2024-07-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
För att, har du det inte bra nu och plötsligt får det bättre så sänder det vissa signaler.

Haha kom igen nu. Vilka signaler? Vilken risk utsätter man sig för? Du har inte kommit med något konkret överhuvudtaget.

Du verkar ha överanalyserat det här med att vinna en stor summa pengar lite väl mycket. Vad spelar det för roll om folk i min närhet vet om att jag vunnit pengar?
Citera
2024-07-31, 06:40
Medlem
Okej, nu är det en grej jag inte fattar. Varför vinner ALDRIG andelsspelarna? Det är ALDRIG 5, 10, 15 eller 25 vinnare som får dela jämnt på jackpotten.. Hur kommer det sig? De borde ju vinna ofta då de ALLTID har måååånga flera rader på sina spel jämfört med en-rads-spelarna?
Citera
2024-07-31, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerotar83
Okej, nu är det en grej jag inte fattar. Varför vinner ALDRIG andelsspelarna? Det är ALDRIG 5, 10, 15 eller 25 vinnare som får dela jämnt på jackpotten.. Hur kommer det sig? De borde ju vinna ofta då de ALLTID har måååånga flera rader på sina spel jämfört med en-rads-spelarna?
Fast det gör de, här är en andelsvinst.

https://www.svenskaspel.se/eurojackpot/vinnare/artikel/5667a7fd-f0d2-48b5-9ac3-1759e819148a/andelslaget-far-dela-pa-12-miljoner-kronor-med-5-1-ratt
Citera
2024-07-31, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Säkert men med veckans vinst så borde hon nu ligga på plus iallafall.
Själv är jag lite emot dessa megavinster och tycker det hade varit bättre om vinsten delades på 50 personer som fick 5 miljoner var. Tyvärr skulle det inte dra lika många spelare men skulle egentligen vara bättre.

Tror att en vinst på 250 miljoner förstör mer än vad den hjälper. Inte lätt att gå från normalt liv till mängder med människor som plötsligt vill ha del av det du fått.

Håller med att vinsterna borde minskas och spridas ut, räcker ju typ med 25M för att aldrig behöva arbeta någonsin igen.

Finns många exempel på människors liv som blir totalförstörda när de vinner storvinsten, jag hade dock inte varit en av dessa människor. Det enda jag vill "köpa" är en liten mysig övernattningslägenhet i centrala Sthlm, en snygg men funktionell bil, personlig tränare och sedan leva på resande fot och fortsätta jobba med webb-butiken jag o min partner redan driver.

Hänger nog lite på personlighet.. Jag har alltid varit ganska driftig med massor inspiration och nya idéer (arv från min mor) samtidigt som jag efter min far är en realist och pessimist - en mycket god mix som lett till att jag trots en hel familj med psyksjuka vänsterpartister /bidragstagare klarat mig helt okej och dessutom är skuldfri så när som på villan som är lågt belånad .

250M är nice, men jag skulle hellre vinna en 1 miljard eller 2 på Eurojackpott.. Möjligheterna som öppnar upp sig då ökar markant! Säg att jag är värd 200M dollars efter jackpott-vinsten.. Jag skulle lätt kunna köpa mig en semesterresa till ISS eller kunna köpa en biljett för att flyga runt månen om några år.. Vara med och investera i den första privatägda månbasen, rymdstationen - första kommersiella resan till Mars osv osv.. Livet skulle bli så mycket mer spännande och meningsfullt.. 250M är nice, men livet skulle i stort fortsätta som tidigare med skillnaden att villan skulle renoveras till topp-skick, en rostig gammal Kia skulle bytas ut mot en Polestar 2 eller en Ionic 6 och vi skulle resa MYCKET mer.

Ni förstår bara räntan på 2 miljarders storvinst på Eurojackpott?! -Säg att jag kan få ut 5% i snitt-ränta - då kommer den årliga avkastningen bli 100 MILJONER! Jag ligger på 5.2% i avkastning på min jämförelsevis obefintligt lilla aktieportfölj idag liksom..

Sen är ju både jag och sambon en "spara".. Vi skulle inte gå igång på att slösa upp Eurojackpott-vinsten på onödigheter.. Vi skulle köpa det vi VERKLIGEN ville ha om det är realistiskt, men vi skulle inte strössla pengar omkring oss på skit och skräp vi inte behöver.

Jag önskar bara jag kunde vinna jackpotten på Eurojackpott NU och bli snuskigt rik i 40-års ålder än när jag blivit gammal gubbe som ändå inte orkar någonting..
Senast redigerad av Rerotar83 2024-07-31 kl. 07:05.
Citera
2024-07-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast det gör de, här är en andelsvinst.

https://www.svenskaspel.se/eurojackpot/vinnare/artikel/5667a7fd-f0d2-48b5-9ac3-1759e819148a/andelslaget-far-dela-pa-12-miljoner-kronor-med-5-1-ratt

OJ - Tack! Har aldrig sett något sådant tidigare.. Nice, då kanske man vågar sig på lite andelsspel nu
Citera
2024-07-31, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerotar83
OJ - Tack! Har aldrig sett något sådant tidigare.. Nice, då kanske man vågar sig på lite andelsspel nu
I Tyskland har någon av megavinsterna varit just andelsspel.
Citera
2024-07-31, 07:24
Medlem
floraflaps avatar
Så liten chans att vinna högsta vinsten. Men chansen ökar rejält med andelsspel. Blir ju ändå mycket, många miljoner isf.
Citera
2024-07-31, 10:31
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Så liten chans att vinna högsta vinsten. Men chansen ökar rejält med andelsspel. Blir ju ändå mycket, många miljoner isf.

Det är dyrt även om du köper andel på Eurojackpot och du ska få många rader.

Enkelrader 168 stycken
350 kr

Systemspel 11 nummer + 2 stjärnummer
462 kr

Jag har köpt den för 350 kr några gånger men jag köper hellre en andel på Lotto 280 rader för 285 kr och man är sex personer plus att dessa rader ingår i andra chansen som dras i höst.
Citera
2024-07-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fetkorvmedsenap talar kanske i egen sak?

Men, med den vinsten hade jag nog inte varit på denna site. Mer i Monaco..

Det rapporterades dagen efter i vår lokala tidning här i kristianstad?
Citera
2024-07-31, 12:42
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är dyrt även om du köper andel på Eurojackpot och du ska få många rader.

Enkelrader 168 stycken
350 kr

Systemspel 11 nummer + 2 stjärnummer
462 kr

Jag har köpt den för 350 kr några gånger men jag köper hellre en andel på Lotto 280 rader för 285 kr och man är sex personer plus att dessa rader ingår i andra chansen som dras i höst.

Okay. Men man kan köpa andelar med 25 enkerader. Det innebär att man har extremt mycket större chans att vinna än om man lämnar in egna enkerader för samma pris.
Citera
2024-08-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Det rapporterades dagen efter i vår lokala tidning här i kristianstad?

hur är det med läsförståelsen?
Citera
2024-08-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
hur är det med läsförståelsen?

Fan sorry, hade käkat svamp hela dagen så var helt väck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto