2019-01-04, 00:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj9797
Jag tar sista senast 18:00 men tar också bara en gång per dag och sällan. Kan somna vid 01

hur funkar det att ta "sista" om du bara tar en gång om dagen?
Citera
2019-01-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullHeltGitti
En vän bjöd för jag var lite nyfiken så ville bara ta lite för att testa. Tog de runt halv 11 och känner typ ingen skillnad alls antar misstänker att det är pågrund av tolerans från Elvanse. Blir att köra på rejält någon annan gång!
Trots att du inte fick något ordentligt rus av den förhållandevis låga dosen kan den hålla dig vaken ett bra tag. Du skulle lyssnat på rådet du fick att vänta till imorgon bitti.

Du har en poäng i att köra på rejält om du vill att det ska köra på rejält i skallen också (med måtta och varsamhet förstås).
Citera
2019-01-04, 01:20
Medlem
Citat:
En vän bjöd för jag var lite nyfiken så ville bara ta lite för att testa. Tog de runt halv 11 och känner typ ingen skillnad alls antar misstänker att det är pågrund av tolerans från Elvanse. Blir att köra på rejält någon annan gång!

Då har du med andra ord ADD/ADHD?

Du blir inte speedad som normalt folk blir av tjack. Du behöver större dos för att få effekt. Men fortfarande ett annurlunda rus.
Har själv ADHD och peta i mej massa tjack i ungdomen.
Citera
2019-01-04, 17:32
Medlem
Ociviliserads avatar
Kan somna mer eller mindre omgående, beroende på dos vill säga. Små doser gör mig behaglig, känner mig normal och har lättare att slappna av då alla mina skenande tankar lugnar ner sig.

Väldigt höga doser noddar jag av (det gör väl alla). Känns som att ta neråtdroger och jag orkar inte ens röra mig pga det obeskrivliga jävla lugnet och välbefinnandet som infinner sig. Underbart.

Men vid "mellanhöga" doser eller återupprepade intag typ vid fest eller vid race, så kan vakenheten sitta i jävligt länge dock. Lätt upp emot 40 h efter sista intaget för mig när det varit som värst, hur mycket jag än försökte slappna av. Men det märker jag inte längre, nu somnar jag oftast i ruset istället för efter avtändningen.
Citera
2019-01-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjurd
Trots att du inte fick något ordentligt rus av den förhållandevis låga dosen kan den hålla dig vaken ett bra tag. Du skulle lyssnat på rådet du fick att vänta till imorgon bitti.

Du har en poäng i att köra på rejält om du vill att det ska köra på rejält i skallen också (med måtta och varsamhet förstås).

Planerna för idag blev inställda så körde ändå hade inte gjort nåt om man blev uppe länge. Men lyckades somma ändå!
Citera
2019-01-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacca

Du blir inte speedad som normalt folk blir av tjack. Du behöver större dos för att få effekt. Men fortfarande ett annurlunda rus.

Tror jag har ADD men vet ej, väntar på tid för utredning.
Citera
2019-01-06, 19:59
Medlem
Är man inkörd så direkt annars kanske efter 4 timmar.
Citera
2019-01-26, 09:59
Medlem
bananajoe33s avatar
Om jag tar tjack på morgonen eller dagen så kan jag absolut inte somna till kvällen eller natten.
Citera
2019-01-26, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bacca

ADHD i all ära men du snackar skit. Du verkar ha missat, hur det nu gick till, att snubben redan pundar dagligen.
Citera
2019-01-26, 11:20
Bannlyst
Citat:
Tror jag har ADD men vet ej, väntar på tid för utredning.
Köper du Elvanse från gatan? Köp vanligt racemiskt amfetamin à la Benzedrine i stället - eller lägg ner tjacket.
Citera
2019-02-24, 19:52
Medlem
MauseRRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Om jag tar tjack på morgonen eller dagen så kan jag absolut inte somna till kvällen eller natten.
Samma för mig. Provade tjack igår för första gången. Käkade uppskattningsvis 0.2 gram igår kl 11:00 och fyllde på med lika mycket till igen kl 13:00 då jag inte kände av något från första dosen. Har inte kunnat sova sen dess men antar att jag kommer sova skönt inatt, fast jag börjar bli orolig då jag inte känner mig trött öht. Fan va drygt det är med tjack-balle för övrigt, har aldrig kollat på så mycket porr tidigare som jag gjort idag, men soldaten verkar inte vilja vara med på tåget
Citera
2019-02-24, 20:29
Medlem
Vubinoms avatar
När jag tar är det inga större mängder och dessutom tidigt på morgonen. Tillräckligt för att vakna till och behålla fokus under dagen. Blir fan helt oduglig när jag är riktigt tjackad...

Jag blir fan inte klok på er som hävdar att ni kan somna några timmar efter intag. Hur gör ni? För mig innebär en ”tjack-dag” 9 gånger av 10 en sömnlös natt. Försöker varva ner som vanligt kring 00-02, men ändå har jag hög puls och tankar som snurrar ända in på morgonkvisten. Somnar ordentligt först nästa kväll/nätt. Käkar alltid middag och dricker ordentligt under dagen.
Vet inte om det är mig eller tjacket det är fel på. Jag rör för övrigt inte Benzo.
Senast redigerad av Vubinom 2019-02-24 kl. 21:03. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in