dra lika många spelare men skulle egentligen vara bättre.
Tror att en vinst på 250 miljoner förstör mer än vad den hjälper. Inte lätt att gå från normalt liv till mängder med människor som plötsligt vill ha del av det du fått.
Håller med att vinsterna borde minskas och spridas ut, räcker ju typ med 25M för att aldrig behöva arbeta någonsin igen.
Finns många exempel på människors liv som blir totalförstörda när de vinner storvinsten, jag hade dock inte varit en av dessa människor. Det enda jag vill "köpa" är en liten mysig övernattningslägenhet i centrala Sthlm, en snygg men funktionell bil, personlig tränare och sedan leva på resande fot och fortsätta jobba med webb-butiken jag o min partner redan driver.
Hänger nog lite på personlighet.. Jag har alltid varit ganska driftig med massor inspiration och nya idéer (arv från min mor) samtidigt som jag efter min far är en realist och pessimist - en mycket god mix som lett till att jag trots en hel familj med psyksjuka vänsterpartister /bidragstagare klarat mig helt okej och dessutom är skuldfri så när som på villan som är lågt belånad

.
250M är nice, men jag skulle hellre vinna en 1 miljard eller 2 på Eurojackpott.. Möjligheterna som öppnar upp sig då ökar markant! Säg att jag är värd 200M dollars efter jackpott-vinsten.. Jag skulle lätt kunna köpa mig en semesterresa till ISS eller kunna köpa en biljett för att flyga runt månen om några år.. Vara med och investera i den första privatägda månbasen, rymdstationen - första kommersiella resan till Mars osv osv.. Livet skulle bli så mycket mer spännande och meningsfullt.. 250M är nice, men livet skulle i stort fortsätta som tidigare med skillnaden att villan skulle renoveras till topp-skick, en rostig gammal Kia skulle bytas ut mot en Polestar 2 eller en Ionic 6 och vi skulle resa MYCKET mer.
Ni förstår bara räntan på 2 miljarders storvinst på Eurojackpott?! -Säg att jag kan få ut 5% i snitt-ränta - då kommer den årliga avkastningen bli 100 MILJONER! Jag ligger på 5.2% i avkastning på min jämförelsevis obefintligt lilla aktieportfölj idag liksom..
Sen är ju både jag och sambon en "spara".. Vi skulle inte gå igång på att slösa upp Eurojackpott-vinsten på onödigheter.. Vi skulle köpa det vi VERKLIGEN ville ha om det är realistiskt, men vi skulle inte strössla pengar omkring oss på skit och skräp vi inte behöver.
Jag önskar bara jag kunde vinna jackpotten på Eurojackpott NU och bli snuskigt rik i 40-års ålder än när jag blivit gammal gubbe som ändå inte orkar någonting..